۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۶۷۴۰۰۴
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه:

عایدات موقوفات پیش از انقلاب در مسیر نادرست هزینه می شد

عایدات موقوفات پیش از انقلاب در مسیر نادرست هزینه می شد
کرمانشاه - مدیر حوزه علمیه کرمانشاه گفت: در دوران ستم شاهی موقوفات و عایدات آن همواره در مسیر نادرست و غیرشرعی هزینه می شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین صادق ایرانی، مدیر حوزه علمیه کرمانشاه امروز در جمع رابطین موقوفات مدارس علمیه این استان ضمن تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی تاکید کرد: وقف یکی از اصلی ترین موضوعات اقتصادی در دین اسلام است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در ادامه سخنان خود عنوان داشت: وقف یک فرصت ناب برای توسعه اقتصادی و زدودن فقر در جامعه اسلامی است و با اجرای این سنت الهی می توان زمینه توسعه و پیشرفت جامعه اسلامی را فراهم آوریم.

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: وقف برای واقف چندین حَُسن به دنبال دارد، اول اینکه حسنات وقف حتی بعد از سالها از فوت واقف به او می رسد و کار او جزو اعمال ماتاخر می باشد و دیگر اینکه با این کار  خود کمک شایانی به اقتصاد اسلام شده است.

ححت الاسلام والمسلمین ایرانی بیان داشت: خوشبختانه سنت وقف در کشور به ویژه در استان هایی همانند کرمانشاه نهادینه شده است و مردم این خطه اعتقاد خاصی به این مهم دارند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود افزود: یکی از برکات جمهوری اسلامی احیای مچدد موقوفات و رقبه هاست، متاسفانه در دوران ستم شاهی موقوفات و عایدات آن همواره در مسیر نادرست و غیرشرعی هزینه می شد.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: در آن زمان دولت در موقوفات به صورت کامل دخل و تصرف داشت و این تصرفات هیچ رنگ و بوی شرعی نداشتند و همین عامل باعث شده بود که روحیه وقف در جامعه ایرانی تضعیف شود زیرا نیات واقفین برخلاف آنچه که واقف می خواست، هزینه می شد.

حجت الاسلام و المسلمین ایرانی افزود: با این وجود باید نگاه ما به وقف نگاهی جامع و تخصصی باشد البته در پروسه هایی شاهد کم توجهی به موقوفات از سوی حوزه های علمیه بوده ایم که این مهم به حمدالله برطرف شده است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه خاطرنشان کرد: اگر به معنای جامع و کامل بتوانیم که سنت حسنه وقف را در جامعه اسلامی جاری کنیم، بسیاری از گره ها و مشکلات اقتصادی مردم حل می شود بنابراین برای توسعه این مهم باید اطلاع رسانی کافی و کامل صورت گیرد./1400/

ارسال نظرات