۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۶۷۲۵۹۳
با محوریت نقش روحانیت برگزار می شود؛

برگزاری نخستین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در مازندران

برگزاری نخستین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در مازندران
مازندران - حجت الاسلام رضایی از برگزاری نخستین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی با محوریت نقش روحانیت در استان مازندران خبر داد.

حجت الاسلام عیسی رضایی، مسؤول نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از برگزاری نخستین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان خبر داد.

وی با بیان این که این جشنواره با موضوع نقش روحانیت در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس برگزار خواهد شد، افزود: نقش امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، ائمه جمعه و جماعات، حوزه های علمیه، طلاب و روحانیان در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در این جشنواره مورد تأکید است.

حجت الاسلام رضایی در ادامه سخنان خود با بیان این که این جشنواره در پنج بخش تالیفات و ترجمه کتب، تحقیق و پژوهش، فیلمنامه، چندرسانه‌ای و فضای مجازی و فیلم و عکس برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان، هنرمندان و صاحب‌نظران در بخش آزاد، طلاب رزمنده، آزاده، جانباز هشت سال دفاع مقدس، پیشکسوتان روحانی دفاع مقدس و افراد و یگان های فعال دوران دفاع مقدس، نهادها و مراکز متولی روحانیت در دفاع مقدس و مؤسسات فعال در حوزه دفاع مقدس می‌توانند آثار خود را ارسال کنند.

مسؤول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران ادامه داد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا 20 بهمن به دبیرخانه این جشنواره در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، مدیریت مشارکت روحانیت در دفاع مقدس ارسال کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش برجسته روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: طلاب و روحانیت با حضور رزمی و تبلیغی خود در دفاع مقدس نقش بسیار پررنگی در دفاع از میهن اسلامی ایفا کردند.

حجت الاسلام رضایی با بیان این که ضروری است بیشتر به نقش حوزویان در هشت سال دفاع مقدس پرداخته شود، خاطرنشان کرد: روحانیت در کنار عمل به رسالت واقعی خود بر اساس تکلیف و مسؤولیتی که بر عهده داشت همراه با سایر اقشار مردم به میدان نبرد رفت و در مقابل دشمن از ایران اسلامی به دفاع پرداخت.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران با تأکید براین که ضروری است مردم به ویژه نسل جوان با رشادت ها و جانفشانی های روحانیت در هشت سال دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند، ادامه داد: پیشگامی حوزویان در هشت سال دفاع مقدس موجب حضور خیل عظیمی از عموم مردم به ویژه جوانان در جبهه های حق علیه باطل شد.

وی، حضور روحانیت در دفاع مقدس را عامل دلگرمی و قوت قلبی برای همه رزمندگان سپاه اسلام دانست و تصریح کرد: روحانیت با حضور در میدان های نبرد، صحنه ای زیبا از معنویت، جهاد و شهادت را به تصویر کشید.

حجت الاسلام رضایی، برگزاری جشنواره های فرهنگی را عاملی در جهت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه دانست و افزود: باید ناگفته های جنگ جمع آوری و تدوین و در اختیار علاقه مندان به ویژه نسل جوان قرار گیرد.

وی بر لزوم انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده تأکید کرد و گفت: این فرهنگ اصیل و ارزشی باید بیش از بیش در مراکز علمی و آموزشی مورد تبیین قرار گیرد تا شاهد رشد و تعالی جامعه در برابر هجمه های فرهنگی دشمن باشیم.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مازندران در پایان گفت: نخستین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی به دلیل شرایط کروناییف اسفند ماه امسال به صورت مجازی در استان برگزار خواهد شد./950/ت310/ب1

ارسال نظرات