۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۶۷۳۷۹۷
آیت الله رئیسی در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل:

قبل از نگرانی برای مشارکت مردم، باید نگران کارآمدی نظام اداری در کشور بود

قبل از نگرانی برای مشارکت مردم، باید نگران کارآمدی نظام اداری در کشور بود
رییس قوه قضاییه گفت: امروز بهترین تبیین کننده خط امام جانشین به حق ایشان یعنی رهبر انقلاب هستند که بنایشان در گفتار و رفتار، احیا و زنده نگه داشتن دائمی خط امام است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، همزمان با ایام الله دهه فجر صبح امروز آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس قوه قضاییه به همراه اعضای شورای عالی این قوه با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند.

آیت‌الله رئیسی طی سخنانی در این مراسم، ضمن مسألت علّو درجات از خداوند متعال برای امام خمینی(ره)، بر روح مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی درود فرستاد و گفت: امام خمینی(ره) دین و امور دنیوی و اخروی مردم را احیا کرد.

رییس قوه قضاییه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین شخصیت امام خمینی (ره) که فرمودند «امام شخصیتی تحول گرا و تحول خواه بود»، اظهار کرد: امام خمینی(ره) در توجه دادن مردم به خداخواهی و معنویت، ایجاد روحیه عدالت خواهی و حق خواهی، احیای روحیه ایثار، شهادت، خطر پذیری و مسؤولیت پذیری، ایجاد روحیه ظلم ستیزی و استکبار ستیزی در میان مردم و همچنین برقرار کردن پیوند میان سیاست و معنویت، تحول ایجاد کردند.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه در زمان امام(ره) سیاستمداران بسیاری معنویت را کنار گذاشته بودند که محصول سیاست بی معنویت آنها، ظلم‌هایی بود که در این کره خاکی بر مردم تحمیل می‌شد، عنوان کرد: محصول سیاست بدون معنویت کلاهک‌های هسته‌ای، هفتاد سال ظلم بر مردم فلسطین و بسیاری از تجاوز‌ها، اجحاف‌ها و ظلم‌هایی است که در عالم مشاهده می‌کنیم.

رییس قوه قضاییه با تاکید بر این نکته که امام (ره) سیاست همراه با معنویت، روحیه توجه به دیگران، فقرزدایی و توجه به محرومیت نه فقط محرومان ایران اسلامی بلکه محرومان تمام عالم و مظلومانی که در عالم مورد ستم قرار گرفته بودند را به ما آموختند، افزود: میثاق با امام خمینی(ره)، میثاق با همه خوبی‌ها و ارزش‌هاست و مسئولان و دولتمردان در این میثاق باید بازنگاهی به آنچه شده و آنچه باید شود، داشته باشند.

آیت‌الله رئیسی خطِ امامی‌ترین افراد را کسانی دانست که شاخص‌های خط امام را خوب بشناسند، به آنها عمل کنند و وفادارش بمانند و در عین حال تصریح کرد: امروز بهترین تبیین کننده خط امام جانشین به حق ایشان یعنی مقام معظم رهبری هستند که بنای معظم‌له هم در گفتار و هم در سلوک و رفتار، احیاء و زنده نگه داشتن دائمی خط امام است و ما باید از سلوک و رفتار ایشان «خط امام» را بیاموزیم و آن را زنده نگه داریم.

رییس قوه قضاییه در ادامه با بیان اینکه قبل از نگرانی برای مشارکت مردم، باید نگران کارآمدی نظام اداری در کشور بود، عنوان کرد: اگر نظام اداری کارآمدی خود را نشان دهد، امید، نشاط و مشارکت را در میان مردم تضمین کرده است.

آیت الله رئیسی هنر امام(ره) را حفظ کردن مردم در صحنه برای همه امور نه به صورت تشریفاتی بلکه به صورت واقعی عنوان کرد و با تاکید بر این نکته که مشارکت مردم و افزایش سرمایه اجتماعی کشور کاری بود که امام (ره) آن را به خوبی انجام دادند، گفت: امروز هم در رفتار سیاسی و اجتماعی مقام معظم رهبری، توجه دادن به مردم را به وضوح مشاهده می‌کنیم.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره «مردمی بودن، توجه به مردم و رفع دغدغه‌های آنها» را به قوای قضاییه، مجریه و مقننه کشور توصیه و تاکید کرده کرده‌اند، افزود: کارآمدی نظام اداری در کشور، سرمایه اجتماعی را افزایش داده و امروز ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های اداری کشور می‌توانند این سرمایه اجتماعی را روز به روز افزایش دهند.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه افزایش سرمایه اجتماعی، بدون تردید امید، نشاط و مشارکت مردم در همه عرصه‌ها را به دنبال خواهد داشت، گفت: دستگاه‌های اداری باید تلاش کنند روز به روز مشارکت مردم و سرمایه اجتماعی کشور را افزایش دهند.

رییس قوه قضاییه «اجرای عدالت» را محوری‌ترین نکته‌ای دانست که امام خمینی(ره) به تبعیت از انبیاء الهی بر آن تاکید کردند و در همین رابطه گفت: امروز نیز محور همه کارها، پیگیری‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها در دستگاه قضایی «اجرای عدالت» است.

آیت‌ الله رئیسی اجرای عدالت در جامعه و احساس شدن این عدالت از سوی مردم را در شرایط کنونی بسیار‌ شیرین‌ دانست و با بیان اینکه پیشانی اجرای عدالت در جامعه دستگاه قضایی است، گفت: همه اجزای کشور و کارگزاران نظام در هر بخشی باید خود را موظف به اجرای عدالت بدانند.

رییس قوه قضاییه همچنین با بیان اینکه امروز پرچم عدالتخواهی در دستان رهبر معظم انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: ما به عنوان سربازان ایشان در دستگاه قضایی خود را موظف به اجرای عدالت می‌دانیم و از روح بلند امام راحل استمداد می‌طلبیم که برای اجرای هدف متعالی تحقق عدالت توفیق داشته باشیم.

آیت الله رئیسی همچنین با حضور در قطعه شهدای ۷۲ تن و گلزار شهدا بر ارواح مطهر این شهدا درود فرستاد و علّو درجات را برای آنان از خداوند متعال مسألت کرد./998/د101/ب1

ارسال نظرات