۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۷۳۹۶۴
امام جمعه شاهرود مطرح کرد؛

نقش انکارناپذیر زن ایرانی در تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی

نقش انکارناپذیر زن ایرانی در تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی
سمنان - امام جمعه شاهرود با اشاره به نقش انکارناپذیر زن ایرانی در تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی، گفت: نقش زنان در مبارزه با ویروس کرونا بارز است.

به گزارش خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی در نشستی با بانوان فرهیخته شرق استان سمنان به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در شاهرود با بیان اینکه خداوند می‌فرمایند برای ارزشمندی انسان جنسیت دخالت ندارد و ما شما را از زن و مرد خلق کردیم و هر کس از نظر تقوای الهی نزد خدا فضیلت دارد، بیان کرد: زنان در همه عوامل سعادت در کنار مردان هستند و بلکه در برخی نقاط حتی جلوتر نیز قرار دارند که مثال آن عبادت است.

وی با بیان اینکه اثر متقابلی که انقلاب با اقشار مختلف از جمله بانوان گذاشت، دارای اهمیت است و باید آن را شناخت، بیان کرد: از سال ۴۲ بیداری انقلابی و اسلامی آغاز شد و در نیمه دهه ۵۰، آن نوع بیداری اسلامی که امام خمینی (ره) به دنبال آن بود در بین تمام اقشار مردم اعم از زن و مرد شکل گرفت اما یکی از اقشاری که سهم خوبی در پیروزی و حق انقلاب و حتی دفاع مقدس تاکنون داشتند بانوان بودند. زن‌ها مثل جوان‌ها و مثل بقیه مردم در انقلاب سهم جدی داشتند و این سهم قابل انکار نیز نخواهد بود.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه از جمله اقشاری که به داد انقلابیون می‌رسیدند، بانوان بودند، تاکید کرد: این نقش از تظاهرات انقلابی آغاز و در دوران دفاع مقدس به اوج خود رسید و تاکنون نیز این نقش آفرینی ادامه دارد و نمونه بارز آن فداکاری بانوان در مبارزه با کرونا بود.

امینی با بیان اینکه جامعه زنان در پشتیبانی از انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس تاکنون نقش بسیار اساسی داشتند، تاکید کرد: اگر حضور زنان در پشتیبانی از دوران جنگ وجود نداشت به واقع فتوحات دوران دفاع مقدس به این شکل صورت نمی‌گرفت و این نقش زنان و دختران و مادران را نشان می‌دهد و لذا می‌بایست گفت در دوران انقلاب، دفاع مقدس و پیشرفت‌هایی که دشمنان هم به آن معترف هستند، زنان نقش مهمی داشتند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به اقشار مختلف ما به خصوص زنان ما عزت و هویت داده است، گفت: انقلاب به اقشار مختلف سهم خودش را داد و از جمله بخش‌هایی که انقلاب به آن عزت داد، هویت جوان اسلامی بود، انقلاب به روحانیان، مرجعیت، حوزه علمیه و اسلام هویت نو بخشید زیرا در دوران طاغوت می‌خواستند اسلام را از بین ببرند و به جای آن اسلامی را بیاورند که امام خمینی (ره) از آن به عنوان اسلام آمریکایی تعبیر می‌کند.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه انقلاب اسلامی، اسلام ناب محمدی (ص) را آورد و تمام دشمنی‌های غرب و دشمنان نیز با همین اسلام است و لذا باید تاکید کرد که دشمنان با اسلامی که در عربستان سعودی وجود دارد دشمنی ندارند، بیان داشت: اگر زنان ما می‌خواهند عزتی که انقلاب برایشان پدید آورده، تقویت شود می‌بایست خود را ارتقا دهند و در این راه سواد رسانه‌ای یکی از مهمترین بخش‌هایی است که باید به آن تاکید کرد.

امینی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی می‌بایست ساماندهی شود و طی سال‌های اخیر در این زمینه موفقیت‌های خوبی داشته است، بیان کرد: همه ما نیاز به کارگاه، آموزش و تذکر داریم و حتی روش تبلیغ گاهی از سوی برخی که به صورت حرفه‌ای به این کار می‌پردازند هم فراموش می‌شود لذا می‌بایست مدام شبکه تبلیغی به روز شود و به آموزش توجه اساسی داشته باشد.

ارسال نظرات