۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۷۴۰۰۲
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

حضرت فاطمه همان الگوی کامل الهی در نزد بشریت هستند

حضرت فاطمه همان الگوی کامل الهی در نزد بشریت هستند
کرمانشاه ـ آیت الله علما گفت: حضرت فاطمه (س) با واسطه به وحی متصل بودند و در واقع می توان گفت که ایشان همان الگوی کامل الهی در نزد بشریت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما امروز در آیین تکریم و تجلیل از مادران برگزیده این استان که در حسینیه امام خمینی (ره) مسجد جامعه کرمانشاه برگزار گردید، اظهار داشت: بزرگترین و کاملترین الگو برای همه بانوان جهان را باید حضرت فاطمه (س) دانست.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: رسول خدا (ص) علاقه بسیار خاصی به دخترش؛ حضرت فاطمه زهرا (س) داشتند و این مهم در روایات بسیاری از اهل سنت و اهل تشیع  نقل شده  است.

وی تصریح کرد: رسول اکرم (ص) درباره جایگاه حضرت فاطمه زهرا می فرمایند: «فاطمه حقیقت من، روح من، جان من و کسی است که اهداف من را بیان می کند».

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: حضرت فاطمه (س) با واسطه به وحی متصل بودند و در واقع می توان گفت که ایشان همان الگویی کامل الهی در نزد بشریت هستند.

آیت الله علما در ادامه تشریح کرد: الگوهای ما در جهان، اسوه های بسیار بزرگ به مانند پیامبر اکرم (ص) ائمه اطهار علیهم السلام، ولایت فقیه و... می باشند، لذا می توانیم سر خود را بالا بگیریم و به داشتن چنین الگوهایی افتخار کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: از سوی دیگر الگوهایی که ما در دین مبین اسلام داریم به حدی کامل هستند که می توان با استفاده از سیره و منش آنها جامعه کامل و آرمانی ایجاد کرد و در مسیر الهی قدم برداشت.

امام جمعه کرمانشاه با اشار به اینکه تاسی از الگوهای دینی و اسلامی زمینه ساز ایجاد مدینه فاضله در جهان خواهد بود، گفت: خود حضرت امام خمینی (ره) تربیت یافته مکتب حضرت فاطمه زهرا (س) می باشند و با تاسی از سیره این بانوی بزرگ اسلام توانست ضمن تشکیل انقلاب اسلامی، توازن قدرت در جهان را برهم بزنند و دنیا را جهان دو قطبی به سمت جهان سه قطبی که قطب سوم آن ایران بود تغییر دهند.

آیت الله علما در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: بانوان ایرانی لایق بهترین جایگاه ها هستند بنابراین از دولت و مسؤولین درخواست داریم که خدمات و حمایت های بیشتر و بهتری از این قشر بزرگ داشته باشند./1400/

ارسال نظرات