۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۶۷۲۵۷۵
آیت الله رمضانی:

علامه مصباح بدون مسامحه در میدان تکلیف حاضر می‌شد

علامه مصباح بدون مسامحه در میدان تکلیف حاضر می‌شد
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: علامه مصباح انسانی تکلیف گرا بود و بدون مسامحه در میدان تکلیف حاضر می‌شد و به وظیفه خود عمل می کرد و از سردمداران مقابله با انحراف بود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم نکوداشت مقام علمی و اخلاقی آیت الله مصباح یزدی با سخنرانی آیت الله رضا رمضانی دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، آیت الله محمود رجبی عضو شورای عالی حوزه و حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رییس المصطفی و با حضور جمعی از شاگردان، علاقه‌مندان و ارادتمندان علامه، پیش از ظهر امروز در سالن قدس مدرسه امام خمینی (ره) به صورت مجازی و حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آیت الله رمضانی با اشاره به شخصیت علمی و اخلاقی علامه مصباح یزدی گفت: ایشان به معنای واقعی از مصادیق اهل الذکر و نمونه کامل عالم ربانی در بیان امیر المؤمنین(ع) بود.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) ادامه داد: آیت الله مصباح یزدی هم در فقه اصغر و هم در فقه اکبر صاحب سبک و نظر بود و به حق ایشان جامع معقول و منقول بود و باید از آثار عقلی و نقلی ایشان بهره برد.

وی با اشاره به تجربیات علمی علامه بیان داشت: باید تجربیات و نظریات ایشان تدوین شده و در اختیار همگان قرار گیرد و به خصوص آراء ایشان در نقد مدرنیته باید مورد توجه قرار گرفته و راهگشای همه اندیشمندان باشد.

آیت الله رمضانی اظهار داشت: علامه مصباح انسانی تکلیف گرا بود و بدون مسامحه در میدان تکلیف حاضر می شد و به وظیفه خود عمل می کرد و در واقع از سردمداران مقابله با انحراف بود.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: ایشان در سیاست و مباحث حقوق بشر صاحب سبک بود و ما در نقد اعلامیه حقوق بشر از کتب ایشان استفاده بسیار بردیم؛ در نقد تفکرات اومانیستی و سکولاریستی جا دارد از آثار ایشان استفاده شود.

وی مناظرات اول انقلاب علامه را یادآور شد و افزود: روش آن مرحوم در نظریه پردازی و نقد می تواند برای همه ما الگو باشد همانطور که در اخلاق و بسیاری از حوزه ها ایشان یک نمونه و سرمشق هستند.

آیت الله رمضانی بیان داشت: ایشان در فلسفه اخلاق نیز صاحب نظر است و ما در این عرصه مشرب های مختلفی داریم مانند مشرب یونانی، اخلاق حدیثی و قرآنی و با توجه به ذهن فلسفی و قرآنی که علامه داشت و برداشت های نغز و دقیقی که از آیات داشتند می توان ایشان را در حوزه اخلاق را صاحب سبک دانست و این برداشت ها ابتکاری و سبک اختصاصی ایشان است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: علامه هم به جوانح و هم به جوارح مؤدب به آداب و اخلاق الهی بود و کتب اخلاقی ایشان این را نمایان می کند و در کنار این ویژگی، ایشان از شخصیت های برجسته در تبلیغ دین و پاسخگویی به شبهات و سؤالات دینی بود و آثارشان در این حوزه باید مورد مطالعه قرار گیرد؛ به حق مصداق این آیه شریفه هستند که فرمود « لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ» و هیچ چیزی جای ایشان را پر نمی کند./1399/پ202/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه از قم
Iran, Islamic Republic of
۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
باعرض سلام یه فکر بحال کسانی میکردم که به بدبختی میروندتبلغ یه طلبه بخواد تبلیغ بره باهزار مشکلات مالی وحمایتی روبه رو هست از اونطرف شما مبلغین اهل سنت ببینید که باخیال راحت فقط بفکر تبلیغشان هستن متاسفانه دین ودینداری فراموش شدفقط دم اسلام می زنیم یه کار برای پیشبرداهداف اسلامی نمیکنیم تو راخدا مبلغین را دریابیدبه همون مقدساتی داریدحمایت کنید که کسی میره تبلیغ فقط بفکرکار تبلیغی باشه نه با هزار یک مشکل دیگه براش پیش بیاد از نظرمالی خیلی خراب اخه مبلغ صراغ دارم برای خرجی زندگیش داره کرایه کشی میکنه خدا راخوش نمیاد
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
زمانی که ایشان از طرف ضدانقلاب موردهجمه شدید بودهاند بگونه ای که صدا وسیما هم محترمانه ایشان را بایکوت کرده بود مدافعین اقای مصباح کجا بودند که اکنون ظهور کردند
0
0