۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۷۳۷۱۰
مدیر و مسؤول حوزه علمیه آیت الله انصاری اهواز مطرح کرد؛

برگزاری نشست های جامعه روحانیت اهواز در بیت آیت الله حاج شیخ مرتضی انصاری

برگزاری نشست های جامعه روحانیت اهواز در بیت آیت الله حاج شیخ مرتضی انصاری
خوزستان - حجت الاسلام والمسلمین انصاری گفت: جامعه روحانیت برای مدیریت نهضت انقلاب اسلامی در اهواز بطور منظم تشکیل جلسه می‌داد که گاهی در بیت معظّم له برگزار می‌گردید.
حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمدحسن انصاری، مدیر و مسؤول حوزه علمیه آیت الله انصاری اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به اینکه آیت الله شیخ مرتضی انصاری فرزند ارشد موسس حوزه علمیّه اهواز در سال ۱۳۰۴ شمسی در شهر اهواز به دنیا آمد، عنوان داشت: آیت الله انصاری تا کلاس ششم ابتدایی در دبستان خیام اهواز تحصیل نمود، سپس دروس حوزوی را نزد والد معظّمشان فرا گرفت و مدتی هم در نجف اشرف از بزرگانی همچون آیات عظام خویی و حکیم و شاهرودی بهره بردند و سپس به اهواز مراجعت کرد.

مدیر و مسؤول حوزه علمیه آیت الله انصاری اهواز با بیان اینکه آیت الله حاج شیخ مرتضی انصاری در سن ۲۸ سالگی موفق به اخذ اجازه اجتهاد شد، اظهارداشت: مرحوم والد رساله عملیّه خود را نوشته و امّا تقوای ایشان مانع از انتشار آن گردید و لذا مقامات علمی خود را مطرح نمی‌کرد.

استاد حوزه علمیه اهواز خاطرنشان کرد: آیت الله انصاری همچون والد معظّمشان و آباء و اجداد گرامش در نشر معارف بر حق جعفری اهتمام خاصی نمود و در حل مشکلات مردم دریغ نمی‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری بیان داشت: در ابتدای انقلاب اسلامی و پیش از ورود امام به میهن تعدادی از جوانان انقلابی را دستگیر نمودند که با مراجعه آیت الله موسوی جزایری به پدر گرامی و درخواست همکاری و استعانت برای آزادی شان، کوتاهی نکرد و با تماس و کلام نافذ و صریح خود با مسؤولان لشکری و کشوری مقدمات آزادی آن‌ها را فراهم نمود.

وی ادامه داد: جامعه روحانیت برای مدیریت نهضت انقلاب اسلامی در اهواز بطور منظم تشکیل جلسه می‌داد که گاهی در بیت معظّم له برگزار می‌گردید و در پایان اطلاعیه‌ای صادر می‌شد که امضای ایشان هم در اطلاعیه‌ها دیده می‌شود. همچنین ایشان فرمودند در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی شیوخ و بزرگان عشایر خوزستان طی نامه‌ای به والد معظّم پیروزی انقلاب به رهبری امام را تبریک گفتند که هم اکنون این نامه در موزه حوزه علمیّه موجود است.

مدیر و مسؤول حوزه علمیه آیت الله انصاری اهواز با بیان اینکه جامعه روحانیت اهواز پس از ورود امام به میهن به قصد خوش آمدگویی و تبریک پیروزی به تهران سفر نمودند. در ادامه این گفتگو فرمودند که آیت الله انصاری علاقه خاصی به پیشرفت کشور اسلامی ایران داشت و همواره سلامتی و سعادت مردم را از خداوند مسئلت می‌نمود و هرگاه از مشکلات مردم اطلاع پیدا می‌کرد با تذکر به مسؤولان در رفع آن تلاش می‌ کرد./۹۴۵۴/
ارسال نظرات