۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۶۷۳۱۶۷

«در انتهای سراب» روایتی از روزهای انقلاب تا عملیات کربلای ۴

«در انتهای سراب» روایتی از روزهای انقلاب تا عملیات کربلای ۴
نویسنده کتاب «در انتهای سراب» آن را ادای دینی به شهدا، جانبازان و آزادگان کشور دانست و گفت: کتاب روایتی از سال ۴۲ تا عملیات کربلای چهار است.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، رامش یوسفی از نویسندگان کشورمان در گفت‌وگویی درباره تازه‌ترین اثرش اظهار داشت: «در انتهای سراب» عنوان اثری است که به تازگی از سوی انتشارات آپامهر روانه بازار کتاب شده است.

وی در توضیح بیشتر پیرامون این اثر گفت: این اثر حوادث انقلاب اسلامی را از آغاز یعنی از سال ۴۲ روایت می‌کند. شخصیت‌های اصلی داستان سه دوست نوجوان به نام‌های احمد٬ محمد و رسول هستند که توسط استادی به نام شفیع با مفهوم انقلاب آشنا می‌شوند و در کنار مردم قرار می‌گیرند و همگام با آنها جریانات سیاسی روزها انقلاب را پیش می‌برند.

این نویسنده با تاکید بر اینکه بعد پیروزی انقلاب در ۲۲بهمن این افراد باز هم در کنار انقلابیون در جریانات بعدی اتفاقاتی را رقم می‌زنند، تصریح کرد: ماجرا از انقلاب تا شروع جنگ تحمیلی و تشکیل سپاه ادامه می‌یابد، اما در این بین محمود راه خود را از دیگران جدا کرده و تحت تاثیر افکار تحریفی مجاهدین خلق قرار گرفته و به آنها می‌پیوندد و ... باقی ماجرا.

یوسفی در ادامه این گفت‌وگو با بیان اینکه تاکنون سه رمان به نام‌های «بی‌گناه»، «ویرانه‌های یک عشق» و «در انتهای سراب» را در حوزه دفاع مقدس تالیف کرده است، گفت: «در انتهای سراب» در نهایت سقوط پادگان اشرف را مطرح می‌‌کند، اما سه شخصیت اصلی در کنار ورود یک شخصیت دیگر داستان را به اوج خود می‌برند و در نهایت عملیات کربلای چهار را رقم می‌زنند.

وی در پایان پیرامون هدف از نگارش این اثر آن را ادای دینی به شهدا، جانبازان و آزادگان مطرح کرد و گفت: این کتاب را برای تقدیر از تلاش‌های ایثارگران کشورمان خصوصا پدرم «حبیب الله یوسفی» که بی‌توجه به محاسن سفیدش پا به پای چهار برادر جوانم در جنگ تحمیلی حضور یافت و به مقام جانبازی نائل آمد، نوشتم./826/

منبع: فارس
ارسال نظرات