۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۶۷۲۹۹۲
نماینده ولی فقیه در کاشان:

هیچ نیازی به مذاکره با آمریکا نداریم

هیچ نیازی به مذاکره با آمریکا نداریم
اصفهان - آیت الله سلیمانی با تأکید بر اینکه بازگشت آمریکا و بایدن به برجام مشروط به برداشتن همه تحریم‌ها است گفت: انتخابات اخیر آبروی آمریکا را در دنیا ریخت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های این هفته نماز کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد، گفت: به دلیل شیوه کار غلط ترامپ، جو بایدن رییس جمهور جدید آمریکا با چالش‌های فراوان داخلی و خارجی روبرو است.

وی مبارزه با کرونا، باز خورد‌های انتخاباتی آمریکا، برخورد‌های خشن ناشی از تفکر نژاد پرستانه، بازگرداندن نهاد‌های حمایتی منحل شده از سوی ترامپ و بازگرداندن آرامش و امنیت به آمریکا را به عنوان چالش‌های پنج گانه پیش روی جو بایدن نام برد و گفت: رییس جمهور جدید آمریکا مشکل‌ترین کاری که پیش روی خود دارد مبارزه با کرونا است، چرا که آمریکای مدعی ابرقدرتی جهان به دلیل بی کفایتی ترامپ چنان در چنبره ویروس کرونا گرفتار شده که رکورد مرگ و میر در جهان را به خود اختصاص داده است.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه انتخابات اخیر روی دیگر سکه انتخابات درآمریکا را برای دنیا به نمایش گذاشت و وجهه این کشور جنایتکار را در دنیا مشروح کرد، گفت: انتخابات اخیر آبروی آمریکا را در دنیا ریخت و اوضاع آشفته انتخاباتی که سوی ترامپ و جمهوری خواهان به وجود آمد میراثی بسیار زشتی برای بایدن است.

وی ادامه داد: امروز بیش از ۴۰ میلیون نفرآمریکایی زیر خط فقرو برخی از آن‌ها کارتن خواب هستند؛ آن هم در آمریکایی که برای برخی قبله حاجات قلمداد می‌شود؛ امروز این کشور از درون متلاشی و به هم ریخته است و ترامپ همه نهاد‌های حمایتی در آمریکا را منحل کرده و امروز بایدن اگر بخواهد نهاد‌های حمایتی در آمریکا را احیا کند کار سختی را در پیش رو دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: ترامپ با دمیدن در شیپور تفرقه آرامش و امنیت را از آمریکا سلب کرد و طوفانی از اختلافات و منازعات به وجود آورد که آخرین آن طوفان بین دو جریان دموکرات‌ها و جمهوری خواهان است.

آیت الله سلیمانی به چالش‌های فراوان خارجی پیش روی جوبایدن و آمریکا اشاره کرد وگفت: رییس جمهور جدید آمریکا در صدد است تا روابط خارجی آمریکا را به حالت قبل از خرابکاری‌های ترامپ برگرداند، اما انجام آن کاری چندان آسان نیست و گروه‌های فشار موانع فراوانی را برایش ایجاد خواهند کرد.

وی ترمیم روابط آشفته آمریکا با اروپا، حل مشکلات سیاسی و تجاری آمریکا با چین، تکلیف تحریم‌ها و خط و نشان‌های کشیده شده از سوی ترامپ علیه روسیه، عادی سازی روابط با کشور‌های آمریکای لاتین، ترمیم خرابکاری‌های ترامپ در روابط آمریکا با کره شمالی، تصحیح نگاه نابخردانه ترامپ به خاورمیانه همراه با حمایت‌های افراطی از رژیم صهیونیستی و مشخص کردن نوع تعامل با کشور‌های اسلامی از جمله گاو شیرده و از همه این‌ها مهم‌تر نوع رفتار ترامپ و برخی از حاکمان قبلی نسبت به برجام و تحریم‌ها را از جمله چالش‌های خارجی پیش روی جو بایدن رییس جمهور جدید آمریکا دانست.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید براینکه بازگشت آمریکا و بایدن به برجام مشروط به برداشتن همه تحریم‌ها است، گفت: بایدن و همکاران دموکراتش برای ترمیم خطا‌های ترامپ در برخورد با ایران اسلامی باید با نگاه مثبت به ایران و بازگشت به برجام حداکثر استفاده را برای جلب اعتماد جمهوری اسلامی داشته باشند.

آیت الله سلیمانی متحول شدن افکاردولتمردان آمریکایی را بهترین راه نجات آمریکا از چالش برجام دانست و اظهار داشت: آمریکا نباید ایران امروز را با ایران قبل از انقلاب مقایسه کند، چرا که ایران امروز، ایرانی مقتدر و قدرتمند است و مردم ایران امروز مردمی آگاه و با بصیرت و انقلابی و نترس و شجاع هستند که در ۸ سال دفاع مقدس در برابر همه دنیا ایستادند و چهل سال سنگین‌ترین تحریم‌ها را تحمل کردند.

به گفته وی ایران اسلامی از نعمت رهبری و فرماندهی کل قوا برخوردار است که توانسته در برابر استکبار جهانی مقاوم و استوار بایستد.

وی ادامه داد: رییس جمهور جدید آمریکا با برطرف کردن ممنوعیت ورود مسلمانان از کشور‌های اسلامی از جمله ایران چراغ سبزنشان داده است، اما اگر در ورای این چراغ سبز سیاست خردمندانه در امور مراوده با جهان و سیاست تکریم مردم را داشته باشد و رابطه گرگ و میش نباشد و فهم و شعور درک کرامت انسانی را داشته باشند و رابطه احترام متقابل باشد می‌توان به بهبود روابط امید داشت.

نماینده ولی فقیه در کاشان افزود: ما با مردم آمریکا مشکلی نداشته ایم بلکه با دولتمردان آمریکایی به دلیل تفکر دیکتاتوری و قدرت مآبانه‌ای که دارند مشکل داریم که اگر بایدن این مشکل را از سیاست دولتمردان آمریکایی دورکند روابط جدیدی بین ایران و آمریکا به وجود خواهد آمد.

آیت الله سلیمانی تأکید کرد: اگر آمریکا بخواهد قدرت مآبانه و از بالا به پایین نگاه کند، ایران در برابر قدرت آمریکا هیچ ترسی و هراسی به دل راه نخواهد داد.

نماینده، ولی فقیه در کاشان گفت: ما هیچ نیازی به مذاکره با آمریکا نداریم و هیچ ترسی از هیچ قدرتی در دنیا نداریم و ایران اسلامی مصمم است از استقلال و عزت و تمامیت ارضی و شعار‌های انقلابی اش تا پای جان دفاع کند./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
چرا دادگاه برادر جهانگیری در بانک گردشگری ، ولی الله سیف در بانک مرکزی و جلسه دوم محاکمه احمد عراقچی برگزار نمیشه؟!!!
0
0