۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۶۷۳۰۰۱
آیت الله مهدوی:

رسوخ گناه در انسان باعث دشواری دین‌داری می‌شود

رسوخ گناه در انسان باعث دشواری دین‌داری می‌شود
اصفهان - نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: کسی که گناه در او رسوخ کرده باشد و کسانی که برای مسائل دینی به متخصص دین مراجعه نمی‌کنند خیال می‌کنند دین‌داری دشوار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در مسجد امام جعفر صادق(ع) اصفهان، با اشاره به فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی، گفت: کسی که به سوی خدا حرکت می‌کند مسافتش قریب است، یعنی خیلی نزدیک به خداوند است.

وی در ادامه افزود: کسی که به دنبال رسیدن به خدا است در صراط مستقیم قرار دارد و در صراط مستقیم راه نزدیک است، خداوند محجوب از خلق خود  نیست بلکه خدا همه جا است، بلکه محجوب ماییم و مشکل را ما درست کرده‌ایم، دین اجازه ظلم به ما نمی‌دهد و ظلم مانند اعتیاد نیست که رفته رفته باید آن را ترک کرد بلکه ظلم به هیچ اندازه پذیرفتنی نیست.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه نباید گناه را تکرار کنیم چرا که به درون ما رسوخ می‌کند، اظهار کرد: وقتی به گناه عادت کرده‌ایم نمی‌توانیم با دستور دین مبنی بر ترک تمامی گناهان کنار بیاییم، دین داری مطابق با فطرت انسان است، گاهی برخی دچار وسواس هستند و همین باعث می‌شود خیال کنند دین دشوار است این در حالی است که آن شخص خودش دجار وسواس شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: کسی که دین را به درستی بلد نیست یا دچار وسواس است خیال می‌کند دین دشوار است درحالی که مشکل از خود آن شخص است، اگر کسی راه دین را به درستی بلد نیست باید به عالم دین و متخصص دین مراجعه کند تا در انجام دستورات دین دچار مشکل نشود و خیال نکند دین دشوار است.

وی خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم عادت به گناه در ما شکل بگیرد تا بعدا برای پایبندی به دستورات دین دچار مشکل شویم، حقیقت این است که دین داری ساده است اگر در مسیر دین باشیم، دین در ارتباط با خدا و انجام دستورات دینی آسان گرفته است اما در رعایت حق مردم بسیار سخت گیر است و باید به موضوع حق الناس دقت بسیار داشته باشیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه دین همیشه پشتوانه دلیل و استدلالی دارد، اظهار کرد: باطل اما دلیل ندارد و اهل باطل ناتوان در ارائه دلیل و استدلال هستند، ما به اهل باطل می‌گوییم دلیل بیاورید از شما تبعیت می‌کنیم اما در فکر آنها چنین چیزی نیست و جرأت ندارند بگویند اگر دلیل بیاورید از شما تبعیت خواهیم کرد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات