۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۶۷۲۵۸۶
حجت الاسلام اسماعیل زاده تأکید کرد؛

ضرورت اجرای آموزش پژوهش محور در سطح مدارس علمیه مازندران

ضرورت اجرای آموزش پژوهش محور در سطح مدارس علمیه مازندران
مازندران - معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران بر ضرورت اجرای طرح آموزش پژوهش محور در سطح مدارس علمیه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه شورای پژوهش حوزه علمیه استان با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه بر ضرورت تلاش در جهت تقویت پژوهش در مدارس علمیه تأکید کرد.

وی با بیان این که تحقیق و پژوهش از جمله ارکان مهم و جدایی ناپذیر در حوزه های علمیه است، افزود: پیشرفت های علمی امروز حوزه مرهون سال ها تلاش و مجاهدت علمی علما و فقهای دینی است.

حجت الاسلام اسماعیل زاده بر ضرورت تقویت مهارت های پژوهشی در سطح مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: اساتید مدارس علمیه باید در کنار پرداختن به امور آموزشی، توجه به پژوهش را نیز جزء برنامه های اولویت دار خود قرار دهند.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که آموزش و پژوهش را نمی توان منفک از هم دانست و تصریح کرد: باید فعالیت های آموزشی در حوزه با محوریت پژوهش دنبال شود تا شاهد رشد متوازن این اصل مهم در حوزه باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران، تقویت توان علمی طلاب را نیازمند توجه پژوهش در مدارس علمیه دانست و خاطرنشان کرد: یک طلبه در طول دوران تحصیل خود در پایه های ابتدایی باید با مهارت های پژوهشی آشنا شود.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که طلاب پس از گذراندن سطوح عالی اگر با مهارت های پژوهشی آشنا و مسلط نباشند نمی توانند از ذخایر علمی خود به خوبی استفاده کنند، افزود: به طور حتم رسیدن به مدارج علمی بالا در حوزه نیازمند آشنایی طلاب با مهارت های پژوهشی است.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با تـأکید براین که مدیران و اساتید مدارس علمیه باید بسترهای لازم برای تمرین نویسندگی و آشنایی طلاب با مهارت های پژوهشی را فراهم کنند، بیان داشت: برای تحقق این امر، ایجاد انگیزه و اشتیاق پژوهش در طلاب از سوی مسؤولان مدارس ضروری است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که باید انگیزه های پژوهش در طلاب تقویت شود، خاطرنشان کرد: داشتن انگیزه قدم نخست برای آغاز فعالیت های پژوهشی در میان طلاب مدارس علمیه است.

حجت الاسلام اسماعیل زاده همچنین توجه به سنت های حوزوی را از دیگر راه های مؤثر در تقویت پژوهش در مدارس علمیه دانست و افزود: تقریر نویستی، حاشیه نویستی، مطالعه و مباحثه از جمله سنت های مهم حوزوی است که باید در مدارس علمیه به آن بیشتر توجه شود.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت اجرای طرح آموزش پژوهش محور در سطح مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: اساتید مدارس علمیه باید برنامه های آموزشی خود با محور پژوهش دنبال کنند.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران همچنین به برگزاری دوره های مهارت پژوهشی ویژه اساتید مدارس علمیه تأکید کرد و افزود: به طور حتم آشنایی اساتید با مهارت های پژوهشی، نقش بسیار مهمی در آشنایی طلاب با پژوهش خواهد داشت.

حجت الاسلام اسماعیل زاده در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت راه اندازی نشریات مدارس تأکید کرد و گفت: باید با بهره گیری از توان علمی موجود در مدارس، این بخش بیشتر تقویت شود./950/پ210/ب1

ارسال نظرات