۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۶۷۳۰۶۱
مسؤول فرق و مذاهب تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

روشنگری و تبیین صحیح اصول و مبانی مانع نفوذ تفکر تکفیری در جامعه اسلامی است

روشنگری و تبیین صحیح اصول و مبانی مانع نفوذ تفکر تکفیری در جامعه اسلامی است
خراسان شمالی - حجت الاسلام مهدوی زاده گفت: باتوجه به تبلیغات گسترده طرفداران سلفی گری، باید در جامعه مسلمانان روشنگری شود تا سلفی‌ها نتواند به اهداف واهی خود دست یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  امروز به همت واحد ادیان، فرق و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی کارگاه‌های تخصصی تبیین دشمنی جریان تکفیر و سلفی گری با حضور روحانیان و مبلغان در بجنورد برگزار شد.

حجت‌الاسلام سلیمان مهدوی زاده، مسؤول ادیان، فرق و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در این کارگاه اظهار کرد: تاکنون به منظور تبیین جریان دشمنی تکفیر و سلفی‌گری شش کارگاه تخصصی ویژه علمای شیعه و اهل تسنن خراسان شمالی برگزار شده است.

وی اظهار کرد: یکی از جریان‌هایی که در سال‌های اخیر نقش بسزایی در سیاست‌های منطقه‌ای ایفا کرد و هر روز بر دامنه گسترش نفوذ آن در منطقه افزوده می‌شود، «جریان سلفی» است.

مسؤول ادیان، فرق و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به انحراف‌های گسترده اندیشه سلفیان در جهان اسلام افزود: سلفی‌ها در اقصی نقاط جهان اسلام با تند‌روى و سخت‌گیری، سعی به تکفیر همه مسلمانان دارند و براى ساکت کردن مخالفان، به‌ویژه شیعیان، آن‌ها را تکفیر کرده و یا خارج از اسلام می‌دانند.

حجت‌الاسلام مهدوی زاده خاطرنشان کرد: باوجود تبلیغات گسترده طرفداران سلفی گری، لازم است در جامعه مسلمانان روشنگری انجام شود تا سلفی‌ها نتواند به اهداف واهی خود دست یابند.

وی تصریح کرد: گروه‎‎های تروریستی که تفکر سلفی و تکفیری دارند، فجیع‎ترین جنایت‎‎ها و بیشترین ضربه‎‎ها را به مسلمانان وارد کرده‌اند که متأسفانه این اقدامات تروریستی به نام اسلام نوشته می‌شود؛ درحالی‌که اسلام ناب محمدی به‌دوراز این جنایات و وحشی‌گری‌ها است.

کارشناس ادیان، فرق و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به این‌که استان خراسان شمالی، منطقه‌ای تلفیقی است و در راستای تبیین دشمنی تکفیر و سلفی گری و بررسی مشترکان فریقین از استاد برجسته حوزه و دانشگاه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن ضیا توحیدی دعوت شد تا با حضور در جمع علما و بزرگان اهل تسنن و شیعه به جریان شناسی تکفیری و سلفی‌گری بپردازد.

گفتنی است، امروز با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین توحیدی، تعداد شش کارگاه تخصصی ویژه فعالان فرهنگی و قرآنی و علمای شیعه و اهل تسنن خراسان شمالی برگزار شد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات