۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۶۷۳۷۷۱

افتتاح ساختمان جدید حوزه علمیه سنفر

افتتاح ساختمان جدید حوزه علمیه سنفر
کرمانشاه - آیت الله علما اظهار داشت: طلابی که در حوزه های علمیه مشغول تحصیل هستند باید به خوبی قدردان تلاش اساتید خود باشند و در بحث تهذیب و تقوا تلاشی وافر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با حضور آیت الله مصطفی علما، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان و نیز حجت الاسلام و المسلمین صادق ایرانی، مدیر حوزه علمیه کرمانشاه ساختمان جدید حوزه علمیه شهرستان سنقر صبح امروز به صورت رسمی به بهره برداری رسید.

آیت الله مصطفی علما در این مراسم ضمن تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در سخنانی عنوان کرد: همواره مردم و شهر سنقر به عنوان یکی از پایگاه های مهم دینی در کشور و استان کرمانشاه به شمار می رود و بنا بر اسناد تاریخی سابقه دینی مردم این دوران بسیار گذشته برمی گردد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: از سوی دیگر سنقر و مردمانش همواره در بحث دین تاثیرگذاری خود را داشته اند و برگزاری نماز جمعه در این شهرستان همیشه از صلابت مثال زدنی برخوردار بوده است.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر سابقه مبارزاتی مردم سنقر در دوران مبارزه با رژیم پهلوی بسیار درخشان و قابل توجه است و این شهر مامن و زادگاه فدائیان اسلام به ویژه شهید «واحدی» بوده است.

آیت الله علما اظهار داشت: طلابی که در مدارس و حوزه های علمیه مشغول تحصیل هستند باید به خوبی قدردان تلاش اساتید خود باشند و دروس لازم را فرا بگیرند و نیز در بحث تهذیب و تقوا تلاشی وافر داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: شما طلاب که امروز در حوزه علمیه حضور دارید باید به خود ببالید زیرا اکنون شما به عنوان سربازان امام زمان (عج) انتخاب شده اید و این برای هر کسی مایه مباهات است.

آیت الله علما با اشاره به اینکه سفر مقام معظم رهبری در مهرماه 90 برای کرمانشاه منشا خیر و برکات بسیاری بود، گفت: در زمانی که معظم له به استان شهیدپرور کرمانشاه سفر کردند در این شهر حوزه علمیه در بحث استادسرا برای حوزویان مشکلات بسیاری داشت ولی سفر امام خامنه ای این دغدغه حوزه علمیه استان را برطرف کرد که جای تقدیر دارد.

امام جمعه کرمانشاه در پایان سخنان خود بیان داشت: در اینجا جای دارد از خدمات و تلاش های بسیار حجت الاسلام اکبری؛ امام جمعه سنقر در انجام ماموریت های فرهنگی که به ایشان واگذار شده است، تقدیر و تشکر داشته باشیم./1400/

ارسال نظرات