۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۶۷۳۰۲۴
همسنگ انقلاب (۳۳)

حکمرانی در فضای مجازی عاملی برای پیشرفت

حکمرانی در فضای مجازی عاملی برای پیشرفت
مومن‌نسب گفت: اگر وضعیت فعلی فضای مجازی را در جهان نگاه کنیم، خواهیم دید هر کشوری که بر فضای سایبری مسلط است برروی فضای فیزیکی کشور خود نیز تسلط دارد.

مهندس روح‌الله مؤمن‌نسب دبیرکل جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، به اهمیت بسیار زیاد نظارت و مدیریت فضای مجازی اشاره کرد و گفت: اگر وضعیت فعلی فضای مجازی را در جهان نگاه کنیم، خواهیم دید هر کشوری که بر فضای سایبری مسلط است برروی فضای فیزیکی کشور خود نیز تسلط دارد.

وی با مقایسه کردن نحوه پایان یافتن اغتشاشات امریکا و فتنه 88، اظهار داشت: اگر بخواهم تأثیر بسزای کنترل و مدیریت فضای سایبری را بازگو کنم باید به اعتراضاتی که در ایالات متحده امریکا شکل گرفت و همچنین فتنه 88 جمهوری اسلامی ایران که اغتشاشاتی رخ داد و برای کشور بحران‌هایی به وجود آورد، اشاره و این دو را با هم مقایسه کنم.

مؤمن‌نسب جمع شدن اغتشاشات امریکا در کمتر از 8 روز را به خاطر مدیریت فضای مجازی خواند و ادامه داد: شما در ایران 8 ماه اغتشاش را می‌بینید که رأس این اغتشاشات کاندیداهای شکست خورده ریاست جمهوری هستند و برای کنترل آن به ناچار بعد از 8 ماه اینترنت، حتی پیامک و... را قطع می‌کنند. حالا امریکا را نگاه کنیم که رأس اعتراضات و آشوب‌ها خود رئیس جمهور است و هنوز به 8 روز نرسیده کل اغتشاشات جمع می‌شود.

وی در ادامه افزود: امریکا برروی فضای سایبری خودش مسلط است برای همین به سرعت سران آشوب‌ها را به طور هدف‌مند محدود کرد و با میزان هزینه نسبتا پایینی در مدت کوتاه تمام آن آشوب‌ها جمع شد؛ اما ایران 8 ماه آشوب‌ها و اغتشاشات ادامه پیدا می‌کند و هزینه نسبتا بالایی را به نظام وارد می‌آورد و وقتی هم می‌خواهند اینترنت را کنترل کنند، چون فضای سایبری در دست خودمان نبود برای همین به صورت هدفمند نمی‌توانستیم فتنه‌گران را محدود کنیم و به ناچار کل اینترنت را قطع کردیم.

دبیرکل جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی با اشاره به اظهار نگرانی آیت الله العظمی نوری همدانی نسبت به وضعیت اسفناک فضای مجازی عنوان کرد: نگرانی اخیر آیت الله العظمی نوری همدانی برای عدم نظارت برروی وضعیت اسفناک فضای مجازی کاملا به جا و به موقع می‌باشد و این اظهار نگرانی نشان از بصیر ایشان دارد که بنده امیدوار هستم، ان شاءالله چنین نگرانی‌هایی مرتفع خواهد شد و کشور به سمت حکمرانی اسلامی در فضای مجازی پیش خواهد رفت.

ارسال نظرات