۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۶۷۴۰۷۸
تولیت آستان قدس در چهارمین اجلاسیه آستان‌های مقدس کشور:

وحدت و هماهنگی اعتاب در ایام کرونا موجب خشنودی رهبر انقلاب شد

وحدت و هماهنگی اعتاب در ایام کرونا موجب خشنودی رهبر انقلاب شد
خراسان رضوی - تولیت آستان قدس رضوی گفت: رهبر معظم انقلاب نسبت به هماهنگی و عملکرد اعتاب مقدس در ایام کرونا که از ناحیه بدخواهان دین و معنویت مورد هجوم بود، رضایت داشتند.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد مروی در چهارمین اجلاسیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی که صبح امروز پنجشنبه به میزبانی آستان قدس رضوی برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر، اعتاب مقدس را مرکز نشر و ترویج معارف ناب دین اسلام دانست و ابراز کرد: در دوران حیات مبارک ائمه اطهار(ع) مردم برای بهره‌گیری و هدایت، به این بزرگواران مراجعه می‌کردند و در دوره بعد از حیات این حضرات نیز این سنت حسنه و این اعتقاد همچنان ادامه دارد و روزبه‌روز در حال گسترش است.

وی بابیان اینکه مردم اعتاب مقدس را پایگاه‌های دینی و معرفت افزایی می‌دانند، تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی، طراحی و ایجاد فرصت‌های مناسب این درخواست مردم به نحو مطلوب پاسخ داده شود و اعتاب نقش مؤثری در تربیت دینی نسل جوان ایفا کند.

تحقق زیارت متعالی هدف متولیان آستان‌های مقدس

حجت الاسلام والمسلمین مروی با تأکید بر اینکه هدف متولیان آستان‌های مقدس در عین ارائه خدمات متنوع به زائران باید تحقق امر زیارت متعالی باشد، گفت: یکی از مسائل تأثیرگذار در این امر، توسعه خدمات است. زائران باید از خدمات فرهنگی، اجتماعی و علمی آستان‌ها بهره‌مند شوند و هرکدام از اعتاب باید در حد امکانات این خدمات را گسترش دهند تا مهمانان این آستان‌‎ها احساس کنند، متولیان نسبت به رفاهیات و مسائل معرفتی آن‌ها دغدغه‌مند هستند.

وی با بیان اینکه آستان‌های مقدس باید به میزان توان ارائه خدمات اجتماعی نیز داشته باشند، اظهار کرد: خدام و اعتاب مقدس در دوران کرونا عملکرد خوبی در فعالیت‌های اجتماعی و خدمت رسانی به مردم داشتند و هرکدام به میزان توان و امکانات به کمک مردم و نیازمندان آمدند و تلاش کردند فرمایش رهبر عظیم الشأن انقلاب در خصوص کمک مؤمنانه را تحقق بخشند.

آستان‌های مقدس خاستگاه‌های انقلاب اسلامی هستند

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مروی با اشاره به فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: انقلاب اسلامی بر پایه ارزش‌های اسلامی شکل‌گرفته و خاستگاه‌ آن اعتقادات دینی مردم است که ظهور و بروزش در مساجد، حسینیه‌ها و به‌ویژه حرم امام رضا(ع) و امام زادگان عظیم الشأنی ایران اسلامی بود.

وی بابیان اینکه حرم‌های مطهر محور و کانون انقلاب اسلامی بودند؛ تصریح کرد: به همین جهت امام خمینی(ره) فرمودند «آستان قدس رضوی مرکز ایران است»؛ زیرا خاستگاه انقلاب اسلامی، آستان قدس رضوی بود.

تولیت آستان قدس رضوی اعتاب و بقاع متبرکه را مرکز و کانون تعمیق تفکر انقلاب اسلامی خواند و گفت: در دوران انقلاب تمام اجتماعات بزرگ مشهد در حرم امام رضا(ع) شکل می‌گرفت و نگاه‌ها به مشهد و حرم این امام رئوف بود؛ هرکجا سختی و تنگنایی در عرصه های مختلف ایجاد می‌شود، باز هم دل‎ها متوجه عنایات حضرت رضا(ع) است.

آستان‌های مقدس عقلانیت دینی را در دوران کرونا به نمایش گذاشتند

حجت الاسلام والمسلمین مروی در بخش دیگری از سخنان خود به تجربه موفق آستان‌‌های مقدس در مقابله با کرونا و تمهیدات بهداشتی لازم برای حفظ سلامت زائران اشاره و عنوان کرد: با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و حمایت‌های مراجع تقلید، عقلانیت دینی در این ایام به نمایش گذاشته شد و وحدت و هماهنگی بسیار خوبی میان اعتاب مقدس شکل گرفت.

وی با بیان اینکه اعتاب مقدس نهایت همکاری را با ستاد ملی کرونا داشتند و دستورالعمل‌های بهداشتی را به نحو مطلوب اجرایی کردند، گفت: رهبر معظم انقلاب نسبت به عملکرد اعتاب مقدس در ایام کرونا که از ناحیه بدخواهان دین و معنویت مورد هجوم بود، رضایت داشتند که این امر مایه مباهات و افتخار متولیان اعتاب است.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان گفت: در این دوره از اجلاسیه آستان‌های مقدس، اعتاب مقدس کشور عراق به دلیل دستورالعمل‌های بهداشتی برای پیشگیری از کرونا حضور ندارند که امیدواریم با ریشه‌کنی این ویروس منحوس در دوره‌ بعدی میزبان این آستان‌های مقدس نیز باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی اظهار امیدواری کرد که این جلسات به هم‌افزایی بیشتر و انتقال تجربیات میان آستان‌های مقدس منجر و درنهایت موجب بهره‌برداری حداکثری از این اماکن شریف در ترویج و نشر قرآن کریم و معارف اهل‌بیت(ع) و ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی مطلوب به زائران شود./864/د102/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
بسیارعالی ،ممنون وسپاسگزاریم.
0
0