۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۶۷۳۴۹۳
با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان؛

بنیاد صحیفه سجادیه کاشان افتتاح شد

بنیاد صحیفه سجادیه کاشان افتتاح شد
اصفهان - در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی ایران با حضور آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در کاشان بنیاد صحیفه سجادیه کاشان افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در کاشان جمعه شب در آیین افتتاح بنیاد صحیفه سجادیه کاشان با اشاره به اینکه در تبیین زندگی امام سجاد (ع) از واژه کوکب استفاده شده است، گفت: شرایط اجتماعی و نقش ظالمانه حاکمان اموی در زمان امام سجاد (ع) به گونه‌ای بود که مردم از اطراف خاندان پیامبر دور کرد بطوریکه درخشش امام سجاد (ع) مانند درخشش یک ستاره کم نورشد.

وی افزود: امام سجاد (ع) در دوران خفقان واختناق توانست معارف اهل بیت (ع) را در قالب دعا بنویسد و صحیفه سجادیه‌ای که امروز دراختیارما قرار دارد کامل نیست و از بیش از ۷۰ صحفه تا بیش از یکصد و پنجاه دعای صحیفه سجادیه در اختیار ما قراردارد.

آیت الله سلیمانی گفت: تعدادی از علمای یمن نزد آیت الله گلپایگانی اعلام کردند صحیفه سجادیه‌ای که از امام سجاد در اختیار دارند بیش از ۱۵۰ دعا دارد و این در حالی است که شیخ عباس قمی نیز بخشی از ادعیه امام سجاد (ع) از جمله دعای ابوحمزه را در مفاتیج آورده است.

به گفته وی صحیفه سجادیه‌ای که امروز دراختیار ما قرار دارد شامل همه دعای امام سجاد (ع) نیست و تنها بخشی از دعا‌های حضرت است.

نماینده، ولی فقیه در کاشان دعا برای رفع نیازی‌های خرد و کلان دنیوی، نامه عمل انسان ها، افزایش چشیدن شراب معنوی از پیمانه جان درمسیر سلوک، غرق شدن در دنیای عشقق و تماشای جمال و جلال الهی، آراستی به صفات الهی مانند رحمت و کرامت و ستاریت و غفاریت خدا، مظالم ظالمان و حکومت صالحان را از مضامین ادعیه امام سجاد (ع) اعلام کرد وابراز امیدواری کرد حجت الاسلام مصطفوی با پشتیبانی مردم بتواند درمعرفی این کتاب به مردم و جامعه گام‌های موثری را بردارد.

لازم به ذکر است، حجت الاسلام سید علی محمد مصطفوی نژاد طی حکمی از سوی اکبرزاده مدیرعامل بنیاد صحیفه سجادیه به عنوان مدیربنیاد صحیفه سجادیه شهرستان کاشان منصوب شد./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حسینی
Netherlands
۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
خبر خوبی برای کتاب مغفول مانده صحیفه سجادیه است ای کاش همه شهرستان باید فعال شوند
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۸
بنه چندین ساله ترجمه الهی قمشه ای صحیفه را شعر میکنم/الان دعای30/صفحه 167هستم/وقی تمام شد میتونید اونو چاپ کنید؟ همراه بنده 09138008482
0
0