۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۶۷۳۱۳۱
حجت الاسلام قلی پور:

ششم بهمن روز دفاع جانانه مردم آمل از انقلاب، اعتقادات و باورهای دینی است

ششم بهمن روز دفاع جانانه مردم آمل از انقلاب، اعتقادات و باورهای دینی است
مازندران - امام جمعه بابلسر، حماسه ششم بهمن آمل را روز دفاع جانانه مردم از انقلاب، نظام اسلامی، اعتقادات و باورهای دینی دانست.

حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با گرامیداشت حماسه ششم بهمن آمل، این حماسه عظیم را یادآور بصیرت و روحیه انقلابی مردم این منطقه در دفاع و صیانت از انقلاب و نظام اسلامی دانست.

وی افزود: ششم بهمن سال 60 روزی به یاد ماندیی است که مردم با بصیرت و با معرفت مازندران و شهرستان آمل از انقلاب، نظام اسلامی، اعتقادات و باورهای دینی خود جانانه دفاع کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران، حماسه ششم بهمن آمل را تبلور عشق وافر مردم به نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی به خیال خام خود تصور می کردند با حمله به شهر آمل می توانند مردم را با خود همراه کنند، اما مردم با بصیرت و انقلابی این شهرستان با ایستادگی و مقاومت و تقدیم چهل شهید درس بزرگی به منافقان و حامیان آنها دادند.

امام جمعه بابلسر با بیان این که دشمنان از نخستین روز پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز به شکل های مختلفی تلاش می کنند تا به انقلاب و نظام اسلامی ضربه بزنند، ادامه داد: در آن واقعه مهم نیز کمونیست ها، اتحادیه جنگل ها و برخی دیگر از معاندین نظام و مخالفین باورهای اسلام ناب دور هم جمع شدند و تصمیم گرفتند با در اختیار گرفتن جنگل ها به این خیال که مردم با آنها همراهی می کنند به انقلاب ضربه وارد کنند.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که هجمه عناصر منافق به شهرستان آمل بسیار گسترده بود، افزود: اما با ایستادگی و مقاومت مردم این شهر در همان گام نخست ضربه سنگینی به جریان نفاق وارد شد و سرشان به سنگ خورد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان این ملت در طول چهار دهه اخیر همواره تصور می کردند مردم ما با برخی نارضایتی ها و مشکلاتی که در کشور وجود دارد از نظام اسلامی خسته شده اند، گفت: اما این دشمنان شاگرد خوبی در درس تاریخ نیستند و هنوز ملت ایران اسلامی را نشناختند.

امام جمعه بابلسر ادامه داد: می پذیریم گرفتاری ها و مشکلاتی در کشور وجود دارد اما وقتی پای نظام و انقلاب در میان باشد همین مردم آماده جانفشانی برای انقلاب اسلامی هستند و حاضرند همه داشته های خود را برای حفظ نظام و انقلاب تقدیم کنند.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که این ملت شاگرد مکتب فاطمه زهرا(س) است، ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) نیز همه وجود و حیثیت خود را در راه دفاع از ولی خدا گذاشت.

وی با بیان این که در واقعه ششم بهمن تلاش دشمن برای ایجاد منطقه‌ای امن برای خود در این منطقه با حضور مردم شهر آمل شکست خورد، افزود: مردم آمل در حماسه ششم بهمن آتش به اختیار وارد عمل شدند و با درایت و زمان شناسی مشت محکم گفتمان مقاومت به گفتمان ضد انقلاب و کمونیستی زده شد تا برگ زرینی از تاریخ پر افتخار ایران اسلامی را پس از پیروزی انقلاب رقم زنند.

امام جمعه بابلسر ادامه داد: حماسه ششم بهمن سال ۱۳۶۰اتفاق مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی بود که با درایت مردم آمل به سرانجام رسید و در این روز عشق مردم نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی متبلور شد.

حجت الاسلام قلی پور ادامه داد: دل و جان مردم عاشق به نظام اسلامی سنگری شد در مقابل هجمه های دشمنان و حضور خودجوش مردم حماسه آفرید و سبب نا امیدی دشمنانی که به حمایت مردم دلبسته بودند شد و نقشه شوم دشمنان را که قصد تصرف و اشغال این شهر را داشتند نقش بر آب کرد.

وی با بیان این که دشمنان قسم خورده نظام از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون با توطئه ها و دسیسه های مختلف سعی در ضربه زدن به نظام، و رسیدن به اهداف شومشان هستند، ادامه داد: اما همیشه با بصیرت، هوشیاری، دشمن شناسی، اقدام به موقع و مقاومت مردم در سایه ارشاد، درایت و راهنمایی های داهیانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب سرشان به سنگ خورده و شکست می خورند./950/

ارسال نظرات