۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۷۳۳۳۴
مدیر حوزه علمیه استان بوشهر مطرح کرد؛

حضرت ام البنین، مظهر و معلم ادب

حضرت ام البنین، مظهر و معلم ادب
بوشهر - حجت الاسلام خدری با بیان اینکه باید به سمتی برویم که فرهنگ اهل بیت(ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم، گفت: حضرت ام البنین؛ مظهر و معلم ادب است.

به گزارش سرویس استان های خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا خدری در مراسم رحلت حضرت ام البنین(س) در شهر چغادک، اظهار داشت: دشمنان با برنامه های تبلیغاتی خود سعی می کنند تا ملت ایران را نسبت به نظام ناامید کنند.

مدیر حوزه علمیه بوشهر با اشاره به حجم زیاد تبلیغاتی ضد دینی از طریق رسانه های دشمن گفت: مسائل مختلفی و شبهات زیادی از سوی شبکه های معاند و نیز در فضای مجازی مطرح می شود مبادا جوانان با خواندن این مسائل نسبت به جامعه دین دلسرد شوند، باید ایمان ها آنقدر محکم باشد که با این بادها و یا تندبادها نلرزد.

وی افزود: اعتقادی که با خواندن یک شبهه متزلزل شود معلوم است که این اعتقاد از همان اول محکم نبوده و قالب نبسته است. متاسفانه این فضاها وجود دارد و ممکن است که جوانان ما متاثر شوند.

امام جمعه چغادک با تاکید بر الگو گرفتن از فرهنگ اهل بیت(ع) گفت: هزاران ساعت می شود درباره فرهنگ اهل بیت(ع) صحبت کرد و ادب یکی از فرهنگ اهل بیت(ع) است. در جامعه امروز خانواده هایی تاثیرگذار هستند که تلاش کردند فرهنگ اهل بیت(ع) را در خانه جا بندازند.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه بسیاری از ناهنجاری ها و نابسامانی ها منشا آن به خانواده بر می گردد گفت: البته این بدان معنا نیست که پدر و مادرها مقصر هستند. فرهنگ اهل بیت(ع) باید انسان را باید صاحب تجربه کند تا منجر به رشد آن شود. در خانواده اگر ادب و فرهنگ اهل بیت(ع) را گسترش دهیم جامعه می تواند اصلاح شود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با تاکید به مهر ورزی در بین اعضای خانواده ابراز داشت: یک سری شاخص ها را اگر در زندگی رعایت کنیم بسیاری از مسائل قابل حل است که یکی از این شاخص ها مهر و محبت است که خداوند با ازدواج این مهر و محبت را در درون زن و شوهر قرار می دهد اما چون بعد ما از آن صیانت نمی کنیم منجر به مشکلاتی می شود.

وی ادامه داد: وقتی مهر و محبت بین زن و شوهر در خانواده شکسته شد، دیگر این مهر و محبت بین سایر اعضای خانواده نیست. بچه ها به خوبی مهر و محبت را متوجه می شوند و روی آنها تاثیر می گذارد و بعدها که بزرگتر می شوند آماده درگیری در جامعه هستند که این به سبب عدم مراقبت در خانواده است؛ اگر جایی حرف تندی به هم زدیم برگردیم و جبران کنیم. خانواده یک معیار است که اگر جایی ما خوب عمل نکردیم برگردیم آن را اصلاح کنیم.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه باید به سمتی برویم که فرهنگ اهل بیت(ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم، گفت: خانواده اهل بیتی آثار و برکات زیادی دارد.

امام جمعه چغادک با تسلیت وفات حضرت ام البنین(س)، این شخصیت را مظهر و معلم ادب عنوان کرد و گفت: کسانی که امروز ادعای روشنفکری و فرهنگ و ادب می کنند به 1400 سال قبل برگردند و فرهنگ و ادب ام البنین را ببیند که چطور در آن برهه از تاریخ انسان هایی اینقدر مودب و با فرهنگ پیدا شدند.

وی بیان داشت: حضرت ام البنین(س) یک زن عادی است که به درجات بالا می رسد و مورد تکریم اهل بیت(ع) قرار می گیرد. علاوه بر این حضرت مادر حضرت ابوالفضل(ع) است خود نیز دارای شخصیت والایی است که مورد ستایش اهل بیت(ع) قرار می گیرد. حضرت ام البنین(س) وقتی با حضرت علی(ع) ازدواج می کند از همان روز اول عنوان می کند که دختر بزرگ خانه بیاید که من از او اجازه بگیریم تا بتوانم وارد خانه شوم. این ادب حضرت ام البنین(س) را می رساند، آیا این ادب در حال حاضر وجود دارد./1350/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امین برنجکار
Iran, Islamic Republic of
۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
..انتقاد
0
0