۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۶۷۳۲۱۶
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان:

در کنار رفع نیازهای مادی نباید از نیازهای معنوی جامعه غافل شد

در کنار رفع نیازهای مادی نباید از نیازهای معنوی جامعه غافل شد
اصفهان - حجت الاسلام بهرامی گفت: هدایتگری و رفع نیازهای فکری و فرهنگی و معنوی جامعه مسأله بسیار مهمی است که در کنار نیازهای مادی باید به آن توجه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام غلامرضا بهرامی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، در درس اخلاق مجازی امروز خود با بیان اینکه بنابر روایات جایگاه مؤمن نسبت به مؤمن دیگر به منزله اجزای ساختمان است، گفت: این یعنی مؤمنین نسبت به یکدیگر همانند اجزای ساختمان هستند که هر جزء دیگری را تکمیل می‌کند.

وی در ادامه افزود: زندگی انسان باید در تمام لحظات خدایی باشد،هرچیزی که رنگ و بوی خدایی پیدا کند می‌شود یک عبادت، حتی درس خواندن نیز می‌تواند همین معنا را پیدا کند، رفع نیاز مردم نیز عبادت است، بخش عمده زندگی ما اجتماعی است و اگر این زندگی در راه خدمت به خلق باشد، عبادت بزرگی محسوب خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان خاطرنشان کرد: روایات فراوانی در زمینه اهمیت خدمت به خلق خدا وجود دارد، درحالی که برای اعمال مستحبی چنین روایاتی نداریم، امام کاظم(ع) می‌فرمایند اگر نیاز مؤمنی که به تو نیاز داشته باشد را برطرف کنی از اعتکاف دوماهه در مسجدالحرام با ارزش‌تر است.

حجت الاسلام بهرامی با بیان اینکه نیازهای مردم را فقط منحصر در مسائل مادی نبینیم، تصریح کرد: کسی که محبت به مردم دارد باید رفع نیازهای مردم را در عرصه معنوی نیز در نظر داشته باشد، هدایت و جلوگیری کردن از انحراف اشخاص و رفع نیازهای فرهنگی و معنوی بسیار مهمتر از مسائل مادی است.

وی با اشاره به اهمیت هدایت جامعه، اظهار کرد: اگر کسی را از لحاظ فکری و فرهنگی منحرف کنیم مانند این است که همه را منحرف کرده‌ایم و اگر کسی را هدایت کنیم مانند این است که همه را هدایت کرده‌ایم، مسأله هدایت فکری و فرهنگی بسیار مهم است.

حجت الاسلام بهرامی پیامبر اکرم(ص) را عاشق مردم توصیف کرد و گفت: ایشان نه تنها به فکر رفع نیازهای مادی مردم بودند بلکه توجه ویژه‌ای به مسأله هدایتگری جامعه داشتند و نقشی اساسی در هدایتگری جامعه ایفا می‌کردند، گاهی کمک کردن ما به یک نفر می‌تواند از طریق مدت زمانی صحبت کردن باشد و نباید از این وظایف خود غافل شویم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات