۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۶۷۳۸۵۳
به همت وابسته فرهنگی کشورمان در نخجوان صورت گرفت؛

رونمایی از ترجمه کتاب دستاورد‌های انقلاب اسلامی به زبان آدری

رونمایی از ترجمه کتاب دستاورد‌های انقلاب اسلامی به زبان آدری
به همت وابسته فرهنگی کشورمان در نخجوان کتاب دستاورد‌های چهار دهه‌ انقلاب اسلامی ایران به زبان آذری ترجمه و رونمایی شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، همزمان با ایام الله دهه‌ی مبارک فجر از ترجمه‌ی کتاب چهار دهه دستاورد انقلاب اسلامی ایران در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و علمی و آموزشی در جمهوری خودمختار نخجوان رونمایی شد.

سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی ایران؛ یک انقلاب فرهنگی است و پیام صلح و دوستی به کشور‌های جهان دارد؛ و در این سال‌ها پیشرفت‌های زیادی در همه‌ی زمینه‌ها داشته است.

این کتاب به همت معاونت فرهنگی هیات رزمندگان اسلام گردآوری شده و و با تلاش کسنولگری جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خود مختار نخجوان ترجمه شده است؛ و در فضای مجاری به آدرس http://nakhchivan.icro.ir/uploads/null.pdf در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

سید احمد حسینی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان هم گفت: با ترجمه‌ی این کتاب تلاش شده است؛ علاقمندان به تحقیق و پژوهش به خصوص مردم دوستدار انقلاب اسلامی ایران به زبان آذری در جریان پیشرفت اندیشه‌های انقلاب اسلامی ایران قرار گیرند. وی افزود: تاکید کتاب بر توانمندی‌های مردمی است که بدون تکیه بر قدرت‌های شرق و غرب توانسته به تنهای به این خودکفایی دست یابد.گفته می‌شود این سومین کتابی است که امسال وابسته‌ی فرهنگی سرکنسولگری جمهوری خودمختار نخجوان در باره‌ی انقلاب اسلامی و شهید سلیمانی ترجمه و منتشر می کند.

ابوالفضل ربیعی، وابستگی فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان درسخنانی اظهار داشت: این کتاب همزمان با بزرگداشت چهل و دومین پیروزی انقلاب اسلامی با حضور سید عباس موسوی سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان و سید احمد حسینی سرکنسول کشورمان کشورمان و ابوالفضل ربیعی وابسته فرهنگی کشورمان در نخجوان به زبان آذری رونمایی شد./۹۸۸/

ارسال نظرات