۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۶۷۴۱۷۸
خزعلی:

معاندان هم نتوانستند منکر فضائل حضرت فاطمه شوند

معاندان هم نتوانستند منکر فضائل حضرت فاطمه شوند
استاد دانشگاه الزهرا(س) گفت: حتی کسانی که تلاش کردند با عناد زندگی حضرت فاطمه(س) را مورد بررسی قرار دهند، هم نتوانسته اند بسیاری از ویژگی‌های ایشان را منکر شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، انسیه خزعلی استاد دانشگاه الزهرا(س) در وبینار «فاطمه زهرا(س)، انسان کامل» که در بستر فضای مجازی برگزار شد، ویژگی «صدیقه» بودن حضرت زهرا(س) را مورد اشاره قرار داد و گفت: وصف «صدیق» بودن از جمله صفاتی است که خداوند متعال برای انبیای الهی به کار برده است.

وی ادامه داد: ویژگی «صدیقه» بودن برای حضرت زهرا(س) نشانگر صداقت در قول و فعل و گفتار و رفتار ایشان است.

خزعلی جایگاه با عظمت حضرت زهرا(س) در نزد پیامبر اکرم(ص) را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: ایشان به اندازه ای نزد نبی مکرم اسلام(ص) گرامی و با عظمت بودند که همواره ایشان را «ام ابیها» خطاب می کرد؛ این لقب نشانگر آن است که حضرت زهرا(س) ریشه و اساس نبوت و رسالت را بسط و گسترش دادند.

استاد دانشگاه الزهرا(س) اذعان کتب عامه به جایگاه با عظمت حضرت زهرا(س) را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: عایشه می گوید «هیچکس را راستگوتر و صادق‌تر از فاطمه(س) ندیدم، جز پدرش»؛ حتی کسانی که تلاش کرده اند با عناد و تحمیل های مغرضانه زندگی ایشان را مورد بررسی قرار دهند، باز هم نتوانسته اند بسیاری از ویژگی های ایشان را منکر شوند.

وی با بیان اینکه از دیدگاه پیامبر اکرم(ص)، حضرت زهرا(س) در قله معرفت، عرفان و تقرب به خدای متعال بودند، عنوان کرد: ایشان از لحاظ حرکت مؤثر در راستای اصلاح جامعه و مدیریت خانه، می توانند بزرگترین و بهترین الگوی زنان باشند./841/پ202/ف

ارسال نظرات