۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۶۶۳۲۴۳
تولیت مدرسه علمیه ثامن الائمه:

طلاب و فضلای حوزوی خود را برای جهان پسا کرونا آماده کنند

طلاب و فضلای حوزوی خود را برای جهان پسا کرونا آماده کنند
تهران - حجت الاسلام جازاری کسب علم و معارف اهل‌بیت(ع) را مهم‌ترین رسالت طلاب دانست و گفت: طلاب و فضلای حوزوی خود را برای جهان پسا کرونا آماده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید جازاری معمویی تولیت مدرسه علمیه ثامن‌الائمه(ع)، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه ثامن‌الائمه(ع) گفت: کسب علم و معارف اهل‌بیت(ع) مهم‌ترین رسالت طلاب است.

وی با استناد به روایتی از امام صادق(ع)، ابراز کرد: حضرت کسب علم را بالاترین عبادت در شب قدر بیان فرمودند، علم دارای جایگاه بسیار بالایی است به‌گونه‌ای که نمی‌توان چیزی را جایگزین آن کرد.

حجت الاسلام جازاری معمویی با اشاره به شرایط کنونی جامعه، عنوان کرد: امسال در شرایطی مراسم افتتاحیه برگزار می‌شود که از طرفی شرایط جهانی علیه اسلام و تشیع حرکات خاصی چون قرآن سوزی و اهانت به ساحت قدسی پیامبر اکرم(ص) از خود نشان می‌دهد و از سوی دیگر شیوع ویروس کرونا است که دنیا را به‌سوی یک تحول خاصی در حوزه مادی و معنوی می کشاند که قطعا آثار مثبت و منفی بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

تولیت مدرسه علمیه ثامن‌الائمه(ع) تقویت روضه‌های خانگی را یکی از آثار مطلوب این ویروس منحوس برشمرد و اظهار داشت: امسال در بسیاری از منازل روضه‌های خانگی برگزار شد و آن فرزندی که با محافل دینی بیگانه بود از نزدیک در منزل شنونده و بیننده این مراسمات و فیض الهی بود.

وی افزود: همچنین در حوزه فضای مجازی کرونا سبب شد دنیا به‌طور کامل به سمت فضای مجازی برود و حتی مناطق محرومی که به اینترنت دسترسی نداشتند به دلیل ادامه تحصیل فرزندانشان به شبکه‌های اجتماعی و اینترنت روی آورند؛ که این امر از یک‌سو ممکن است مخرب باشد اما از جهت دیگر برای طلاب می‌تواند مفید باشد به‌گونه‌ای که رسالت خودشان را در نشر معارف الهی و پاسخ به شبهات جهانی کنند.

حجت الاسلام جازاری معمویی ادامه داد: یکی دیگر از آثار مطلوب کرونا به تولید علم مربوط می‌شود امروز کسانی که می‌دانند علمشان در عرصه جهان‌ دیده خواهد شد بسیار دقیق به ارائه آن علم اقدام می‌کنند؛ بنابراین نمی‌توان تنها به جنبه‌های منفی کرونا نگاه کرد و باید طلاب و فضلا خودشان را برای شرایط فعلی و جهان پسا کرونا آماده کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات