۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۶۷۳۸۶۹
مدیرکل فناوری و مدیریت اطلاعات مرکز خدمات خبر داد؛

آغاز آزمایشی سامانه جدید سخای مرکز خدمات هم‌زمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا

آغاز آزمایشی سامانه جدید سخای مرکز خدمات هم‌زمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا
مدیرکل فناوری و مدیریت اطلاعات مرکز خدمات حوزه‌ از آغاز آزمایشی سامانه سخای مرکز خدمات در تاریخ ۱۵ بهمن‌ماه سال جاری هم‌زمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) خبر داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدوی ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی و سالروز میلاد حضرت زهرا(س) گفت: هم‌زمانی آغاز آزمایشی سامانه سخا با روز میلاد صدیقه طاهره(س) را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم به برکت این ایام، این سامانه بتواند منشأ خیر و برکت و سهولت خدمات به جامعه هدف مرکز شود.

وی گفت: سامانه سخا از سال 88 تولید و بارگذاری شده و 11 سال مورد استفاده قرار گرفته بود و یک تکنولوژی نسبتاً قدیمی داشت؛ با توجه به مدت زمان زیادی که از سامانه سخا سپری شده است، لازم بود این سامانه متناسب با فناوری‌های جدید به‌روز شود.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه در سخای جدید رابط کاربری ارتقا پیدا کرده و قابلیت‌های جدید به آن اضافه شده است گفت: در سخای قدیم، بخش‌های مختلف به صورت آیکون بندی نمایش داده می‌شد، ولی در سامانه جدید به صورت منو بندی است و در مجموع رابط کاربری دل‌نشین‌تر و زیباتر و دسترسی به خدمات پرکاربرد آسان‌تر شده است.

وی گفت: از مهم‌ترین قابلیت‌های سامانه جدید سازگاری با دستگاه‌های مختلف مانند تلفن همراه و تبلت است که سامانه قدیم از این مزیت برخوردار نبود؛ در سخای جدید به صورت واکنش گرا تغییر سایز در تلفن همراه و تبلت به صورت خودکار اتفاق می‌افتد که با توجه به استفاده روزافزون از گوشی‌های همراه امروزه این قابلیت یک ضرورت است.

حجت الاسلام مهدوی تأکید کرد: تلاش شده است از امکانات به‌روز و رابط کاربری مناسبی برای سامانه جدید استفاده شود و قابلیت توسعه‌ای آن نیز افزایش یافته است.

وی گفت: سامانه سخای جدید از روز چهارشنبه 15 بهمن‌ماه شروع به کار می‌کند ولی دسترسی کاربران به سامانه قبلی را حفظ می‌کنیم تا در صورت لزوم به آن مراجعه کنند.

وی گفت: امیدواریم این مرحله آزمایش طولانی نباشد و بتوانیم هرچه سریع‌تر به‌صورت رسمی سامانه جدید را جایگزین سامانه قبلی کنیم.

وی گفت: تا حد ممکن آزمایش‌های کاملی روی سامانه جدید انجام شده و تمام پیش‌بینی‌ها برای اجرای موفق آن اندیشیده شده است؛ بااین‌حال اگر اختلالی پیش آمد درخواست داریم که طلاب و روحانیون عزیز صبوری کرده و از سامانه قدیم برای رفع نیازهای خود استفاده کنند و در صورت نیاز نیز این مشکل را با سامانه سجای مرکز(31200-025) در میان بگذارند تا ان شاء الله نواقص احتمالی نیز برطرف شود./1350/د101/ف

ارسال نظرات