۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۶۵۸۳۳۹
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان:

اشرافی گری و دنیاطلبی مانعی در برابر مطالبه گری طلاب است

اشرافی گری و دنیاطلبی مانعی در برابر مطالبه گری طلاب است
حجت الاسلام همت پور گفت: دنیا طلبی، اشرافی گری، رسیدن به منصب، تجمل گرایی، دوری از اخلاق، قرآن و اهل بیت (ع) یک طلبه را از مطالبه گری و انقلابی گری دور می‌کند.
حجت الاسلام مرتضی همت پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: اگر تفکر انقلابی پیش از انقلاب اسلامی در اندیشه‌های امام راحل جای نداشت، اکنون شاهد بروز و ظهور جمهوری اسلامی نبودیم، جمهوری اسلامی متحول کننده منطقه و جهان یک نمونه بارز تفکر انقلابی گری است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با بیان اینکه امام راحل به مخالفت با تعیین حقوق برای طلاب از سوی دولت‌ها پرداخت، عنوان داشت: امام راحل تأکید داشت که تفکر انقلابی گری و مطالبه گری باید در طلاب زنده بماند، تعیین حقوق از سوی دولت ها، چنین ویژگی‌هایی را از طلاب می‌گیرد.

این مقام مسؤول ادامه داد: مطالبه گری و انقلابی گری طلاب علی رغم روی کار آمدن دولت‌های متعدد همچنان باقی است، تاکنون طلاب، بجا به نقد و حمایت از دولت‌ها پرداختند.

حجت الاسلام همت پور با اشاره به اینکه رسول ختمی مرتبت، اصلاح و فساد علما و حاکمان را عامل اصلاح و فساد جامعه معرفی کردند، خاطرنشان کرد: انحطاط فکری خواص، عاملی در نابودی جامعه است در عین حال اگر علما به بصیرت افزایی و آگاهی بخشی به مردم بپردازند و به موقع سخنرانی کنند، از انحطاط‌ها جلوگیری و هادی گر خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه تفاوت بسیاری میان عالم و عابد وجود دارد، گفت: دنیا طلبی، اشرافی گری، رسیدن به منصب، تجمل گرایی، دوری از اخلاق، قرآن و اهل بیت (ع) از جمله آفت‌ها و عوامل نفوذ در میان طلاب است، که یک طلبه را از مطالبه گری و انقلابی گری دور می‌کند./۹۴۵۶/ت210/ب1
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سیده ضرغامی
Iran, Islamic Republic of
۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۹
احسن باید همه ی طلاب ودست اندر کاران انقلاب چنین انقلابی و اسلامی وخدا را ناظر بر اعمال خود بدانند
0
0