۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۶۷۳۵۴۹
نماینده ولی فقیه در مازندران:

کارکرد مساجد نباید تنها در مسائل عبادی خلاصه شود

کارکرد مساجد نباید تنها در مسائل عبادی خلاصه شود
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی بر ضرورت احیای کارکردهای مساجد در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، علمی و دینی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به جایگاه مهم مساجد در تقویت باورهای دینی جامعه بر ضرورت احیای کارکردهای مساجد در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، علمی و دینی تأکید کرد.

وی با بیان این که احیای کارکردهای مساجد خروجی فعالیت های کانون های فرهنگی هنری باشد، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید کارکرد این پایگاه مهم دینی را تنها از اقامه بالاتر برده و تنوع ببخشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که نباد کارکردهای فرهنگی، علمی، اجتماعی و سیاسی مساجد مورد غفلت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت مهم در جهت تقویت سایر بخش ها نیز بهره گرفته شود.

امام جمعه ساری، آموزش، ورزش و جوانان، هنر، پایگاه مقاومت و همچنین کانون های فرهنگی را از جمله مهم ترین بازوان مساجد معرفی کرد و افزود: اگر از همه این ظرفیت های مهم به خوبی استفاده شود شاهد کاهش بسیاری از مشکلات در این حوزه ها خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام از ظرفیت مساجد برای رفع مشکلات و رسیدگی به امور مردم استفاده می کردند، بیان داشت: امروز نیز باید سایر کارکردهای مساجد نیز احیاء شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که تنوع بخشیدن و بازگرداندن مسجد به کارکردهای صدر اسلام‌ نظیر کارکردهای عبادی، سیاسی و علمی ضرورت دارد، ادامه داد: مساجد بهترین پایگاه برای تقویت فعالیت های دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است.

امام جمعه ساری با بیان این که در گذشته کلاس های حوزوی و همچنین مکتب در مساجد برگزار می شد، افزود: همچنین در دوران مبارزات نهضت انقلاب نیز، مساجد نقش مهمی در پیشبرد اهداف نهضت بر عهده داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی همچنین به نقش مهم مساجد در ساماندهی نیروهای انقلابی در نهضت مبارزات انقلاب و همچنین اعزام رزمندگان اسلام به جبهه های حق علیه باطل اشاره کرد و بیان داشت: باید در کنار عبادت، از سایر ظرفیت های مساجد در جامعه بهره گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که گرو‌ه های جهادی نیز پس از پیروزی انقلاب در مساجد فعال شدند، تصریح کرد: خدمت رسانی بچه های مساجد در حوزه محرومیت زدایی شایسته تقدیر است.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که باید رونق مساجد حفظ شود و این مسأله با مدیریت و برنامه ریزی صحیح تحقق خواهد یافت، افزود: در این وانفسای ضد اخلاق و فرهنگ که از جانب دشمنان طراحی و ترویج می شود پناهگاهی جز مسجد وجود ندارد.

امام جمعه ساری، مساجد را پایگاه مستحکمی در جهت کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی در جامعه معرفی کرد و گفت: باید اهل مسجد باشیم، چون حضور فعال در مسجد ما را بیمه می کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین که آمارهای ثبتی از کانون‌های مساجد باید واقعی باشند، افزود: برخی مساجد که کانون‌های فرهنگی دارند متأسفانه ضعیف عمل می کنند این در حالی است که کانون‌ها باید به فعال، نیمه فعال و راکد تقسیم شوند./950/

ارسال نظرات