۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۶۷۳۵۷۸
مسؤول دفتر مقام معظم رهبری در قم:

حوزه علمیه کنگاور می تواند در سطح کشور به عنوان حوزه نمونه شناخته شود

حوزه علمیه کنگاور می تواند در سطح کشور به عنوان حوزه نمونه شناخته شود
کرمانشاه - آیت الله محمدی عراقی گفت: حوزه علمیه شهرستان کنگاور با توجه به ظرفیت های بالایی که دارد در سطح کشور به عنوان حوزه نمونه شناخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله محمدی عراقی در جمع طلاب حوزه علمیه شهرستان کنگاور بیان کرد: مردم کرمانشاه به ویژه شهرستان کنگاور از دیرباز ارادت خاص و ویژه ای به علمای دین داشته و دارند و این مایه افتخار است.

مسؤول دفتر مقام معظم رهبری در قم در ادامه گفت: حوزه های علمیه ای که زمینه تربیت روحانیون و علمای بازر دین هستند برای همه ما ارزشمند بوده زیرا در این مکان ها سیره اهل بیت علیهم السلام آموخته می شود و به نوعی اسلام همچنان پویا و سرزنده می ماند.

آیت الله محمدی عراقی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: حوزه علمیه شهرستان کنگاور در حدود 25 سال پیش بنا نهاده شده و امروز شاهد شکوفایی این مکان مقدس هستیم و بسیار امیدواریم که شاهد اجرای طرح های نوین در این حوزه علمیه باشیم.

مسؤول دفتر مقام معظم رهبری در قم گفت: جد بنده؛ حاج آقا بزرگ محمدی عراقی (ره) به درخواست مردم متدین کنگاور از محضر میرزای شیرازی (ره) به این شهرستان مهاجرت کردند و استقبال مردم از ایشان نشان دهنده ارادت ویژه مردم کنگاور به علما و روحانیون است.

آیت الله محمدی عراقی با اشاره به اینکه ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه علمیه کنگاور وجود دارد، بیان داشت: بی شک با توجه به مدیر جوان و پرتلاش و ولایتمدار این حوزه علمیه؛ حجت الاسلام پیام ملکی و سایر معاونین و اساتید و نیز طلاب، این حوزه می تواند در کشور به عنوان یک حوزه نمونه شناخته شود./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات