۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۷۳۸۱۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:

نقش زنان در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی سازنده است

نقش زنان در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی سازنده است
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه نقش زنان در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی سازنده است، گفت: فعالیت اقتصادی بانوان تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی، ظهر امروز در دیدار با مدیر کل امور بانوان استانداری و جمعی از بانوان استان ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) و دهه فجر گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی برای همه ما یادآور روزهایی است که بانوان و مادران با شجاعت، ایثار و رشادت صحنه هایی را رقم زدند که نتیجه آن پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ بود.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: تفاوت نگاه به زن در اسلام که گرفته از آموزه های الهی با جاهلیت بسیارمتفاوت است و تفاوت این نگاه در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز بسیار مشهود است.

وی با بیان اینکه فعالیت های اجتماعی زنان در صدر اسلام و همکاری و همراهی که در پیشبرد دین داشتند بیانگر جایگاه حقیقی و تأثیر گذار بانوان در درون خانواده و اجتماع است، عنوان کرد: در عصر حاضر نظام سلطه فرهنگ نگاه هوس آلود به زن را ترویج می دهد و براساس این دیدگاه زن موجودی است که باید پر کننده وقت دیگران باشد، متاسفانه در کشور ما نیز هم افرادی تحت عنوان تساوی حقوق زن و مرد این چنین نگاهی را تبلیغ می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: نگاه به زن به عنوان یک موجود ضعیف که تاب آوری و قدرت ندارد و نمی توانند درصحنه های مختلف انجام وظیفه کند یک نگاه تفریطی به زنان است ولی آنچه اسلام به ما معرفی می کند این است که ایجاد نسل ها بدون مشارکت زن و مرد امکان ندارد.

وی عنوان داشت: اینکه اشتغال و فعالیت های اقتصادی را منحصر به مردان و یا زنان بدانیم ایجاد لغزش می کند و گاهی این نگاه سبب ایجاد آسیب های اجتماعی و جدال های درون خانوادگی می شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: خوشبختانه در ارتباط با نگاه به بانوان در جمهوری اسلامی  حرکت رو به جلو داشته ایم ولی همین حرکت نیز ممکن  است تند یا کند بوده است ولی در مجموع حرکتی امید بخش است.

وی با بیان اینکه باید به نقش بانوان به عنوان مادر در درون خانواده که کانون مهر، محبت و عطوفت است، گفت: نقش آنها در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی سازنده و قابل قبول است البته باید نسبت به بانوانی که سرپرست خانوار هستند و در مسیر حرکت اجتماع دچار آسیب شدند جهت رفع این آسیب ها تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: در استان لرستان بیش از ۴۰ منطقه آسیب پذیر با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزارنفر وجود دارد که در این مناطق بانوان و دختران بیشتر در معرض آسیب هستند در همین راستا امور بانوان و دستگاههای مرتبط باید تلاش کنند که بانوان و دختران مناطق حاشیه ای شهر دچار آسیب نشوند چرا که هزینه پیشگیری بسیار کمتر از رفع آسیب است.

وی بیان داشت: امور بانوان استان می تواند با هم فکری با بانوان استان و کمک گرفتن از مؤسسات علمی و اقتصادی از آسیب های اجتماعی که زنان و دختران مناطق حاشیه نشین استان را تهدید می کند جلوگیری کنند./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات