۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۶۷۲۸۶۴
نماینده ولی فقیه در کاشان:

ایجاد تحول فرهنگی در جامعه نیازمند مشارکت جدی همه مردم است

ایجاد تحول فرهنگی در جامعه نیازمند مشارکت جدی همه مردم است
اصفهان - آیت الله سلیمانی به لزوم تحول فرهنگی در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: ایجاد تحول فرهنگی در جامعه نیازمند مشارکت جدی همه مردم است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی صبح امروز در مراسم تکریم حجت الاسلام گلستانه مسؤول سابق ستاد اقامه نماز کاشان و معارفه حمیدرضا تفویضی با اشاره به فاصله گرفتن جامعه از سبک و سیاق زندگی اسلامی، گفت: رهبرمعظم انقلاب در سفر به بجنورد حدود ۲۰ مصداق از تفاوت‌های زندگی امروزجامعه با سبک زندگی اسلامی را برشمرد.

وی تفاوت‌های سبک زندگی امروز جامعه را نیازمند توجه و رویکرد جدی به سبک زندگی اسلامی دانست و افزود: تغییر سبک زندگی در جامعه اسلامی سبب شده است تا حتی نسبت به نصب تصاویر در مسجد بی تفاوت باشیم.

به گفته وی نصب تصاویر در مساجد بیانگر نیازمند تحول بنیادی فرهنگی و یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب نیازمند تبیین سبک زندگی اسلامی است.

آیت الله سلیمانی درادامه سبک معماری درجامعه اسلامی را نیز نیازمند تحول اساسی دانست و با اشاره به اینکه در معماری اسلامی آشپزخانه محیطی بسته و محل امن نوامیس است، گفت: فرهنگ معماری امروز در جامعه اسلامی به گونه‌ای دچار تحول شده است که اگر خانه‌ای آشپزخانه اوپن نداشته باشد خریداری برایش وجود ندارد.

به گفته وی تقلید از فرهنگ بیگانه در معماری اسلامی خانه و تبعیت از فرهنگ اجنبی سبک زندگی اسلامی را تحت تأثیر قرار داده است و جامعه اسلامی را با مشکلات عدیده‌ای روبرو کرده است.

آیت الله سلیمانی به لزوم تحول فرهنگی در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز فرهنگ تغذیه، خواب، مراوده و خانواده نیازمند تحول اساسی است و این درحالی است که امروز همه تا پاسی از نیمه شب گذشته در فضای مجازی سرگرم هستند.

نماینده ولی فقیه کاشان با تأکید بر اینکه جامعه اسلامی در همان ابتدای مسائل فرهنگی با مشکلات زیادی روبرو است، افزود: ایجاد تحول فرهنگی در جامعه نیازمند مشارکت جدی همه مردم است./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات