۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۶۷۴۰۸۹
آیت الله اعرافی:

مسؤولان خود را وقف حل مشکلات ملت کنند

مسؤولان خود را وقف حل مشکلات ملت کنند
امام جمعه قم گفت: مسؤولان باید خود را وقف حل مشکلات ملت کرده، از پرداختن به حواشی پرهیز کنند، از گفتمان انقلاب فاصله نگیرند و برای گشایش معیشتی و اقتصادی مردم تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه قم به تبیین ادامه سلسله مباحث تربیت فرزندان، کودکان و نوجوانان پرداخت و با بیان اینکه یکی از مهم ترین نیازهای فرزندان، نیاز عاطفی و حس مهر و محبت است، گفت: بزرگان به ویژه والدین مأمور پاسخگویی به این نیاز فرزندان هستند.

وی نقش مهر و محبت، گشاده رویی و خوش اخلاقی را در تربیت علمی و اخلاقی فرزندان مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: کودکان و نوجوانان تنها نیاز به آب و غذا و لباس و مسکن ندارند، بلکه نیازهای معنوی و عاطفی دارند که اگر پاسخ داده نشود، شخصیتشان آنگونه که شایسته است، شکل نمی گیرد.

آیت الله اعرافی با اشاره به اهمیت مهرورزی به فرزندان از دیدگاه روایات بیان کرد: دین اهتمام بسیاری به گرمی و صفای خانواده به همراه مهرورزی به فرزندان دارد و سعادتمندی اخروی را در گرو این موضوع می داند.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه پدران و مادران با مهرورزی صحیح جلوی مبتلا شدن فرزندان به آسیب ها را بگیرند، مطرح کرد: بدون شک اگر فرزندان در کانون خانواده از لحاظ محبت و عاطفه اشباع نشوند، بدون شک سراغ آسیب های اجتماعی می روند و دچار کجروی می شوند.

به گزارش رسا، آیت الله اعرافی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه شهر مقدس قم با تبریک ولادت با سعادت حضرت صدیقه طاهره(س) و گرامیداشت ایام الله دهه فجر خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در داخل، منطقه و جهان یک پدیده جدید، خارق العاده بود، زیرا توانست قدرت های آن دوران را کنار زده و خود را به عنوان قدرت برتر مطرح کند.

امام جمعه قم تأکید کرد: انقلاب اسلامی مبتنی بر آموزه های الهی، زمانی سر برآورد که اندیشمندان می گفتند عصر دین اجتماعی و سیاسی به پایان رسیده است، گفتمان مادی گرایی بر همه ابعاد زندگی بشر سایه افکنده بود و طرفداران این گفتمان می گفتند امکان ندارد دین بتواند یک حکومت تأثیرگذار تشکیل دهد، اما انقلاب اسلامی همه معادلات دشمن را باطل کرد و به همه نشان داد که ملت ایران و اسلام زنده و پویا است.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی به اندازه ای خارق العاده بود که خودی ها هم فکر نمی کردند بتوانند طومار رژیم شاهنشاهی را به سرعت در هم بپیچد، اما انقلاب با اعجاز الهی این کار را کرد.

آیت الله اعرافی بیان کرد: پیدایش انقلاب خارق العاده، فراتر از تصور و خارج از معادلات سیاسی بود؛ همچنین استقرارش نیز با توجه به جنگ تحمیلی و توطئه های روزافزون و هجمه های سنگین و تحریم ها خارق العاده بود؛ این حجم از توطئه دولت های بزرگ را از پای در می آورد، اما ملت ایران ایستادند و در برابر همه هجمه ها مقاومت کردند.

امام جمعه قم مطرح کرد: امروز دنیا بداند ملت ایران سختی ها را تحمل و به اشکالات اعتراض می کند، اما از موضع انقلاب شکوهمند خود هرگز عقب نخواهد نشست.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید قدردان ملت شریف ایران باشند، گفت: امروز مسؤولان باید خود را وقف حل مشکلات ملت کرده، از پرداختن به حواشی پرهیز کنند، از گفتمان انقلاب فاصله نگیرند و برای گشایش معیشتی و اقتصادی مردم تلاش کنند.

آیت الله اعرافی بر ضرورت کنترل قیمت ها و مهار گرانی های افسارگسیخته و اصلاح زندگی و معیشت مردم تأکید و خاطرنشان کرد: امروز مردم در سختی های اقتصادی هستند و برای گرانی ها و سطح درآمد اقشار متوسط و ضعیف جامعه باید سوخت و اشک ریخت./841/پ201/ب1

ارسال نظرات