۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۷۲۵۸۲
با هدف همکاری های علمی و فرهنگی؛

نشست مشترک حوزه علمیه و کمیته امداد مازندران برگزار شد

نشست مشترک حوزه علمیه و کمیته امداد مازندران برگزار شد
مازندران - نشست مشترک مدیر و معاونان حوزه علمیه مازندران با مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با هدف همکاری های علمی و فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، نشست مشترک مدیر و معاونان حوزه علمیه مازندران با مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان امروز برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در این نشست با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام بر ضرورت نشر و گسترش سیره فاطمی در جامعه تأکید کرد.

وی، حضرت فاطمه زهرا(س) را بهترین الگو در ولایت مداری و ولایت پذیری معرفی کرد و افزود: امروز نیز جامعه ما برای عبور از مشکلات و بحران ها باید آن بانوی برجسته جهان را الگوی ولایت مداری خود قرار دهد.

مدیرحوزه علمیه مازندران با بیان این که تداوم سیره فاطمی باید با درک عمیق از معارف آن حضرت همراه باشد، تصریح کرد: خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا(س)، دفاعع منطقی و مستدل آن حضرت از اسلام و حقانیت اهل بیت(ع) است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، ایام فاطمیه را فرصت مناسبی برای آشنایی جامعه با مضامین نورانی خطبه دانست و بیان داشت: دفاع قاطعانه و همراه با استدلال حضرت فاطمه زهرا(س) از ولایت باید به الگویی بارز برای جامعه امروز تبدیل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از تلاش های کمیته امداد امام خمینی(ره) در ارائه خدمات حمایتی به محرومان و مستضعفان جامعه، این مجموعه را یادگار ارزشمند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دانست و گفت: به طور حتم در این ایام که شیوع ویروس کرونا موجب بروز مشکلاتی برای مردم به ویژه قشر محروم جامعه شده، وظیفه این نهاد حمایتی در کاهش آلام و مشکلات مردم بسیار بیشتر از گذشته است.

مدیر حوزه علمیه مازندران به ظرفیت های دو نهاد حوزه و کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: به طور حتم تعامل و همکاری های علمی و فرهنگی این نهاد می تواند آثار و برکات مناسبی را برای جامعه در پی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که حوزه در جذب علاقه مندان برای تحصیل در مدارس علمیه به دنبال دانش آموزان نخبه است، خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) می تواند دانش آموزان نخبه و با استعدادی را که تحت پوشش خود قرار دارد برای ادامه تحصیل به حوزه معرفی کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت تأسیس مراکز نیکوکاری با هدف کمک به اقشار کم درآمد با همکاری دو نهاد حوزه و کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان تأکید کرد.

حجت الاسلام عالیشاه، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران نیز در این دیدار از آمادگی این نهاد حمایتی برای همکاری های علمی، فرهنگی و تبلیغی با حوزه علمیه استان خبر داد./950/پ210/ب1

ارسال نظرات