۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۷۲۸۹۷
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان:

سوگواره دلنوشته‌های عاشورایی سبب رویش استعدادهای جوانان شده است

سوگواره دلنوشته‌های عاشورایی سبب رویش استعدادهای جوانان شده است
حجت الاسلام همت پور با اشاره به اهمیت برگزاری سوگواره ملی دلنوشته‌های عاشورایی، گفت: برگزاری این سوگواره رویش استعدادهای جوانان را به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان در مراسم اختتامیه دهمین سوگواره ملی دلنوشته‌های عاشورایی که به میزبانی شهرستان لالی برگزار شد، اظهار کرد: این سوگواره 10 سال است که با همکاری ستاد کانون‌های مساجد خوزستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لالی در حال برگزاری است.

وی سوگواره دلنوشته‌های عاشورایی را برگ زرینی از فعالیت‌های آئینی ستاد فهما دانست و افزود: عرضه آثار هنرمندان و شاعران آئینی در این سوگواره سبب رویش استعدادهای جوان به ویژه در بخش بانوان شده است.

همت‌پور با بیان اینکه تقارن این سوگواره با ایام فاطمیه و برگزاری آن در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک وجه اشتراک دارد، تصریح کرد: این وجه اشتراک این است که حضرت فاطمه زهرا (س) و امام حسین (ع) و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نهایتا نهضت امام مهدی (عج)، بیعت هیچ حاکم و مستکبری را بر گردن ندارند و این برگرفته از فرهنگ فاطمی و سیدالشهدا (ع) است.

دهمین سوگواره ملی دل نوشته‌های عاشورا همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی همت پور مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خوزستان، عزیزی معاونت اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، جمشیدی معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین گرمسیری امام جمعه شهرستان لالی و گودرز ترکی زاده فرماندار شهرستان لالی و جمعی از شاعران برجسته کشور و مدیران دستگاه‌های اجرایی در تالار مولوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لالی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد. /۹۴۵۴/د102/ب1
ارسال نظرات