۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۶۷۳۹۰۷
آیت الله عبداللهی مطرح کرد؛

خواهران حوزوی بهترین مبلغ برای ترویج حجاب و اخلاق اسلامی

خواهران حوزوی بهترین مبلغ برای ترویج حجاب و اخلاق اسلامی
کرمانشاه - آیت الله عبداللهی گفت: طلاب و اساتید خواهر بهترین مُبلغ برای ترویج حجاب و اخلاق اسلامی در بین بانوان هستند و می توانند ناهنجاری های فرهنگی را اصلاح کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، جمعی از اساتید و طلاب حوزه های علمیه خواهران استان کرمانشاه و نیز جمعی از بانوان فرهیخته و فعال فرهنگی این شهر به مناسبت سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) امروز با آیت الله عبدالخالق عبداللهی دیدار و گفتگو کردند.

آیت الله عبداللهی در این دیدار بیان کرد: خداوند متعال در وجود زن قدرت و نیرویی قرار داده است که برای همه ما مایه تعجب و البته پی بردن به قدرت لایزال خداوند متعال است.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی (ره) ادامه داد: بهترین و کامل ترین نمونه این بانوان در جهان بشریت، وجود نازنین بانو حضرت فاطمه زهرا (س) می باشد. بانویی که به عنوان مادر ائمه اطهار علیهم السلام در جهان اسلام مطرح است.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به نقش حوزه های علمیه خواهران اشاره داشت و افزود: حوزه های علمیه به ویژه حوزه های علمیه خواهران نقش مهمی در جامعه اسلامی دارند لذا تقویت همه جانبه این مراکز دینی از مهمات می باشد.

آیت الله عبداللهی با انتقاد از کسانی که زن را پایین تر از مردان در انجام امور می دانند، تاکید کرد: شاید زنان  در برخی از کارها نسبت به مردان کارآیی کمتری داشته باشند ولی به عینه می بینیم که در جامعه  بسیاری از نخبگان را قشر بانوان تشکیل می دهند.

وی القا ضعیف بودن زن را یک نقشه و توطئه استکباری علیه کشورهای اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: دشمنان با استفاده از امکانات رسانه ای بیشماری که در اختیار دارند همواره در تلاش هستند که نقش و جایگاه زن در اسلام را کوچک بشمارند و بانوان اسلامی را در حاشیه قرار دهند که هرگز اینگونه نبوده و نیست.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی (ره) در ادامه سخنان خود بیان داشت: اما از سوی دیگر به عینه می بینیم که زن در جامعه غربی شاید در ظاهر و در فیلم ها حرف هایی برای گفتن داشته باشد، ولی فلسفه وجودی زن در این جوامع بسیار متفاوت تر از آن است که غربی ها به ما القا می کنند.

آیت الله عبداللهی افزود: متاسفانه علیرغم شعارهای انسان دوستانه و فریبکارانه غربی ها امروز زن در این جوامع از هیچ جایگاهی که آنان برای ما ترسیم می کنند برخوردار نیست و عملا زن به عنوان یک کالا در این کشورها تعریف می شود که این به هیچ وجه هم از نظر انسانی و هم اخلاقی درست نیست.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه زنان جامعه اسلامی باید الگوی خود را حضرت زهرا (س) و دیگر بانوان بزرگ و وارسته قرار دهند، تاکید کرد: بهترین الگو برای یک زن مسلمان و حتی غیرمسلمان بانو فاطمه زهرا (س) می باشد.

آیت الله عبداللهی با در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از بدحجابی برخی از بانون در جامعه اسلامی تاکید کرد: متاسفانه در برخی از مکان های عمومی به عینه می بینیم که وضعیت پوشش و حجاب زنان و دختران در شان یک جامعه اسلامی نیست.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه باید در بحث حجاب و پوشش کارهای زیربنایی و فرهنگی در جامعه ما انجام شود، گفت: شما طلاب خواهر و اساتید حوزوی بهترین مبلغ برای ترویج حجاب و اخلاق اسلامی در بین اقشار بانوان هستید و می توانید که این ناهنجاری های فرهنگی و اعتقادی را اصلاح کنید و به معنای واقعی می توانید سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اسلامی نهادینه سازی کنید./1400/

ارسال نظرات