۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۶۷۳۸۳۳
همگام با انقلاب | حجت الاسلام مهری در گفت‌وگوی تفصیلی با رسا تبیین کرد؛

پیدایش انقلاب اسلامی؛ چگونگی و چرایی، چالش ها و امیدها

پیدایش انقلاب اسلامی؛ چگونگی و چرایی، چالش ها و امیدها
رییس دفتر شورای نگهبان در قم به تشریح دستاوردهای انقلاب پرداخت و گفت: امروز باید فکر، عمل و مشی مان انقلابی باشد و در برابر غیرانقلابی ها با شجاعت و شهامت ایستادگی کنیم.

اشاره: امروز در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم؛ انقلابی که دشمنان از روز اول پیروزی اش وعده نابودی آن را داده بودند و برای تحقق این وعده از هیچ جنگ و توطئه ای چه در عرصه سخت و چه در عرصه نرم دریغ نکرده اند.

این انقلاب الهی با پیروزی های پی در پی و پیشرفت های روزافزون در عرصه های علمی، سیاسی، دفاعی و امنیتی تحت تدابیر امامین انقلاب هیمنه استکبار جهانی را در هم شکسته است.

رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب نسبت به این مسأله تأکید داشته اند که اگر برخی فاصله گرفتن ها و پرداختن به مسائل حاشیه ای نبود، امروز انقلاب اسلامی در جایگاه بسیار بالاتری قرار داشت؛ از این رو یکی از ضرورت های امروز جامعه آن است که برای دفع شبهات دشمنان در زمینه القای ناکارآمدی انقلاب اسلامی به تبیین دستاوردهای مهم نظام پرداخته و ضمن نگاه به نقاط مثبت، آسیب ها و تهدیدات را نیز در نظر بگیریم و برای رفع مشکلات موجود و دفع آسیب ها و مشکلات پیش رو به ارائه راه حل بپردازیم.

از این رو خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا،در دهه فجر انقلاب اسلامی برای بازخوانی گوشه ای از آرمان های امام راحل و بررسی چالش ها و امیدهای موجود در انقلاب اسلامی با حجت الاسلام دکتر محمد جواد مهری ریس دفتر شورای نگهبان استان قم و دارای تحصیلات خارج فقه و اصول و دکترای تاریخ اسلام و از پ‍ژوهشگران نمونه كشوري و استانی به گفت‌وگو نشسته است.

متن کامل این گفت‌وگو در زیر تقدیم خوانندگان گرامی می شود.

گ/پیدایش انقلاب اسلامی؛ چگونگی و چرایی، چالش ها و امیدها

رسا ـ درباره چگونگی و چرایی به وجود آمدن انقلاب اسلامی و تأثیراتی که این انقلاب با شکوه در تفکر جهانی در آن روزگار گذاشت قدری توضیح دهید.

انقلاب اسلامی در مقطعی از زمان به وجود آمد که در دنیا فقط دو جهان شرق و غرب وجود داشت، یعنی دو فكر، جهان را مدیریت می کرد؛ یكی کمونیسم؛ که شرق را به رهبري شوروي مدیریت می کردو میگفت دین افیون توده هاست و دوم لیبرالیسم؛ که غرب را به رهبري آمریكا مدیریت می کرد و می گفت دین پدیده ای از مد افتاده است و دورانش سپری شده.

خروجی این دو گفتمان و فكر، این بود که خدا در زندگی انسان  هیچ نقشی ندارد، همه کاره این عالم انسان است و عقل او. خلاصه اینکه؛ دین درمعادلات سیاسی واجتماعی جایگاهی نداشت وبرای نوع دینداران نیز دین امری صرفا فردی بود ،که نباید در زندگی سیاسی و اجتماعی دخالت نماید. این مشکل نسبت به مذهب تشیع مضاعف بود.

تا آنکه امام(ره) آمد، انقلاب را بر پایه دین اسلام و مکتب اهل بیت شکل داد. و جهان سومی بنام جهان اسلام با فكر وگفتمان اسلام ناب و اینکه در این عالم، هیچ  مؤثري غیر از خدا وجود ندارد و همه کاره این عالم خداست و غیر او، همه فقیر محض هستند، به وجود آورد.

لذا در اولین بیانیه آغاز نهضت ،آیه 46 سوره سباء را آوردند، برای خدا قیام کنید: (قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی). امام(ره) گفتند خدا و تا آخر عمر هم پای خدا ایستادند(قالوا ربنا الله ثم استقاموا؛ سوره فصلت آیه 30).

شعار و فکر امام(ره)، احیا حاکمیت دین خدا و نقطه عطفی در دین گرایی و بیداری دینی در پایان قرن بیستم بود و انقلاب براي تحقق عدالت اجتماعی، ریشه کنی فقر و جهل، جلوگیری از استضعاف، استثمار، استعماروآسیب هاي اجتماعی، برقراري منظومه ارزش های اسلامی،  تامین سلامت جسمی، اخلاقی و معنوی،رفاه عمومی، ایستادگی در مقابل جبهه استكبار، مقاومت در مقابل سیل بنیان کن فسادهاي اخلاقی، اقتصادي ،اجتماعی و سیاسی جاري در غرب، شکل گرفت.

دریك کلمه هدف امام(ره) و انقلابش؛ حاکمیت اسلام براي تحقق استقلال آزادي جمهوري اسلامی؛یعنی همان شعارهاي اول انقلاب مردم عزیز ایران بود. این هدف از انقلاب و چرایی انقلاب مردم ایران و امام بود. پس امام(ره)، جهان سومی بنام جهان اسلام، با این ایده و فكر ایجاد کرد که  دین خدا حاکم شود.

 این هم حرف من نیست؛حرف بسیاري از متفكران، منادیان و شارحان غربی است مثل پل والري – خانم دانته – میشل فوکو – برژینسكی و... که هر کدام به نوعی اعتراف به این واقعیت و حقیقت کرده اند. این ها می گویند انقلاب ایران در دنیاي غرب و شرق یك تحول به وجود آورد وبه جهانیان ثابت کرد که دین نه تنها نمرده، بلکه عاملی فوق العاده قدرتمند، در بسیج توده های مردم درمبارزه با ظلم و استکبار است و امام آمد مدرنیسم را به پست مدرنیسم تبدیل کرد. پست مدرنیسم هم یعنی نوعی بازگشت انسان غربی و دموکراسی لیبرال به خدا ، معنویت ، ارزش ها و مواردی از این قبیل.

گ/پیدایش انقلاب اسلامی؛ چگونگی و چرایی، چالش ها و امیدها

رسا ـ مواردی از اذعان اندیشمندان بزرگ دنیا درباره عظمت انقلاب اسلامی و حرکت امام راحل به یاد دارید؟

برژنیسكی (مشاور عالی امنیت ملی یکی از روسای جمهور سابق آمریكا کتابی دارد بنام خارج از کنترل که ترجمه هم شده) می گوید: انقلاب (امام) خمینی آمد در مقابل جهان شرق و غرب، یك جهان اسلام ایجاد کرد.

میشل فوکو فرانسوي می گوید: انقلاب (امام) خمینی راه به سوي معنویت براي مصونیت سازي بود، انقلاب اسلامی روحی در جهان بی روح بود. انقلاب امام یعنی طلوع حقیقت در شرق و غروب آن در غرب است.

پل والري می گوید: با انقلاب(امام)خمینی جهان بین نظم وبی نظمی قرارگرفت.

تافلر می گوید: او(خمینی) مرُد، ولی فكراو درآینده شما رامتلاشی خواهد کرد.

کنت الکساندردومارانش ریاست سازمان اطلاعات و امنیت فرانسه(12سال) ، معروفترین کتاب او جنگ جهانی چهارم است.وی جملات عجیبی دارد او می گوید: انقلاب اسلامی مهلک ترین جنگ تاریخ است یعنی دور نمای عینی پایان تمدن غرب ... انقلاب اسلامی جنگ عقیده است که بخشی از تاریخ و مذهب شیعه است ... صحنه های انقلاب اسلامی بذر جنگ جهانی چهارم راپاشید و این یعنی آغاز جهاد شیعه علیه غرب ... گلوله ی آتش زای(امام ) خمینی مرزهای فکری رادرنوردیده وچیزی هولناکتر از او وجود ندارد.

لذا بعد از تولد انقلاب و فكر امام در سال 1357، در کمتر از دو دهه ، جهان غرب با یك چالش بسیارعجیبی مواجه شد که باعث بی خوابی سران غربی گردید ، و آن چالش بزرگ؛ چیزي نبود جز رشد اسلام در غرب،رشدي که همه بنیان هاي لیبرال دموکراسی را تهدید می کرد.

رسا ـ از دیدگاه حضرتعالی میزان عمق و نفوذ گفتمان امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی در جهان چه اندازه بوده است؟

در برخی از کشورهاي اروپایی، رشد مسلمانان آنقدر زیاد شده بود که جلسات متعدد در دستگاه هاي امنیتی برگزارشد و اعلام کردند.

اگر به همین منوال پیش برود در 50 سال آینده برخی از کشورهاي اروپایی، کشور مسلمان نشین خواهند بود.

ظرف ده سال در کشور آلمان، غیر از مهاجرینی که به این کشور آمدند تعدادکسانی که مسلمان شدند از 300 نفر به بیش از 4 هزار نفر رسیدند و تعداد مساجد در هلند ظرف 15 سال دو برابر شده است.

بسیاري از کلیساها در کشورهاي اروپایی وآمریكایی تعطیل شدند؛چون مشتري ندارند، مسلمانان آنان را می خرند و تبدیل به مسجد میکنند.

آقاي ساموئل که نظریه برخورد تمدن ها را مطرح کرد در سال (1993) می گوید: برخوردهاي آینده جهان، برخورد بین ادیان و مذاهب است ، و مهمترین برخورد آن میان اسلام و غرب خواهد بود.

فرانسیس فوکویاما می گوید: در این برخورد اسلام بر غرب غلبه خواهد کرد.

خلاصه؛ غرب میگوید امروز جنگ بین لیبرالیسم و کمونیسم نیست، نزاع بین اسلام و لیبرالیسم است.و این یک زنگ خطر برای تهدید منافع استکبار است.

رسا ـ دشمنان چه طرح ها و برنامه هایی برای مقابله با گفتمان امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی دارند؟

دین ستیزان و دین گریزان شرقی و غربی بدین نتیجه رسیدند که مبارزه با انقلاب اسلامی باید در دستور کارشان قرار بگیرد به عنوان اولویت اول. به همین دلیل گروهی در آمریكا به وجود آمد به نام گروه بازها که متشكل از صهیونیست هاي افراطی است ، مثل بوش  پدر و بوش  پسر هم، از همین ها هستند.

اساسنامه این گروه؛ 5 اصل برای مبارزه با فکر امام(ره) دارد.

اصل اول، اصل رجعت حضرت مسیح است که آنها می گویند مسیح از سرزمین بیت المقدس ظهور می کند ، ما باید امنیت قطعی سرزمین اسرائیل را تأمین کنیم. همین بحث آرماگدون و تپه صهیون و معبد حضرت سلیمان(ع) را که مطرح می کنند در بحث هاي آخرالزمانی در راستاي همین اصل است.

و این(امنیت قطعی سرزمین اسرائیل) بدست نمی آید، مگر با کنترل کردن حزب الله لبنان واین هم بدست نمی آید مگر با فاصله انداختن بین ام القري جهان اسلام یعنی ایران با حزب الله.

اصل دوم، اصل تسلط بر نفت است؛ شما می دانید که سقف امنیت ملی هر کشوري بر چهارپایه استوار است؛ سیاست،  فرهنگ، اقتصاد، تسلیحات و در هر کشوري یكی از این ستون ها، بنیادي است. درکشور ما، ستون بنیادي فرهنگ است، و درکشورهاي آمریكا و اروپا، ستون اصلی اقتصاد است.

همان طورکه اگر برفرهنگ ما ضربه وارد شود، همه نگران می شوند، آمریكایی ها و غربی ها هم نگران اقتصاد کشورشان هستند. اقتصاد آمریكا امروز هزاران میلیارد دلار بدهی داخلی و خارجی دارد ، بیش از 90% زیرساخت هاي این کشور مربوط به 80 سال گذشته است. همه این ها  کهنه شده  و هزینه نگهداري آنها خیلی بالاست. اقتصاد این کشور در حال فروپاشی است. این یك خلاءبزرگ است، براي پر کردن این خلاء باید دست در جیب کسی کنند، لذا در هر جایی که نفت این منبع خدادادي زیرزمینی باشد، این ها سعی میکنند آن جا را به تسلط خود درآورند، وحضور امروزشان در خاورمیانه براي همین است.

چون خاورمیانه، بزرگترین تولیدکننده نفت در جهان هست ،تقریباً یك چهارم نفت دنیا دراین منطقه تولید میشود.

از نظر جغرافیایی یكی از مهمترین مناطق استراتژیكی دنیاست، مرکز جغرافیایی جهان و محل اتصال سه قاره است.

ناپلئون نابغه نظامی غرب هم گفته است هرکس میخواهد بر دنیا حاکم شود وآقایی کند ، باید بر خاورمیانه مسلط گردد.لذا این ها از آن طرف دنیا آمدند دراین منطقه استراتژیک لنگر انداختند.

اصل سوم، اصل امنیتی کردن دنیاست،  اینها شعارشان این است که امنیت با بودن وحضور ما به وجود می آید ، ما می توانیم امنیت دنیا را تأمین کنیم. لذا با این شعار دروغین و فریبنده زمینه حضور خود را براي چپاولگري و غارت سرزمینها و سرمایه ملت ها فراهم میکنند.

یك روز به بهانه مبارزه با طالبان، افغانستان را اشغال میکنند، روز دیگر به بهانه مبارزه با صدام، عراق را ، روز دیگر می روند در شاخ آفریقا لیبی و تونس را و امروز به بهانه مبارزه با داعش وارد کشور سوریه می شوند. چون می گویندامنیت با ما تأمین می شود و حال آنکه هر جا اینها قدم گذاشتند و حضور پیدا کردند آنجا را نا امن کردند.

اصل چهارم، اصل یكجانبه گرایی است؛ آمریكایی ها می گویند پدر دنیا مائیم، نه سازمان ملل و نه کشورهاي ثروتمند دیگر، حرف اول و آخر را ما می زنیم، یهود پدر دنیاست،چند سال قبل فیلمی ساختند بنام آفرینش، در این فیلم،تاریخ را از آدم بررسی می کند، می رسند به ابراهیم نبی. اسمی از اسماعیل نیست. ابراهیم، اسحاق را براي قربانی و ذبح به مكان مورد نظر می برد، بعد جوري وانمود می کنند که خدا نخواسته اسحاق قربانی شود، تا نسل یهود از بین نرود، چون یهود از نسل اسحاق است، اسحاق ذبح نشد تا یهود از نسل او بماند که مدیریت آینده جهان را به عهده بگیرد.پس این خواست خداست که ما پدر دنیا ییم ،حرف اول و آخر را ما میزنیم. لذا شما می بینید در همه این حضورها، از افغانستان تا سوریه و عراق و شاخ آفریقا یعنی تونس و لیبی. همه ملت ها وحتی مردم خود آمریكا از این حملا ت و تهاجم ها ناراضی بودند، ولی گروه بازها تصمیم به حمله  و تهاجم می گرفتند و گوششان به سازمان ملل و ملت ها ودیگر کشورها بدهكار نبود.

اصل پنجم، اصل عدم فرصت سوزي است؛ اینها می گویند ریگان و کارتر فرصت را از دست دادند. باید انقلاب ایران را درنطفه خفه می کردند ، لذا گویند زدن رقیب در اولین فرصت باید انجام گیرد.

این بحث ، بعد از 11 سپتامبر و سقوط  برج هاي دو قلو خیلی شدت گرفت و جدي شد. رئیس وقت  سازمان سیا آقاي جیمزولسی در دانشگاه کالیفرنیا وقتی بحث جنگ جهانی چهارم را مطرح کرد. گفت:  ما با 22 کشور دنیا در حال جنگ هستیم. تكلیف خود را با اولی یعنی افغانستان روشن کردیم و فعلا درگیرجنگ با دومی هستیم یعنی عراق.  از 20کشور باقی مانده ، یك مورد خارج از جهان اسلام است یعنی کره شمالی.  و 19مورد باقی مانده در جهان اسلام قراردارد. به ترتیب فهرست میکند کشور سوم سوریه .کشور چهارم ایران .کشور پنجم عربستان. کشور ششم مصر.

این اجمالی از اصول 5 گانه گروه بازها بود که براي مقابله با فكر امام یعنی اسلام ناب و انقلاب ایران شكل گرفت.

رسا ـ تا کنون چند اصل از این اصول پنچگانه دشمن در برابر انقلاب اجرا شده است؟

براي اینکه فكر امام(ره) پا نگیرد و انقلاب به اهدافش که حاکمیت دین خدا و اسلام است نرسد.از اول انقلاب تاکنون راهبردهای مقابله با امام را در سه مرحله به اجرا گذاشتند، مقام معظم رهبری چند وقت پیش اشاره اي به این مراحل کردند:

مرحله اول؛ تهاجم سخت بود؛ جنگ 8 ساله برعلیه ما راه انداختند، میلیاردها تومان خسارت مادي و معنوي، ۲۱۳ هزارشهید،  هزار شهید ترور، که از این شهدا چهار هزارشان  معصوم بودند یعنی به سن تكلیف نرسیده بودند، ۳۱۵  هزار جانباز ، 170هزار بی خانمان و بیش از 42 هزار اسیر روي دست نظام گذاشتند. ۶ هزار و ۴۲۸ زن شهیده را در طول دفاع مقدس تقدیم انقلاب کردند، پنج هزار و ۷۰۰ زن به مقام جانبازی رسیدند و همسران شهدا ۶۱ هزار و ۵۲ نفر هستند.

یک نمونه از این جنایات فراموش نشدنی را ببینید؛ (از هفتم تیر تا دوازدهم تیرماه ۱۳۶۰)چقدر ترور قتل عام و کشتار انجام شد، چقدر زن، کودک، عالم و سیاستمدار به وسیله عوامل آمریکا آماج این جنایت ها قرارگرفتند، این هفتم تا دوازدهم تیر را هفته ‌حقوق ‌بشرآمریکایی اعلام بکنیم.

ششم تیر ۱۳۶۰ یادآورترور مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر ؛ هفتم تیر۱۳۶۰ یادآورحادثه انفجار حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از سرمایه های انقلاب اسلامی؛ هفتم تیر ۱۳۶۶ یادآورحادثه بمباران شیمیایی سردشت؛ یازدهم تیر ۱۳۶۱ یادآور ترور شهید صدوقی؛ دوازدهم تیر ۱۳۶۷ یادآور حادثه تلخ اسقاط هواپیمای ایرباس توسط ناوآمریکایی وینسنس می باشد.

لذا پس از ۸ سال مقاومت جانانه دیدند بر اندازي ایران از طریق تهاجم  سخت امكان پذیر نیست، ۱۶۰ پروژه علمی که 60 مورد آن در مؤسسات رسمی وزارت خارجه آمریكا، و100 مورد از سوي دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی این کشور مورد بررسی قرار گرفت، همگی اعلام کردند که بر اندازي ایران از طریق تهاجم  سخت امكان پذیر نیست، بلكه از طریق تهاجم نرم. لذا مرحله دوم را شروع کردند.

مرحله دوم؛ تهاجم نرم بود؛ در این تهاجم؛ علاوه بر تحریم مستمر اقتصادي و حملات پیوسته سیاسی، تبلیغات اغواگر و زدن عقبه هاي جمهوري اسلامی در دیگر کشورها؛ یك جنگ فرهنگی تمام عیار بر علیه ایران به راه انداختند.

هدف استراتژیک غرب در تهاجم نرم دو چیز بود:یکی فروپاشی ایدئولوژیک جمهوری اسلامی، دوم سقوط فیزیکال نظام.

کنت الکساندردومارانش طراح (طرح مُسکیتو)برای براندازی انقلاب اسلامی می گوید:

برای مقابله با انقلاب اسلامی باید اساس کار را بر فروپاشی عقیدتی، روحی، اخلاقی و جسمی رقیب قرارداد. برای این منظور: باید اول از روشنفکران به اصطلاح جنتلمن و مترجمان زبده استفاده کرد، یعنی جریان های فکری زاویه دار با اسلام وانقلاب.و دوم از قاچاقچیان مواد مخدر که با توزیع مجانی وارزان مواد مخدر، ایران را با انحطاط اخلاقی و جسمی مواجه کنند. از دیدگاه کنت، فروپاشی ایدئولوژیک، مقدمه سقوط فیزیکال یک نظام است.

سگِال مدیر تحقیقات استراتژیك لندن می گوید:

غرب بایستی دشمنانش را شبیه خود کند(طرح آلوده سازي وشبیه سازي)،در نگاه و بینش،دررفتاروکردار،در اقدام و عمل؛ دوم با ترویج توریسم و زنان هرزه و تكنولوژي اطلاعاتی.

نتانیاهو می گوید:

آمریكا باید با تلویزیون به ایران حمله کند. امروز بیش از دهها هزارکانال ماهواره اي(شبكه ماهواره اي ، فضای مجازي و اینترنت، سینما و فیلم سازي ، انمیشن و پویا نمایی ،بازي هاي کامپیوتري) و صدها پایگاه رادیو و تلویزیونی، انبوهی از کانال هاي اینترنتی ، میلیون ها مجله و کتاب به ده ها زبان زنده دنیا بر علیه جمهوري اسلامی راه اندازي شده، براي تضعیف اعتقادات و باورها ؛ ترویج فساد و فحشا ؛ فروپاشی خانواده ها و هویت زدایی.

مگر چند کشور فارسی زبان داریم سه کشور: افغانستان با 30 میلیون جمعیت، تاجیكستان 7 میلیون و ایران 80 میلیون نفر جمعیت. چرا این همه برنامه و شبكه فارسی زبان.

یكی از این شبكه ها، شبکه فارسی وان است که در مرداد سال 88 افتتاح شد یك فرد افغانی بنام زید محسنی او را اداره میکند، ولی متعلق به راپرت مرداك یهودي است، اداره مرکزي این شبكه در نیویورك است. برنامه هاي این شبكه از بین بردن مفهوم غیرت، رابطه نامشروع قبل از ازدواج، چند شوهري، بارداري قبل از ازدواج، تجاوز جنسی، سقط جنین و فرزند نامشروع، ترویج خانواده هاي بی قید و بند در برابر خانواده هاي سنتی مثل پوشش خواهر و مادر در مقابل پسر و برادر، ترویج خیانت زن و شوهر، از بین بردن قبح ارتباط دختر و پسر حتی در حد باردار شدن، از بین بردن مفهوم مقدس خانواده و تغییر سبك زندگی است.

مرحله سوم؛ که در واقع دنباله همین تهاجم نرم است. و امروز به عنوان راهبرد اصلی و اساسی دشمن در این کشور دارد دنبال می شود نفوذ است.

رسا ـ دشمن به چه شکل هایی در کشور نفوذ کرده و با این کار چه اهدافی را دنبال می کند؟

امروز به تعبیر ولی امر و امام جامعه، نفوذ جدي است در راهبرد استكبار براي تغییر باورهاي مردم، تغییر محاسبات و موضع مسئولان، تأثیرگذاري در مراکز تصمیم ساز و تصمیم گیر.

البته ما دو مدل نفوذ داریم؛ اول نفوذ موردي و دوم نفوذ جریانی.

نفوذ موردي این است که دشمن می آید یك نفر را جاسوس میکند، به او پول و امكانات می دهد، یك سري آموزش ها می دهد که برود یا خبري و اطلاعاتی به دست آورد و با آنها یا شخص را ترور فیزیكی کند و یا شایعه اي راه اندازد وترور شخصیت نمایند.

جريان نفوذ از مجلس و خانه ملت، نظام را متهم كرد و حرف‌هاي دشمن را تكرار نمود.

جريان نفوذ اطلاعات سري هسته‌اي را در اختيار دشمن قرار داد تا ما را تحت فشار قرار دهند، چهار تن از گوهرهاي نيروي انساني و دانشمندان هسته‌اي ما به شهادت رسيدند. شهيد شهرياري، شهيد علي محمدي، شهيد رضايي نژاد، شهيد احمدي روشن رحمت الله عليهم. بعد از تحقيقات روشن شد تقريبا شكل ترورها يكي بوده و از يك جا مديريت مي‌شده است و آن اسرائيل بوده است. اما مسئله اينجاست كه اسرائيل چگونه اطلاعات كامل و دقيق دانشمندان هسته‌اي را به دست آورده است.مشخص شد يكي از نخبگان ايراني و تحصيل كرده در دانشگاه‌هاي اروپايي و مرتبط با آنها و شركت‌هاي اروپايي كه مورد اطمينان مسئولين ايراني قرار گرفته بوده، اطلاعات 30 نفر از افراد شاخص تحقيقات نظامي و هسته‌اي ما را در اختيار اسراييل قرار داده است.

در جريان مذاكرات هسته‌اي آقاي جعفري دولت آبادي دادستان تهران در نشست خبري با خبرنگاران از دستگيري و بازداشت يك متهم ايراني دو تابعيتي در تهران و ارتباط اين متهم با سرويس جاسوسي انگليس خبر داد كه وي همواره در حوزه اقتصادي و مرتبط با ايران فعاليت مي‌كرده است.

گ/پیدایش انقلاب اسلامی؛ چگونگی و چرایی، چالش ها و امیدها

دري اصفهاني نيز مسئول يكي از كميته‌هاي مهم هيئت مذاكره كننده و نماينده بانك مركزي در اين تيم بوده است يعني همان كسي كه قرار بود با مشورت وي درباره مفاد برجام در لغو تحريم‌ها به تيم مذاكره كننده، جهت‌دهي لازم ارائه شود، اما نكته مهمي كه وجود دارد اين است كه وي با وجود داشتن تابعيت دوگانه به عنوان مشاور در بانك مركزي مشغول به كار بوده است و اگرچه در ظاهر به عنوان حافظ منافع ايران بايد در مذاكرات حاضر مي‌شده اما در عمل خبرها و اطلاعات بسيار مهمي را به طرف مقابل داده است، اطلاعاتي كه شايد بتوان اكنون متوجه شد چرا ايران نتوانسته به نتايج دلخواه از مذاكرات هسته‌اي دست پيدا كند.

نفوذ جریانی؛ می آید 20 سال، 30 سال روي یك نفر سرمایه گذاري میکنند او را می آورند در راس یك جریان ودستگاه قرار میدهند و حتی او را صاحب گفتمان میکنند که این فرد با نوع گفتمان و با همراه نمودن جریان هایی در داخل کشور، اهداف از پیش تعیین شده دشمن را دنبال کند.

افرادی در داخل نظام اظهاراتی دارند،حرف هایی می زنندکه حاصل فكر و فرهنگي است كه استعمار تلاش مي‌كند در مراكز تصميم ساز و تصميم گير ما رواج دهد و نفوذ كند.

مسئولي در كشور بگويد عصر گفتمان است نه موشك! و اين فكر را به جامعه تزريق می كند كه چه نياز به موشك. قرآن مي‌فرمايد: «ودَّ الَّذين كَفروا لو تَغفلُونَ عَن أسلِحتِكُم وَ أمتِعتِكُم فَيمِيلونَ عَليكُم مَيلةً واحِدةً؛ كافران آرزو و انتظار دارند كه شما از اسلحه و اسباب خود غفلت كنيد تا ناگهان يكباره بر شما حمله‌ور شوند.»( سوره نساء، آيه102).

چندي پيش يكي از مسئولين دولت دهم گفت: «بدون تعارف بگويم آيا در فناوري الكترونيك يا برق يا صنايع ديگر امكان رقابت را با محصولات كشورهاي ديگر داريم. بگذاريد با خود روراست باشيم؛ ما به جز پخت آبگوشت بزباش و قورمه سبزي در هيچ تكنولوژي صنعتي نسبت به جهان برتري نداريم».

و ديگري گفته بود: «آيا فكر كرديد امريكا كه مي‌تواند با يك بمب تمام سيستم دفاعي ما را از كار بياندازد. از سيستم دفاعي ما مي‌ترسد؟ آيا واقعا به خاطر قدرت نظامي، امريكا جلو نمي‌آيد؟

این اظهارات انسان را به یاد جملات روشنفكران غرب زده عصر پهلوي، مثل حسن تقي زاده می اندازد که گفته بود: «ما بايد از فرق سر تا نوك انگشتان پا فرنگي شويم».

 يا رزم آرا نخست وزير وقت كه گفته بود: «ملتي كه لياقت لولهنگ سازي ندارد، چگونه مي‌تواند صنعت نفت را اداره كند». لولهنگ يعني آفتابه گِلي؛ آن زمان‌ها از گِل، آفتابه درست مي‌كردند. یعنی ايراني، يك لولهنگ نمي‌تواند بسازد! اين جور اين ملت را تحقير مي‌كردند.

رهبر معظم انقلاب در ديدار با بسيجيان، 7/مهر/ 1384 فرمود: (اين ملت حالا در زمينه‌هاي زيستي، در زمينه فعاليت‌هاي گوناگون علمي، تحقيقي كارهايي مي‌كند كه خودش را جزو ده كشور اول جهان قرار مي‌دهد؛ اين، شوخي نيست. اين مسئله به ملت ما، به شما جوان‌ها، در هر جا كه هستيد و در هر قسمتي كه كار مي‌كنيد هشدار مي‌دهد كه قدر خودتان را بدانيد، حركت كنيد، نااميد نشويد؛ شماها مي‌توانيد. شما آن نسلي هستيد كه اگر خوب عمل كرديد، آيند ه اين كشور را – صد سال، دويست سال يا بيشتر- تضمين خواهيد كرد).

اهداف نفوذ

هدف از نفوذ، تهی کردن نظام از عناصر درونی قدرت است. عناصر درونی قدرت سه چیز است؛(خدا، رهبري و مردم). سه عنصر انقلاب را به پیروزی رساندند و علت موجده انقلاب شدند و همین سه عنصر علت مبقیه نظام در این چهل سال هم شد که کشور را در مقابل این همه توطئه حفظ کردند.این ها در بحث نفوذ دنبال این هستند که عناصر درونی قدرت نظام را از بین ببرند.

برای مقابله با اولین قدرت درونی نظام یعنی اسلام می گویند، باید یک اسلام بدلی درست و معرفی کنیم.

آقای ریچارد ان هاس رئیس شورای روابط خارجی آمریکا و صاحب کتاب جنگ سی ساله جدید ،در سال 2001 می گوید: ما بايد جهان اسلام را بين دو اسلام مخير كنيم يا اسلام ليبرال كه همسو با منافع ماست و براي ما ضرري ندارد يا اسلام از جنس القاعده ( آن زمان هنوز داعش وجبهه النصره ، اين ها نبود) كه اگر اين اسلام القاعده را سركوب كنيم، براي ما دست هم مي زنند و مي گويند خدا خيرتان بدهد.

رسا ـ مخير كردن جهان اسلام، بين دو اسلام به چه دليل بود؟

از ترس اسلام ناب. اسلام ناب كه انقلاب بر اين مبنا شكل گرفت و امام در يكسال آخر حيات شان،مرتب روي واژه اسلام ناب از يك طرف تكيه داشتند وازطرف ديگر نسبت به اسلام آمريكايي هشدار مي دادند.(اسلام ناب محمدي صلي الله عليه و آله و اسلام امريكايي).كلمه اسلام امريكايي 18بار و كلمه اسلام ناب 31 بار توسط امام بيان و در صحيفه نور ثبت شده است.

رسا ـ چه فرق است بين اسلام ناب كه امام(ره) برآن تأكيد دارند و اسلام بدلي كه آنها مطرح مي كنند؟

اسلام ناب؛ مرز دارد، جهاد و شهادت دارد، مقاومت و مبارزه دارد،حلال و حرام، محرم و نامحرم دارد، فرياد در مقابل رانت و كاخ نشيني دارد، فرياد در مقابل استضعاف، استعمار، استكبار، استثمار دارد. هم رحمانيت دارد و هم خشم مقدس. هم (رحماء بينهم) دارد، هم (اشداء علي الكفار) دارد

اسلام ناب؛ مرز دارد، جهاد و شهادت دارد، مقاومت و مبارزه دارد،حلال و حرام، محرم و نامحرم دارد، فرياد در مقابل رانت و كاخ نشيني دارد، فرياد در مقابل استضعاف، استعمار، استكبار، استثمار دارد. هم رحمانيت دارد و هم خشم مقدس. هم (رحماء بينهم) دارد، هم (اشداء علي الكفار) دارد.

ولي اسلام بدلي؛ كه از آن تعبير به اسلام امريكايي و اسلام ليبرال مي كنند وبعضا اسلام رحمانی، اسلام ابوسفيان است. اسلامي است كه مرز ندارد. محرم و نامحرم، حلال و حرام خدا ندارد،اسلام خنثی و بی تفاوت ، اسلام رانت، اسلام زور و ثروت و....

اين حركتي است كه آنها شروع كرده اند كه يك اسلام بدلي را ايجاد و تقويت كنند. يا با نام اسلام ليبرال، یا اسلام رحماني، یا اسلام خشن و ... كه اسلام ناب كه فكر امام بود، دچار خدشه كنند.

رسا ـ دشمن برای مقابله با دومین قدرت درونی نظام یعنی مردم، چه طرح ها و برنامه هایی دارد؟

مي گویند باید يك نارضايتي عمومي به وجود آورد و مردم را از ادامه راه و هدف شان نااميد و خسته كرد كه بگويندآقا اسلام ناكارآمد است و نخواستيم.امروز دشمن به شدت القاء میکند که دین جوابگوي زندگی مردم نیست، اگر زندگی ایده ال و بدون دردسر میخواهید ، دین نباید در عرصه زندگی اجتماعی وارد شود یعنی همان سكولاریسم. متاسفانه بعضی مواقع حتی از زبان داخلی ها هم شنیده میشود که میگویند دین نه تنها نجاتبخش نیست، بلكه افیون است،رکود است. لذا غرب دین را کنار گذاشتند، پیشرفت کردند.

لذا دشمن با فشار اقتصادي از طريق تحريم ها، و ضعف مديران ترسو و ناكارآمد، دنبال این است که بین مردم و حاکمیت فاصله ایجاد کند. و مردم را نسبت به نظام و مسولین بدبین و بی اعتماد کنند. و در برخی از افراد این شبهه الان ایجاد شده و به علت مشکلات و یا بی بصیرتی و یا القا ات فضاهای مجازی باور کردندکه آقا نظام دینی جوابگو نیست.

امروز شرايط ما كه از دهه 60 بدتر نيست. بايد مقاومت كرد و ايستاد. به ياد آوريد در آن شرايط، آنقدر اوضاع نابسامان بود، يك طرف بالاترين خيانت ها بود،آيت الله .... طرح كودتا داشت. رئيس جمهور مملكت سردمدار منافقين بود. در دانشگاه هاي تهران و جاهاي مختلف بلوا بپا كردند، منافقين هر روز در تهران و شهرهاي ديگر ترور مي كردند، 17هزار ترور كردند. ما از آن شرايط عبور كرديم.

در عنصرسوم؛ بحث ولایت فقیه عرض می کنم، اگر گوش مي دادند و منويات رهبري را عملياتي و اجرايي مي كردند، مديران جهادي و انقلابي را در رأس قرار مي دادند و به اقتصاد مقاومتي توجه مي شد، امروز وضع ما اين نبود. لذا در انتخاب مديران و مسؤولان بايد تجديد نظر جدي شود.

گ/پیدایش انقلاب اسلامی؛ چگونگی و چرایی، چالش ها و امیدها

رسا ـ از طرح ها و اقدامات دشمن برای مقابله با رهبری و ولایت فقیه قدری برایمان توضیح دهید.

 می گویند در اين 42سال هرجايي که مديريت و فرماندهي، ولايت فقيه مورد توجه قرارگرفت و به حرف های امام و رهبری  عمل شد، جمهوري اسلامي موفق بود، لذا باید ولایت فقیه را زد. البته درست فهمیدند. که من چندتا نمونه را که تحت اشراف و مدیریت ولی فقیه بوده در این زمینه عرض کنم:

عرصه دفاعي (هوايي، دريايي، زميني)؛ الان منطقه در كنترل ماست. اراده دفاعي ما بر اراده استكباري امريكا امروز غالب است و اين شعار نيست. اين واقعيت است. سالهاي اول انقلاب با شروع جنگ، ما هيچ نداشتيم،حتي سيم خاردار؛ و بايد وارد مي كرديم. رهبري در 5 اسفند 1383 در جمع مهندسين اين را مطرح كرد: ما بايد سيم خاردار را از يك كشور خارجي مي خريديم، اين محموله هم بايد از شوروي آن روز عبور ميكرد. چون پشتيبان عراق بودند، اجازه عبور نمي دادند، كه نه بمب بود، نه اتم بود، نه توپ، نه تانك. سيم خاردار بود، لذا با قيمت دو سه برابر از قاچاقچيان مي خريدند با قيمت بالا وارد مي كردند. اما امروز موشك هاي دوربرد با بردهاي 700كيلومتر مواضع داعش در ديرالزور سوريه را هدف قرار مي دهد. (در28خرداد 96 پس از عمليات تروريستي در مجلس و حرم امام در 17خرداد 96.)

امروز دعوا سر سيم خاردار نيست، بلكه دعوا سر موشك هسته اي و امثالهم است، آن هم موشك با برد 2هزار كيلومتر و 3هزار كيلومتر.

در زمينه ضد زره، جزء ده كشور سطح اول دنيا هستيم. در زمينه غني سازي اورانيوم جزء ده ، يازده كشور دنيا هستيم. اين فناوري بومي هم هست.

امروز بعضی ها مقايسه مي كنند با ديگر كشورها و حال آنكه اين غيرمنطقي است. بايد با قبل از انقلاب مقايسه كرد. بعضي ها چين را به رخ ما مي كشند. چين در ده سال اول انقلاب، تمام امكانات را از شوروي آن روز گرفت. آن روزي كه هنوز ميان شان به هم نخورده بود، اما در هيچ سالي از سال ها،هيچ قدرت داراي دانش و صنعت به ما كمك نكرد. هركاركرديم، خودمان كرديم.

خوب اين موفقيت از كجا به دست آمد؟ با روحيه جهادي و انقلابي ، وكارگزاران بي ادعايي همچون حسن تهراني مقدم و مديريت و فرماندهي مردي الهي بنام ولي فقيه.

عرصه سياسي؛ امروز غربي ها به صراحت مي گويند بدون ايران در منطقه نمي شود، تصميم گيري كرد. امروز قدرت اول منطقه در همراه كردن مردم مسلمان و مستضعف هستيم. توان سازماندهي اجتماعي مردم لبنان، يمن،سوريه، عراق و بحرين و ديگر بلاد نمونه هاي آن است.

امروز نيروهاي ما درسوریه هم مرز اسرائيلي ها قرار گرفته اند. در سفر آقاي ولايتي به مسكو براي رساندن پيام رهبري، (20تير 97)، همزمان نتانياهو به مسكو مي رود و به پوتين مي گويد ما با اسد كاري نداريم، ما اسد را دربست قبول داريم، فقط اينها يعني ايراني ها 40كيلومتر از ما فاصله بگيرند و حال آنكه اصلا جنگ براي حذف اسد بود.

خوب اين موفقيت از كجا به دست آمد؟ با روحيه جهادي و انقلابي، و مديريت ولي فقيه.

عرصه امنيتي؛ اگر در دنيا بگرديد هيچ كشوري را امن تر از ايران نمي توانيد، پيدا كنيد. البته در اين زمينه خون دل ها خورده شده و الان هم خورده مي شود.

یک نمونه را ببینید در شمال غرب كشور، ارتفاعات قنديل از سال هاي اول انقلاب،دست ضدانقلاب بوده و حتي قبل از انقلاب هم حكومت مركزي بر اين ارتفاعات حاكم نبوده است. فرزندان اين ملت الان بر اين ارتفاعات مسلطند.حالا گرفتن اين ارتفاعات يك بحث است، پشتيباني كردن از اين ارتفاعات مانند آب و برق و امكانات بردن براي اينكه نيرو مستقر باشد بحثي ديگر است. ارتفاعات قنديل داراي چند كوه بالاي سه هزار متري با صخره ها و دره هاي سخت گذر است. بخشي از اين كوهستان در شهر پيرانشهر واقع شده است.

اين منطقه محل استقرار عناصر گروه تروريستي پ ك گ است. اين گروه عمده فعاليت خود را به مبارزه با دولت تركيه اختصاص داده است. اما به منظور گريز از وجهه تروريستي و هدف قرار گرفتن از سوي غرب، نيروهاي خود را در قالب احزاب جديدي ميان شاخه هاي ايران، تركيه،سوريه،عراق تقسيم ميكند.

پژاك از شاخه هاي اين گروه است كه در سال 83 تأسيس و با ايران مبارزه مي كند، زيرشاخه حزب كارگران كردستان تركيه است. ما امروز بر اين ارتفاعات مسلطیم.

رسا ـ چرا در عرصه هایی همچون اقتصاد، مدیریت و فرهنگ نتوانسته ایم مانند عرصه های دفاع، سیاسی و امثالهم به نقطه مطلوب برسیم؟

چون دراین عرصه ها به حرف رهبري گوش ندادیم؛ الان چالش هاي زيادي داريم. اين عرصه از مهمترين عرصه هاست. به هرحال نان مردم، اقتصاد مردم،كار مردم و همه اينها در آنجاست. دل سپردن به امريكايي ها و گره زدن زلف اقتصاد به بعضي از معادلات مثل برجام،خطايي بزرگ بود.

سال ها وقت اين كشور و مديريت اين كشور مصروف اين موضوع شد. گفتند با برجام، تحريم ها برداشته مي شود، پول ها مي آيد. برويم با كدخدا كار را تمام كنيم.

ولی فقیه فرمودند برويد مذاكره كنيد، اما من به اينها اعتماد ندارم. خوش بين نيستم به مذاكره، چقدر رهبري فرمودند اقتصاد مقاومتي. طرحي كه به لحاظ علمي و عملياتي مورد تأييد دانشمندان عرصه اقتصادي است. گوش نكردند.

عرصه مديريتي؛ در این عرصه چالش هاي فراواني داريم. نمي خواهم بگويم فقط در اين دولت چالش مديريتي داريم، در دولت هاي قبلي هم بوده. رهبري فرمودند مديران جهادي با روحيه انقلابي و عمل انقلابي. اين را ما كم داريم. آنجا كه داريم موفقيم،آنجا كه نداريم، مشكل داريم.

الان چالش مديريتي داريم. اما چالش مردمي نداريم، چه در زمان امام راحل و چه بعد از ايشان. مردم در تراز انقلاب جلو مي روند. شرايط در بُعد بين المللي و عمق استراتژيك، عالي است،اما در شرايط داخلي مشكل داريم.

با دقت در انتخاب مديران و كارگزاران (مجلس و رياست جمهوري و شوراي شهر) كه به خرج مي دهيد،انشاءالله بتوانيم چالش مديريتي را حل كنيم. با مديران جهادي و انقلابي. البته كار خيلي سختي است.

عرصه فرهنگي؛ دشمن در این عرصه با تمام قدرت و توان  به جنگ انقلاب آمده و براي براندازي انقلاب تلاش ميكند.

با طرح شبيه سازي و طرح فروپاشی ايدئولوژي جمهوری اسلامی، طرح سقوط فیزیکال نظام به دنبال انحطاط اخلاقی و جسمی ملت ایران است .

یك روز با هشتگ برقص تا برقصيم، روز ديگر با هشتگ چهارشنبه هاي سفيد،روز ديگر با هشتگ دختران انقلاب كه فلان جا بايستند روسري ها را درآورند و سرچوب كنند و در فضاي مجازي بگذارند. که اشاره کردیم در بحث تهاجم نرم.

در این  عرصه از دهه ۷۰؛ مقام معظم رهبری داد زدند که تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، قتل عام فرهنگی، ناتوی فرهنگی؛ عده ای گفتند این توهم است و گوش ندادند، رفتند دنبال گفتگوی تمدن ها و تسامح و تساهل فرهنگی و....

رسا ـ وظیفه امروز هر دغدغه مند و دلسوز کشور و نظام از دیدگاه حضرتعالی چیست؟

امروز وضعیت کنونی کشور؛ شبیه ساعات پایانی جنگ صفین است؛ مالك در آستانه پیروزي قرار گرفته بود و معاویه قصد فرار داشت، عمروعاص گفت: کاري میکنم که سپاه علی دیگر نجنگد و شمشیرها را غلاف کند و آن اینکه قرآن را حكم قرار داده و باب مذاکره باز شد.

سپاه حضرت علی(ع) به سه دلیل پیشنهاد مذاکره را پذیرفت و آن شد که مسیر تاریخ عوض شد؛ خسته از جنگ و ناامید نسبت به آینده،. عدم تبعیت از ولی خدا و گوش  نكردن به منویات ایشان، فراموش وکردن امدادهاي غیبی الهی؛ بر این اساس ما چهار وظیفه و تکلیف داریم:

باید کسب روحیه کنیم و به دیگران هم روحیه بدهیم. امدادهای غیبی الهی را فراموش  نكنیم؛ آیا در این 42 سال  با این همه مشكلات از اول انقلاب، ترورها ، حادثه طبس، شورش هاي خیابانی ،8 سال جنگ، بحث  قائم مقامی ، سه فتنه بزرگ کوی دانشگاه 78 و جنبش سبز 88  و فتنه بنزینی ۹۸؛ اگر کمك و امداد الهی نبود، می توانستیم از این ها به سلامت و سر بلندی عبور کنیم و روي پاي خود بایستیم.

بصیرت و تبعیت بی چون و چرا از منویات ولی امر و امام جامعه. امروز تنها کسی که دنیا را میشناسد ، راه را میشناسد راه خیر و شر و صلاح را تشخیص میدهد، آیت الله العظمی امام خامنه اي «مدظله العالی»است مراقب باشیم، ببینید علم دست کیست ، مراقب علمدار باشید اگر علمدار آسیب ببیند، علم بیافتد آن موقع که علم و علمدار نباشد همه چیز ما رفته دین ، هویت ، ناموس و شرف، کشور و...

امروز باید انقلابی فكرکنیم، انقلابی بمانیم و انقلابی عمل کنیم و در مقابل جریان غیرانقلابی با شجاعت و شهامت بایستیم و بدانیم این 4 وظیفه عملی نمی شود و به دست نمی آید، مگر با دو عنصر صبر و تقوا. (ان تصبروا و تتقوا لایضرکم کیدهم شیئا). سوره آل عمران- آیه 125.

رسا ـ با تشکر و سپاس فراوان از این که وقت ارزشمند خودتان را در اختیار خبرگزاری رسا قرار دادید./841/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
بسیار عالی
2
0