۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۶۷۲۶۶۹
مدیر حوزه علمیه کنگاور:

حضرت فاطمه جامع ترین اسوه برای زنان و دختران مسلمان است

حضرت فاطمه جامع ترین اسوه برای زنان و دختران مسلمان است
کرمانشاه - مدیر حوزه علمیه کنگاور گفت: حضرت فاطمه (س) کاملترین اسوه برای زن مسلمان است و تأسی از سیره این حضرت می تواند زمینه خوشبختی دنیا و آخرت همه ما را فراهم سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام پیام ملکی امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام؛ حضرت فاطمه زهرا (س) در حوزه علمیه کنگاور برگزار شد، عنوان داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) به خصایص و ویژگی های ممتاز و بارز بسیاری معروف بودند.

مدیر حوزه علمیه کنگاور گفت: اولین و بارزترین ویژگی این بزرگ بانوی بزرگ اسلام، ولایت مداری محض ایشان بود تا جایی که جان مطهر خود را در مسیر ولایت فدا کردند.

این استاد حوزه علمیه استان کرمانشاه به دیگر صفات بارز این بزرگ بانوی اسلام اشاره کرد و افزود: براساس شواهد تاریخی اولین زنی که در تاریخ اسلام اقدام به کتابت و نوشتن کتاب کرد، حضرت فاطمه زهرا (س) بود که این نشان می دهد ایشان از جایگاه علمی و معرفتی بسیار بالایی در زمان خویش برخوردار بودند.

مدیر حوزه علمیه کنگاور تصریح کرد: بسیاری از زنان مسلمان در دوران حیات این بزرگ بانوی اسلام، مسایل و پرسش های شرعی خود را از دخت نبی اکرم (ص) جویا می شدند که این بهترین و مستحکم ترین ادله بر علم و درایت ایشان می باشد.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه (س) از هر جهت به معصومین زمان خویش متصل بودند، تاکید کرد: ایشان فرزند رسول اکرم (ص)، همسر حضرت علی (ع) مادر امام حسن، امام حسین و امام سجاد بودند و این رتبه بسیاری بالایی برای این بزرگ بانوی اسلام است.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود تشریح کرد: از سوی دیگر حضرت فاطمه را می توان مادر امامین شریفین دانست، امامانی که در طول سالیان سال اجازه ندادند که اسلام راستین از مسیر اصلی خود منحرف شود.

مدیر حوزه علمیه کنگاور با اشاره به اینکه سیره علمی و عملی حضرت فاطمه باید به الگوی بانوان مسلمان و حتی دیگر بانوان غیرمسلمان تبدیل شود، بیان داشت: حضرت فاطمه (س) کاملترین، جامع ترین و بهترین اسوه برای زنان و دختران مسلمان در جامعه امروز است و تأسی از سیره این بزرگ بانوی اسلام می تواند زمینه خوشبختی دنیا و آخرت همه ما را فراهم سازد.

حجت الاسلام ملکی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز جامعه مسلمان به شدت تشنه شناخت بیشتر از زندگی این بانوی بزرگ اسلام است، باید زمینه شناخت بهتر و جامع تر حضرت فاطمه (ص) برای بانوان مسلمان فراهم شود./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات