۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۶۷۲۹۰۶

کتاب خاطرات روحانی شهید اسلامی‌خواه به چاپ دوم رسید

کتاب خاطرات روحانی شهید اسلامی‌خواه به چاپ دوم رسید
کتاب «از دامن مادر» شامل روایت‌هایی از زندگی روحانی شهید سیدمهدی اسلامی‌خواه توسط انتشارات راه یار به چاپ دوم رسید.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب «از دامن مادر» شامل روایت‌هایی از زندگی روحانی شهید سیدمهدی اسلامی‌خواه، نوشته محمد حکم‌آبادی به‌تازگی توسط انتشارات راه یار به چاپ دوم رسیده است. چاپ اول این‌کتاب دی‌ماه امسال به بازار آمد.

این‌کتاب درباره زندگی و شهادت شهید سیدمهدی اسلامی‌خواه است که چهاردهم آذر ۱۳۶۰ در بستان، بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. این‌شهید یکی از طلبه‌های جهادگر در حوزه‌های مختلف بوده که فرایند تحقیق و تدوین کتاب مربوط به او با عنوان «از دامن مادر» از دی‌ماه سال گذشته آغاز و در نهایت دی‌ماه امسال به چاپ و عرضه به بازار نشر ختم شد.

در بخشی از مقدمه این کتاب که تحقیق‌وتدوین آن از دی ماه سال گذشته شروع شده بود، چنین آمده است:

«طلبه، طالب بودن است و طلبه‌های واقعی، طالب لقای حق‌اند. مقصود طلبه پرواز است و به قول شهید آوینی، «اگر مقصود، پرواز است، قفس ویران، بهتر». طلبه به دنبال وظیفه می‌رود؛ حتی اگر فرسخ‌ها فاصله باشد. او عاشق خداست و به تبع، عاشق پدر و مادرش که دریچه فیض خدا هستند و چه زیباست انعکاس این عاشقی.

آنچه پیش روست، روایت‌هایی است از دامن مادر تا معراج شهادت سید مهدی اسلامی‌خواه: طلبه‌ای مبارز و خستگی‌ناپذیر که به فرموده قرآن کریم، از شمار «مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً إِلَی اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی اللَّهِ» بود و برای تحصیل و تبلیغ، فرسخ‌ها و مدت‌ها از خانه‌اش دور می‌شد. آشنایی با افرادی چون سیدعلی اندرزگو، در نگاه و مشی سیاسی سید مهدی تأثیر فراوانی گذاشت. شب و روزش در تب‌وتاب انقلاب می‌گذشت. فشار ساواکی‌ها گرچه او را از جوار حضرت معصومه‌(س) دور کرد، اما نتوانست خوی مبارزه با ظلم و طاغوت را از جانش جدا کند. تا پیروزی انقلاب، یک دم از مبارزه دست برنداشت و در دست خالی گذاشتن مأموران رژیم خبره شده بود.

آمدن امام خمینی(ره) آغاز دوره جدیدی از فعالیت‌های سیدمهدی بود. او چه در ارتش، چه در جهاد و چه در حوزه علمیه، تأثیر زیادی روی اطرافیانش، به ویژه جوان‌ها گذاشت. پای کار تمام میدان‌ها بود و رفتارش مصداق عینی حدیث «کونوا دعاة النّاس بغیر السنتکم». وقتی برگشت روستای مادری‌اش، اِستیر، مسجد امام صادق(ع) را که مدت‌ها بسته بود، رونق داد و کرد پایگاه انقلاب. روستایی که در دهه شصت دویست خانوار بیشتر نداشت، ۳۱ شهید تقدیم اسلام کرد که بیشتر تربیت شده و بزرگ شده مسجد امام صادق(ع) بودند.

شهادت سید مهدی تغییر زیادی در حال‌وهوای جوانان روستا ایجاد کرد. او دومین شهید روستاست که آرامگاهش کم‌کم به مسجد وصل شد و اکنون مراسم‌های مختلف روستا آنجا برگزار می‌شود.»

چاپ دوم این‌کتاب با 184صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت 20 هزار تومان عرضه شده است./826/

ارسال نظرات