۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۶۷۳۳۹۷
آیت الله ناصری:

برای حل مشکلات باید به امام زمان متوسل شویم

برای حل مشکلات باید به امام زمان متوسل شویم
اصفهان - استاد عرفان و اخلاق گفت: چاره همه مشکلات ما توسل به امام زمان(عج) است، ایشان نماینده خداوند در عالم خلقت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری استاد عرفان و اخلاق حوزه علمیه، صبح امروز در مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) اصفهان، با بیان خاطره‌ای از مصاحبت با شیخ محمد کوفی، گفت: به ایشان گفتم می‌خواهم خدمت امام زمان(عج) برسم، چه باید بکنم؟ ایشان گفت نماز شب بخوان، نوافل را بخوان، روزی یک جزء قرآن بخوان و نزدیک به ده توصیه به من داشتند.

وی در ادامه افزود: شما طلاب سربازان امام زمان(عج) هستید، آنچه برای شما خیلی مفید است توسل به امام زمان(عج) می‌باشد، ایشان نماینده خداوند متعال در عالم خلقت است، در تمام گرفتاری‌ها و ناراحتی‌ها و مشکلات باید متوسل به امام زمان(عج) بشویم تا رفع شوند.

آیت الله ناصری با بیان اینکه توسل به امام زمان(عج) آدابی دارد، تصریح کرد: ابتدا باید توبه از اعمال گذشته کرد، نباید اهل خطا و اشتباه باشیم اما اگر خطایی از ما سربزند اگر حقیقتا توبه کنیم حتما توبه ما پذیرفته خواهد شد چرا که خداوند مهربان است و ما را دوست دارد.

استاد عرفان و اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: خداودن ما را دوست دارد و محبت به ما دارد، هرقدر که ولایت انسان قوی‌تر باشد محبت خداوند به ما نیز بیشتر خواهد بود، برای توسل به حضرت ولی عصر(عج) پس از توبه از اعمال گذشته باید توجه به انجام واجبات و ترک محرمات داشته باشیم، در جمیع مشکلات بگوییم یابن الحسن یابن الحسن(ع) و این راه حل مشکلات ما است.

وی علاقه خداوند به مخلوقات را بسیار فراتر از علاقه پدر به فرزند توصیف کرد و گفت: خداوند به صورت ویژه محبین به اهل بیت(ع) را دوست دارد و نسبت به آنها محبت دارد،باید تصمیم بگیریم که خالص باشیم و اهل خلوص باشیم تا نزد خداوند محبوب‌تر شویم.

آیت الله ناصری با اشاره به اینکه امام زمان(عج) از کسی غافل نیست، اظهار کرد: هر آنچه انجام می‌دهیم امام زمان(عج) می دانند و می‌بینند چرا که ایشان نماینده خداوند متعال در عالم وجود هستند، توسل به ایشان را نباید فراموش کنیم که چاره حل مشکلات همه ما توسل به امام زمان(عج) است، خواندن حدیث کساء پس از نماز امام زمان(عج) در شب جمعه و توسل به ایشان و حضرت زهرا(س) برای برآورده شدن حاجات و رفع مشکلات بسیار مجرب است./1304/

 

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات