۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۶۷۲۴۹۵
حجت الاسلام والمسلمین لائینی:

نگاه به مازندران باید ملی باشد

نگاه به مازندران باید ملی باشد
مازندران - امام جمعه ساری با بیان این که باید از همه ظرفیت های موجود برای توسعه و آبادانی استان بهره گرفته شود، گفت: مازندران از همه لحاظ نیازمند توجه بیشتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با اشاره به این که اقدامات به موقع پلیس راهور امنیت مطلوبی را در جاده های استان حاکم کرده است، گفت: باید تلاش های این مجموعه در جهت تامین امنیت، روان کردن ترافیک و مبارزه با عوامل ناامنی بیش از گذشته دنبال شود.

وی با بیان این که مازندران به دلیل موقعیت و جاذبه های گردشگری سالانه میزان جمعیتی چند میلیونی است، افزود: علیرغم این که این استان چند برابر جمعیت خود در برخی مناسبت ها میزبان مسافر و گردشگر از سراسر کشور است، اما از نظر تجهیزات ایمنی دارای کمبود است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که در بسیاری از حوزه ها باید نگاه ملی به مازندران صورت گیرد، خاطرنشان کرد: با توجه به حجم گسترده مسافران که در طول سال وارد مازندران می شوند ضروری است امکانات لازم برای ارائه خدمات مطلوب در اختیار استان قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که در حال حاضر مجهز کردن بیشتر معابر، خیابان ها و مناطق پرتردد به دوربین های پیشرفته، جهت بالا بردن امنیت، کنترل ترافیک و جلوگیری از سرقت ها بسیار دارای اهمیت است، ادامه داد: متاسفانه شهرهای مازندران در این زمینه دارای کمبود هستند.

امام جمعه ساری بر ضرورت برطرف کردن نواقص جاده ای و مناطق حادثه خیز استان تأکید کرد و گفت: باید تجهیز بیشتر شهرها به دوربین های پیشرفته مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید براین که مازندران نیاز فوری به یک اتوبان سراسری استانی و قطار محلی پر سرعت دارد، تصریح کرد: خوشبختانه در این زمینه طرح نیز وجود دارد و بخش هایی از آن نیز به تصویب رسیده است.

امام جمعه ساری با بیان این که باید از همه ظرفیت های موجود برای توسعه و آبادانی استان بهره گرفته شود، خاطرنشان کرد: مازندران از همه لحاظ نیازمند توجه بیشتری است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که این استان در برخی فصول سال و به ویژه تعطیلات و مناسبت ها پذیرای جمعیت زیادی از سراسر ایران اسلامی است، تصریح کرد: باید نگاه ها در تخصیص بودجه و امکانات زیرساختی به مازندران ملی باشد.

سرهنگ بیگلری، رییس پلیس راهنمایی رانندگی مازندران نیز در این دیدار، مازندران را یکی از استان های پر ترافیک  و پرتردد کشور معرفی کرد و گفت: این استان دارای جمعیتی شناور است که در مناسبت های مختلف جمعیت آن تغییر پیدا می کند.

وی از وجود 297 پل عابر پیاده در سطح استان خبر داد و با بیان این که متأسفانه کمتر از پنج درصد از این پل ها استفاده می شود، افزود: 168 نقطه حادثه خیز در استان داریم که قرار شد 50 مورد آن رفع نقص شود.

بیگلری با بیان این که مبلمان شهری مازندران به هم ریخته و در شأن این استان نیست، ادامه داد: هفت شهر مازندران 70 درصد تصادفات را تشکیل می دهند./950/پ210/ب1

ارسال نظرات