۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۶۷۳۳۰۱
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه:

حاج قاسم سلیمانی جزوی از مکتب امام راحل است

حاج قاسم سلیمانی جزوی از مکتب امام راحل است
کرمانشاه - مدیر حوزه علمیه کرمانشاه گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب فرمودند که حاج قاسم یک مکتب است، باید گفت که حاج قاسم سلیمانی جزوی از مکتب امام راحل می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین صادق ایرانی در جمع روحانیون، اساتید و طلاب حوزه علمیه شهرستان گیلانغرب بیان داشت: در آستانه دهه مبارک فجر هستیم که حقیقتا در شرایط 42 ساله انقلاب تقریبا هیچ وقت شرایط اینگونه بر ما سخت نبوده است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: شرایط کنونی جامعه در زمان حال سخت تر از ایام جنگ تحمیلی است و باید گفت که فشارهای ناجوانمردانه دشمنان در قالب تحریم ها، فشارهای اقتصادی و... باعث شده است که وضعیت معیشتی مردم سخت تر از گذشته شود.

این استاد حوزه علمیه استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: شرایطی که امروز با آن مواجه هستیم، شرایطی نیست که بتوان گفت که نظام اسلامی بانی و عامل آن است، بلکه ایستادگی نظام در مقابل دشمنان و فشارهای آنان برای درهم شکستن این مقاومت باعث شده که جهان استکبار هرچه قدرت دارد هزینه تقابل با این نظام اسلامی کند.

حجت الاسلام والمسلمین ایرانی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه امروزه در جامعه اسلامی چیزهایی را می بینیم که تصور آن هم برای همه ما سخت و دردناک است همانند فساد اداری و مالی ، دست اندازی به بیت المال، بی توجهی به مردم  و... بنابراین از قوه قضائیه درخواست داریم که با قاطعیت و روحیه انقلابی با این موارد که در شان نظام نیست قاطعانه برخورد کند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هستند افرادی در جامعه که از فرصت ها سواستفاده می کنند و هیچ اهمیتی به سایرین نمی دهند، گفت: کسانی که امروز در ساختار مدیریت هستند علیرغم وضعیت نامناسبی که برای ملت ایران ایجاد کرده اند، بازهم طلبکار هستند که این مایه تعجب است.

حجت الاسلام والمسلمین ایرانی تصریح کرد: امروز جریان باطل و سودجو بر کشور چمبره زده است، لذا ما از یک طرف با اینها مواجه هستیم و از طرف دیگری دِینی را داریم که امام و شهدا بر گردن ما گذاشته اند.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: ما  وقتی می خواهیم شهدا را معرفی کنیم باید اینها را در ذیل حضرت امام (ره) تعریف کرد، وقتی حضرت آقا فرمودند که حاج قاسم یک مکتب است، باید گفت که حاج قاسم سلیمانی جزوی از مکتب امام راحل می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ایرانی در ادامه افزود: در طول تاریخ 1400 ساله ما حاج قاسم های زیادی داشته ایم، اما چرا حرکتی همانند انقلاب اسلامی وجود نداشت، چون امامی همانند امام خمینی (ره) وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه نَفَس امام (ره) آنقدر الهی بود که در دل جوانان نفوذ می کرد، اظهار داشت: نَفَس امام به حدی الهی و معنوی و پاک بود که وجدان های پاک وقتی کلام امام را می شنیدند، مجذوب آن می شدند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه همه ما مدیون شهدا، امام شهدا و علما دین هستیم، خاطرنشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی علمایی همانند علامه مصباح یزدی را داشته ایم که برای حفظ اسلام، ولایت و انقلاب آبروی خویش را در طبق اخلاص گذاشتند./1400/

ارسال نظرات