۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹
کد خبر: ۶۷۴۳۳۹
همگام با انقلاب؛

انقلاب اسلامی در بین کشورهای منطقه زنده است

انقلاب اسلامی در بین کشورهای منطقه زنده است
مسئول ارتباطات و بین الملل حوزه علمیه گفت: شخصیت‌های همچون حضرت امام، رهبری، شهید بهشتی، شهید مطهری و آیت الله مصباح در سایر کشورها شناخته شده‌اند و الگوی جوانان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمفید حسینی کوهساری، مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به تأثیرات برون مرزی انقلاب گفت: تاثیرگذاری‌های فکری و معرفتی داخلی انقلاب موجب شد که کشورهای خارجی نیز بهره‌مند شوند از طریق ترجمه هزاران جلد کتاب با تفکر اصیل انقلاب آشنا شدند.

وی افزود: شما اگر در کشورهای منطقه بروید، زنده بودن انقلاب را در آن کشورها ملاحظه می‌کنید؛ شخصیت‌های بزرگی همچون حضرت امام، مقام عظمای ولایت، شهید بهشتی، شهید مطهری و یا مرحوم حضرت آیت الله مصباح در سایر کشورها شناخته شده‌اند و الگوی خیلی از جوانان قرار گرفته‌اند.

رییس مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه تصریح کرد: این کتاب‌ها توسط فارغ التحصیلان جامعه المصطفی در کشورهای خودشان  نشر داده شده و تدریس می‌شود؛ کتب شخصیت‌های بزرگ انقلاب که مطرح هستند در کشورهای دیگر توسط نخیگان پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این را باید مد نظر داشته باشیم که ما تاکنون گام اول انقلاب را طی کردیم و تازه وارد گام دوم شده‌ایم؛ با تجربیاتی که از گذشته به دست آورده‌ایم باید حقیقت انقلاب و حقیقت امام خمینی را به جهان و به خصوص کشورهای منطقه برسانیم.

حجت الاسلام حسینی کوهساری به بیان نقش رسانه‌ها در صدور انقلاب پرداخت و اذعان کرد: در مرحله اول باید پیام انقلاب اسلامی به یک گفتمان تبدیل شود و اندیشمندان عالم و نخبگان جهان از این پیام با خبر شوند؛ شکل گیری این گفتمان‌سازی نقش فعال رسانه‌ها را می‌طلبد.

وی همچنین اظهار داشت: یکی دیگر از مراحل گفتمان سازی، رساندن پیام انقلاب به گوش توده مردم است؛ اگر این پیام در بین مردم جا بیفتد ناخودآگاه به جریان تبدیل می شود؛ در ادامه این جریان سازی فرهنگ سازی است که بازهم نقش رسانه‌ها به چشم می‌خورد.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه در پایان گفت: ما تاکنون شبکه‌های خوب ماهواره‌ای و رادیویی را در عرصه بین‌المللی راه انداخته‌ایم ولی شبکه‌های خارجی نیز برای تخریب انقلاب کم کاری نکرده اند؛ به همین خاطر رهبر انقلاب فرمودند ما اکنون نیازمند یک جهاد رسانه‌ای هستیم.

ارسال نظرات