۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۶۷۴۳۵۱
آیت‌ الله رئیسی پیش از عزیمت به عراق:

پیگیری ‌ترور شهید سلیمانی و ابومهدی از برنامه‌های مهم سفر به عراق است

پیگیری ‌ترور شهید سلیمانی و ابومهدی از برنامه‌های مهم سفر به عراق است
رییس قوه قضاییه تأکید کرد که پیگیری‌ ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی، شهید ابومهدی و همراهان آنها، یکی از برنامه‌های مهم سفر به عراق خواهد بود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی امشب پیش از عزیمت به عراق طی سخنانی در فرودگاه مهرآباد گفت: این سفر بنا به دعوت آقای «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق انجام می‌شود و مقصد ما بغداد همراه با زیارت حرمین امامین جوادین خواهد بود.

وی با بیان اینکه دیدار با رئیس شورای عالی قضایی عراق، رئیس جمهور، نخست وزیر و سایر مقامات این کشور از جمله برنامه‌های سفر به عراق خواهند بود، افزود: دیدارهای مردمی نیز در جریان سفر به عراق پیشبینی شده است.

رییس دستگاه قضا در ادامه عراق را کشور دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران خواند و با اشاره به مناسبات دو کشور در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، گفت: ایران در میان تمام کشورها، بیشترین و عمیق ترین ارتباطات فرهنگی را با عراق دارد.

آیت‌الله رئیسی با رو به رشد عنوان کردن مناسبات ایران و عراق در حوزه‌های مختلف به خصوص مناسبات حقوقی و قضایی، به بیش از هزار و ‌۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک دو کشور اشاره کرد و گفت: ترددها و تبادلات مرزی، تجارت و همچنین مسئله زائران و زیارت میان ایران و عراق، هرکدام روابط حقوقی و قضایی خاص خود را ایجاب می‌کند.

رییس دستگاه قضا با اشاره به تنوع موضوعات مذاکرات در جریان سفر پیش رو، عنوان کرد: مسئله زندانیان ایرانی در عراق و زندانیان عراقی در ایران از جمله موارد مورد بحث این سفر خواهند بود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه مباحث مطروحه در جلسات سفر عراق، به صورت مدون به امضای طرفین می‌رسد و تفاهم‌نامه‌هایی میان دو کشور منعقد خواهد شد، گفت: اجرایی شدن این تفاهم نامه ها حتما موجب تسهیل و‌ بهتر شدن روابط دو‌ کشور خواهد شد.

رییس دستگاه قضا با بیان اینکه پیگیری ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی، شهید ابومهدی و همراهان آنها، یکی از برنامه‌های مهم سفر به عراق خواهد بود، تصریح کرد: خوشبختانه دستگاه قضایی عراق این مسئله را دنبال و حکم جلب رئیس‌جمهور سابق آمریکا را صادر کرده است.

آیت‌ الله رئیسی ضمن تقدیر از دستگاه قضایی عراق برای پیگیری پرونده شهادت شهید سلیمانی، ابومهدی و یاران آنها، ابراز امیدواری کرد که پیگیری این پرونده به سرانجام روشنی منتهی شود./841/د۱۰۲/ب۱

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹
خدا حفاظت کند ایشون رو
0
0