۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۶۷۳۵۸۰
به همت اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان؛

سومین نشست هم اندیشی راهیاران بنیاد هدایت برگزار شد

سومین نشست هم اندیشی راهیاران بنیاد هدایت برگزار شد
حجت الاسلام میرمحمدیان گفت: هدف از برگزاری نشست راهیاران بنیاد هدایت، ارتقای راهیاران و شبکه سازی راهیاری است که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام میرمحمدیان، رئیس بنیاد هدایت در حاشیه نشست هم اندیشی راهیاران منطقه‌ای و استانی بنیاد هدایت، به بیان توضیحاتی در خصوص اجرای طرح امام محله پرداخت و عنوان کرد: در اجرای طرح امام محله، بنا را بر ارتقاء امامان محله قرار داده ایم که در این طرح به جای استفاده از روش معمول کلاسیک، از روش ترکیبی راهیاری استفاده کرده ایم که نقش محوری را نیز راهیاران بر عهده دارند.

رئیس بنیاد هدایت در خصوص برگزاری سومین نشست هم اندیشی راهیاران بنیاد هدایت اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست، ارتقاء راهیاران و شبکه سازی راهیاری است که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار شد.

وی افزود: این نشست شامل یک برنامه پیچیده چند بعدی در دایره وسیعی متشکل از ۱۴ – ۱۵ شهرستان در سطح استان خوزستان بوده که هم جنبه کارگاهی داشته است و هم آموزشی و هم اندیشی که امیدواریم ثمرات بسیار خوبی هم برای استان خوزستان و هم برای کشور در پی داشته باشد.

حجت الاسلام میرمحمدیان در پاسخ به این سئوال که «برای نیازمندی‌های استان خوزستان به شکل خاص، به عنوان دروازه ورود تشیع به ایران و گنجینه دفاع مقدس که دارای ظرفیت‌های عظیمی از مساجد، ائمه جماعات، هیئات و فعالان فرهنگی و مذهبی می‌باشد و از طرفی هم دچار معضلات و مشکلات عدیده‌ای در خصوص فرق ضاله و تبعات آن شده است چه برنامه‌ای تدارک دیده شده است» اذعان داشت: اگر طرح امام محله تبیین شده و این انسجام اجتماعی ایجاد شود و شبکه‌های مردمی و حلقه‌های میانی حول محور مساجد و امام محله ایجاد بشود، با توجه به ظرفیتی که در این سال‌ها و دهه‌ها به برکت حضور آیت الله موسوی جزایری و اکنون نیز توسط حجت الاسلام موسوی فرد ایجاد شده است، قطعا بخش عمده‌ای از این مشکلات حل خواهد شد.

رئیس بنیاد هدایت در ادامه یادآور شد: با توجه به حوزه‌های علمیه‌ای که در سطح استان خوزستان وجود دارد و روش تربیت میدانی‌ای که در پیش گرفته شده امیدواریم به زودی شاهد نتایج ثمربخش این اقدامات باشیم.

وی در پاسخ به نحوه ارزیابی نشست هم اندیشی راهیاران منطقه‌ای و استانی بنیاد هدایت با عنوان شهید صیمری، گفت: علیرغم طراحی پیچیده‌ای که برای برگزاری این نشست در نظر گرفته شده بود، اما به لطف خداوند متعال بسیار خوب و با دقت و جدیت برگزار شد./۹۴۵۴/د102/ب1
ارسال نظرات