۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۶۷۲۷۵۵

«منازعه فلسطین و اسرائیل» در بازار نشر

«منازعه فلسطین و اسرائیل» در بازار نشر
کتاب «منازعه فلسطین و اسرائیل» به قلم تمرا بی. اور توسط انتشارات ققنوس منتشر شد.‌ این کتاب هفتاد و هشتمین عنوان از مجموعه تاریخ جهان این انتشارات است.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، «منازعه‌ فلسطین و اسرائیل» عنوان کتابی است از  «تمرا بی. اور» که با ترجمه پریسا صیادی توسط نشر ققنوس منتشر و روانه بازار نشر شده است. 

«منازعه فلسطین و اسرائیل» هفتادوهشتمین عنوان از «مجموعه تاریخ جهان» است،‌ انتشارات ققنوس «مجموعه تاریخ جهان» را برای عرضه چشماندازی گسترده و ژرف از سیر تاریخ منتشر می‌کند. این ‌مجموعه زمینه‌های فرهنگی رخدادهای تاریخی، اندیشه‌های سیاسی، فرهنگی و فلسفه‌های تاثیرگذار را در گذر تمدن بین‌النهرین، مصر باستان، یونان، روم، اروپای قرون وسطی و ... معرفی می‌کند.

در مقدمه کتاب آمده است:  «منازعه فلسطین و اسرائیل به شکل جدی از سال 1948 که «کشور اسرائیل» در نتیجه حکمی اروپایی شکل گرفت آغاز شد. هیچ سرزمینی در جهان این‌گونه محل درگیری‌های شدید، طولانی و خونبار نبوده است. قربانیان اصلی این درگیری‌ها فلسطینیان هستند که در وضعیت دشوار و غمبار روزگار می‌گذرانند. آن‌ها در سرزمین‌های اشغالی تحت سلطه اسرائیل‌اند، اما از هیچ حقوقی برخوردار نیستند: «کارگران فلسطینی هر روز صبح در صفوف طولانی منتظر می‌مانند تا برای رفتن به سر کارشان در اسرائیل از درِ گردان بگذرند، برخی از آنان ساعت سه بامداد از روستایشان خارج می‌شوند و ساعت‌ها تا آن‌‌جا پیاده‌روی می‌کنند.

دونالد ترامپ در دسامبر 2017 با اعلام این‌که زمان آن فرا رسیده بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسیم، بر آتش اختلافات دمید. نتانیاهو در پاسخ گفت ملتش تا ابد سپاسگزار خواهد بود.» و در روز گشایش سفارت آمریکا در بیت‌المقدس زمانی که گفت: «چه روز باشکوهی! این لحظه را به خاطر بسپارید، این لحظه‌ای تاریخی است.» غزه زیر آتش بمباران بود...».

 « سرزمین فراموش‌شده‌ای که کانون توجه می‌شود»، « نبرد ناممکن»، «در انتظار فرصت مناسب»، « پای میز مذاکره»، «ورود به هزاره جدید»، «سخن پایانی: راه حل دو کشور» عناوین و سرفصل‌های این کتاب است.

انتشارات ققنوس «منازعه فلسطین و اسرائیل» را رد 104 صفحه، در‌ شمارگان هزار و 100 نسخه و به قیمت 25 هزار تومان منتشر و روانه بازار نشر کرده است./826/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات