۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۶۷۲۸۵۱
امام جمعه ثلاث باباجانی:

انسجام و برادری از ارکان نظام اسلامی است

انسجام و برادری از ارکان نظام اسلامی است
کرمانشاه ـ امام جمعه ثلاث باباجانی گفت: انسجام از ارکان نظام اسلامی است و کسانی که به دنبال ایجاد اختلاف بین قومیت ها می باشند پایبندیی به آرمان های انقلاب ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا ملااحمد شیخی امروز در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی منطقه اورامانات کرمانشاه با اشاره به برخی از رفتارهای نابخردانه و شیطنت آمیز در جامعه، بیان داشت: متاسفانه جامعه دچار برخی از بداخلاقی ها به ویژه در حوزه فرهنگ شده است.

امام جمعه ثلاث باباجانی گفت: در این روزها در فضای مجازی شاهد انتشار کلیپی بودیم که در آن عینا و مستقیم به قوم مرزدار و ولایتمدار کُرد و لباس او توهین گردید که این امر باعث واکنش بسیاری از معتمدین و دلسوزان فرهنگی و مذهبی در غرب کشور شده است.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه دین اسلام هرگونه توهین و اهانت به دیگران را گناهی کبیره توصیف می کند، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفری که در سال 88 به استان کردستان داشتند بیان کردند که هرگونه توهین به مذهب و قومیت دیگران شرعا حرام است.

وی تصریح کرد: این کلام معظم له نشان می دهد که انسجام و برادری یکی از ارکان نظام اسلامی است و کسانی که به دنبال ایجاد اختلاف بین مذاهب و قومیت ها می باشند هیچ پایبندی به اخلاقیات و آرمان های انقلاب و نظام ندارند.

امام جمعه ثلاث باباجانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر نگاهی به تاریخ انقلاب اسلامی داشته باشیم، مردم کُرد شهدای زیادی در راه بقا و استحکام این انقلاب فدا کرده اند و این را مایه مباهات خود می دانند، اما جای تاسف دارد که فردی معلوم الحال و بی اطلاع اینگونه فرهنگ چندین هزار ساله مردم مومن کُردزبان را زیر سؤوال می برد!.

ماموستا شیخی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: بی شک کسی که اینگونه حرکات را انجام می دهد آب در آسیاب دشمنان انقلاب و نظام ریخته است ولی بازهم امیدواریم که سخن این مجری برنامه از روی ناآگاهی بوده باشد.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه توهین به هر قومیت و مذهبی در ایران به نوعی توهین به آرمان های نظام است، گفت: این انقلاب از روز نخست بر پایه عدل و مساوات توسط امام راحل بنیان نهاده شده و بی شک کسانی که این مهم را بر نمی تابند به دنبال ایجاد اختلافات قومیتی و دینی در کشور هستند./1400/

ارسال نظرات