۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۶۷۲۷۷۳
تولیت حوزه علمیه کنگاور:

طلاب در کنار پژوهش و تحصیل، تقوا و تهذیب نفس را نصب العین خود قرار دهند

طلاب در کنار پژوهش و تحصیل، تقوا و تهذیب نفس را نصب العین خود قرار دهند
کرمانشاه - تولیت حوزه علمیه کنگاور گفت: طلبه باید در کنار پژوهش و مطالعه همواره تقوا، زهد، خداترسی و تهذیب نفس را نصب العین خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله سیدعباس میریونسی امروز در دیدار اساتید، معاونین و طلاب حوزه علمیه کنگاور بیان کرد: حوزه های علمیه از ابتدای اسلام تاکنون به عنوان کانون اصلی مبانی و تفکرات اسلامی، نقش پررنگی در بین مسلمین داشته اند.

تولیت حوزه علمیه کنگاور گفت: امروز هم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد شکوفایی حوزه های علمیه در بُعد کمی و کیفی هستیم لذا باید قدردان این نظام و انقلاب باشیم.

این استاد حوزوی در ادامه با اشاره به اینکه شرایط تحصیل طلاب در مدارس و حوزه های علمیه نسبت به دوران پیش از انقلاب بسیار تغییر کرده است، بیان داشت: به خوبی به یاد دارم که در دوران خفقان نظام پهلوی حوزه های علمیه عملا منزوی بودند و سخت گیری های شدیدی علیه آنها از سوی رژیم اعمال می شد.

وی تصریح کرد: ولی با وجود این همه سخت گیری ها، بسیاری از علمای بزرگ حوزوی به مانند امام خمینی (ره) رشد و نمو پیدا کردند و به یک چهره جهانی تبدیل شدند.

تولیت حوزه علمیه کنگاور در ادامه سخنان خود گفت: اما امروز تمام بسترهای مورد نیاز برای طلاب در حوزه های علمیه کشور مهیاست و در کمترین زمان و هزینه طلبه ها می توانند تحصیلات حوزوی خود را با قوت هرچه بیشتر ادامه دهند.

آیت الله میرنویسی بیان داشت: بنابراین طلاب باید قدر این فرصت ها را بدانند و اجازه ندهند که برخی از حواشی آنان را از سربازی امام زمان (عج) دور کند.

این استاد حوزه علمیه استان کرمانشاه عنوان داشت: طلبه باید در کنار پژوهش و مطالعه همواره تقوا، زهد، خداترسی و تهذیب نفس را نصب العین خود قرار دهد.

تولیت حوزه علمیه کنگاور در پایان سخنان خود گفت: خوشبختانه اساتید حوزوی با سعه صدر همیشه و هر زمان در خدمت ارتقای تحصیلی طلاب بوده و هستند، بنابراین از طلبه ها می خواهیم که در مدت زمان حضور خود در حوزه های علمیه قدر این روزها و فرصت ها را به خوبی بدانند./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات