۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۶۷۴۲۵۷
با حضور آیت الله اعرافی برگزار شد؛

همایش تجلیل از طلاب جهادی در بیمارستان‌ها و آرامستان‌های استان قم

همایش تجلیل از طلاب جهادی در بیمارستان‌ها و آرامستان‌های استان قم
همایش تجلیل از طلاب جهادی در بیمارستان‌ها و آرامستان‌های استان قم در ایام شیوع ویروس کرونا با حضور آیت الله اعرافی در مرکز آموزشی و فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، همایش تجلیل از طلاب جهادی در بیمارستان ها و آرامستان های استان قم عصر امروز در ایام شیوع ویروس کرونا با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در مرکز آموزشی و فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد.

حوزه علمیه؛ خاستگاه گفتمان جهاد و مقاومت

آیت الله اعرافی در این مراسم حوزه علمیه را خاستگاه گفتمان جهاد و مقاومت دانست و ابراز کرد: امروز آمریکایی ها از گفتمان جهاد و مقاومت به شدت می هراسد، زیرا حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش با همین روحیه توانستند توطئه خطرناک داعش را در هم بشکنند.

وی با بیان اینکه امروز طلاب جهادی باید از فرهنگ جهاد و مقاومت صیانت کنند، خاطرنشان کرد: شما باید از ما مسؤولان نیز در راستای صیانت از این فرهنگ بزرگ مطالبه گری داشته باشید، زیرا این فرهنگ، تمدن نوین اسلامی را رقم خواهد زد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور بیان کرد: انقلاب اسلامی تنها یک انقلاب اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نبود، بلکه انقلابی بود که در اعماق فکر و معرفت بشر تغییرات بنیادین ایجاد کرد و نرم افزار تفکر بشر را متغیر ساخت؛ حوزه با این نگاه بلند پایه های علم، دانش، معرفت، اخلاق و فرهنگ را بریزد.

وی با اشاره به اینکه روحیه جهادی و اقدامات جهادی دارای پایه های معرفتی، احساسی، روحی و عاطفی، فردی، اجتماعی، تعاون، تکافل، امدادی و تاب آوری اسلامی است، گفت: روزها و هفته های اول شیوع کرونا همه دنیا به وحشت افتاده بود، اما شما و امثال شما در برابر همه وحشت ها ایستادید و دل به دریا زدید؛ این کیمیای ارزنده باید حفظ و تقویت شود.

طلاب جهادی، سرمایه‌های واقعی حوزه انقلابی و فردای نظام هستند

همچنین حجت الاسلام والمسلمین زمانی در این همایش خاطرنشان کرد: در بحران هایی همچون زلزله، سیل و کرونا و در دورانی که کسی حاضر نبود به بیماران کرونایی نزدیک شوند و یا پیکرشان را غسل دهند، طلاب و روحانیون همانند فرشته های نجات وارد میدان شده و حماسه های بزرگی را رقم زدند.

مسؤول دفتر امور سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه 20 هزار نفر از طلاب در جریان کرونا فعالیت داشته اند، بیان کرد: امروز کشور برای غلبه بر مشکلات نیازمند روحیه جهادی است.

وی با تأکید بر اینکه طلاب جهادی، سرمایه های واقعی حوزه انقلابی و فردای نظام هستند، خطاب به طلاب جهادی گفت: مدیریت این نظام را شما فداکاران و مجاهدان باید به دست بگیرید، از این رو باید به توانمدی های خود بیافزایید و به پرچمداران صدور انقلاب در عالم تبدیل شوید.

سه ویژگی مهم نیروهای جهادی

حجت الاسلام  اسکندری نیز در این مراسم به تبیین ویژگی های نیروهای جهادی پرداخت و ایمان سرشار و اخلاص را یکی از این ویژگی ها دانست و خاطرنشان کرد: نیروهای جهادی گام های خود را باید تنها برای رضای خدا بردارند؛ همانگونه که شهد هستیم نیروهای جهادی ما همواره در این راستا حرکت کرده و این همان چیزی است که غربی ها هیچ درکی از آن ندارند.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه پایبندی به موازین شرعی و قوانین اجتماعی دومین ویژگی نیروهای جهادی است، بیان کرد: یک نیروی جهادی روی ریل شرع مقدس حرکت کرده و ملزم به رعایت قوانین اجتماعی است.

وی فداکاری، از خود گذشتگی در راه آرمان ها و خدمت به مردم را سومین ویژگی نیروهای جهادی توصیف و ابراز کرد: در روزگاری که بسیاری از افراد از میدان به در شده بودند و از نزدیک شدن به بیماران و فوت شدگان کرونایی اکراه داشتند، طلاب جهادی ما وارد عرصه شدند و با ایثار و از خود گذشتگی به مردم خدمت کردند؛ شما سربازان امام زمان(عج) و ولی امر مسلمین امام خامنه ای هستید.

گفتنی است، از 16 تن از طلاب جهادی که در ایام شیوع ویروس منحوس کرونا در آرامستان ها و بیمارستان ها به فعالیت پرداخته بودند با حضور آیت الله اعرافی و حجج اسلام والمسلمین زمانی و اسکندری تجلیل شد./841/پ202/ف

ارسال نظرات