۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۶۷۳۸۷۵
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

عشق به حضرت زهرا موجب رشد و کمال انسان می‌شود

عشق به حضرت زهرا موجب رشد و کمال انسان می‌شود
سخنران حرم حرم حضرت معصومه گفت: عشق به حضرت زهرا (س) منجر به بروز حکمت و کامل شدن عقل انسان می‌شود و رشد و کمال را در پی خواهد داشت.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین علیرضا پناهیان طی سخنانی در شب میلاد حضرت زهرا (س) در حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: باید اشعار را ترجمه و نشانه‌های آن را گرفت و نباید بدون تبیین آن را به مخاطب ارائه داد چون در اشعار مبالغه و کنایه و … وجود دارد.

وی افزود: انعکاس اشعار در افکار و مرحله عمل مشکل‌ساز می‌شود و شعر بدون ترجمه حیف خواهد شد و شعر خوب مستلزم ترجمه خوب است.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین پناهیان خاطرنشان کرد: تقابل خرد و عاطفه و تقابل عقل و عشق در اشعار وجود دارد اما این‌گونه استنباط از اشعار کاملاً اشتباه است چراکه این زبان شعر است و زبان شعر نمی‌تواند اساس تصمیم‌گیری‌ها شود.

وی تأکید کرد: درک مطالب و محتوا در هیئت و حرم‌ها بسیار زیاد است و مخاطب به‌راحتی مطالب را می‌فهمد اما ممکن است مخاطبان در دیگر اماکن به‌سختی مطالب را درک نمایند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) یادآور شد: دل انسان اگر از هوای نفس دوری بجویید و چیزهای کم‌ارزش را بیرون بریزد می‌تواند به کمالات معنوی برسد و رحمت الهی را جذب و عاشقی از قلب انسان بیرون می‌آید و چشم و فهم انسان باز و عقل انسان رشد خواهد کرد.

پناهیان در ادامه گفت: تکان خوردن دل انسان در شب میلاد حضرت زهرا (س) بسیار ارزشمند است و می‌تواند در راستای لبخند مبارک رسول خدا و حضرت خدیجه (س) باشد و این شادمانی عین عقل و علم و فهم حقیقی است.

سخنران حرم حضرت معصومه خاطرنشان کرد: دل بستن به غیر اهل‌بیت(ع) نشانه حماقت است و قلب سلیم قلبی است که ارادتمند به حضرات معصومین باشد.

وی اظهار داشت: حسن عمل و نیت خوب با کثرت عمل فرق می‌کند و مهم حسن اعمال است و بستگی به نیت انسان‌ها دارد و سنجش اعمال با کثرت نیست بلکه با نوع نیت مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

پناهیان افزود: هر جا دل انسان هوای اهل‌بیت(ع) را داشته باشد به معنای بروز زمینه برای رشد و فهم انسان است و نباید از این فرصت‌های پیش‌آمده غافل شود.

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: هیچ فرزندی نمی‌تواند پاسخ تمام زحمات مادرش را بدهد و یک‌هزارم محبت مادر را جبران کند و حضرت زهرا (س) مادر تمام شیعیان است و فرزندان خود را فراموش نخواهد کرد.

وی تأکید کرد: اگر غبار دل را کنار بزنیم می‌بینیم که حضرت زهرا (س) محبت کثیری به شیعیان و محبین خود دارند.

پناهیان خاطرنشان کرد: عشق به حضرت زهرا (س) منجر به بروز حکمت و کامل شدن عقل انسان می‌شود و رشد و کمال را در پی خواهد داشت.

سخنران حرم حضرت معصومه اظهار داشت: زرنگ بودن با عاقل بودن متفاوت است چون انسان عاقل هیچ‌گاه اهل خیانت و… نیست و همواره خداوند را در نظر دارد./1350/د101/ف

ارسال نظرات