۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۶۷۳۸۷۰
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان:

همه چیز در عالم از حضرت زهرا فیض می‌برد

همه چیز در عالم از حضرت زهرا فیض می‌برد
اصفهان - حجت الاسلام بهرامی با اشاره به عظمت حضرت زهرا(س) و فیض وجودی ایشان برای عالم وجود گفت: باید خود را برای درک ماه رجب آماده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام غلامرضا بهرامی مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، صبح امروز در گردهمایی مدیران مدارس علمیه خواهران اصفهان، حوزه علمیه خواهران را دستاورد مهم انقلاب اسلامی قلمداد کرد و گفت: اگر انقلاب اسلامی نبود امروز نزدیک به یکصد هزار خانم در حوزه‌های علمیه مشغول به تحصیل علوم دینی نبودند و هزاران نفر از توانمندی و بهره علمی این جمع استفاده نمی‌کردند.

حجت الاسلام بهرامی با بیان اینکه باید حوزه علمیه خواهران را از نعمت‌های خداوند متعال بدانیم، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) محور عالم هستی و نتیجه عالم وجود و عامل چرخش عالم هستی و ام ابیها و مادر امامت و همسر ولایت است، عقل و ذهن و معرفت ما کوچکتر از آن است که ویژگی از ویژگی‌های حضرت زهرا(س) را بشناسیم چه رسد به اینکه به این اقیانوس بی کران معرفتی داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: همه بهره عالم وجود از حضرت زهرا(س) است و ما از نام مبارک ایشان همه وجود خود را سیراب کرده‌ایم و عقل ما از مسمای این اسم هیچ درکی ندارد، نه تنها ما که بزرگان ما نیز چنین هستند، اگر علی(ع) نبود برای فاطمه(س) کفوی پیدا نمی‌شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان معنای کفو را فراتر از همسر دانست و تصریح کرد: یعنی اگر امام علی(ع) برای حضرت زهرا(س) معرفتی در جهان پیدا نمی‌شد، یعنی کسی حقیقت ایشان را نمی‌شناخت و جز امام علی(ع) کسی ایشان را درک نکرد و ما هم ذره ای از این اقیانوس بی کران درک نمی‌کردیم.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به عظمت شخصیت حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: وقتی حضرت زهرا(س) وارد صحرای محشر می‌شود پیراهن خونین امام حسین(ع) را با خود می‌آورد می‌فرماید این پیراهن را شفاعت امت پدرم قرار می‌دهم و از سوی خداوند خطاب می‌رسد آنچنان ببخشید تا فاطمه(س) راضی شود.

وی حضرت فاطمه زهرا(س) را دریای مواج و نورانی فیض برای عالم وجود توصیف کرد و گفت: همه چیز در عالم هستی از ایشان در دنیا و آخرت فیض می‌برند و از وجود پربرکت ایشان استفاده می‌برند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه در نزدیکی ماه رجب هستیم، اظهار کرد: پشت عالم ملکی ملکوتی است که تدبیر عالم در آن وجود دارد، یک مکانی فضیلت مسجد بودن و یک مکانی فضیلت مسجدالحرام بودن یا محل کعبه بودن پیدا می‌کند، پس ظرفیت‌های مکان متفاوت است، زمان نیز به همین صورت است.

وی ادامه داد: در ماه رجب زمان متفاوت و نورانی است، زمان یک حقیقتی است که وجود دارد. اینکه در روایت نام رجبیون ذکر شده است نشان دهنده اهمیت این ماه و کسانی که این ماه را می‌شناسند می‌باشد، فردای قیامت که می‌شود جمعیت از ابتدا تا انتهای دنیا در صحرای محشر جمع خواهند شد.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به اینکه رجب ما را برای شعبان آماده می‌کند و شعبان ما را برای رمضان آماده می‌کند و در رمضان باید برای شبهای قدر آماده شویم، تصریح کرد: رجبیون در محشر متفاوت از دیگران هستند، سالها رجب و شعبان و رمضان و شبهای قدر را تجربه می‌کنیم اما معلوم نیست برای آن آماده باشیم، باید خود را برای فرارسیدن این ایام خاص آماده کنیم./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات