۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۷۴۴۸۵
رییس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی:

آمریکا بزرگترین دشمن محرومان و مستضعفان جهان است

آمریکا بزرگترین دشمن محرومان و مستضعفان جهان است
اصفهان ـ حجت الاسلام تقوی گفت: آمریکا بزرگترین دشمن محرومان جهان است و از آنجا که مبنای انقلاب ما استکبار ستیزی بوده بزرگترین دشمن انقلاب اسلامی آمریکا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید رضا تقوی رییس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی، چهارشنبه در مراسم راهپیمایی 22 بهمن ماه، در میدان امام اصفهان، با بیان اینکه مبنای انقلاب اسلامی ضداستکبار بوده است، گفت: هر بخشی از کشور در این زمینه کمرنگ بشود باید بدانیم که از همان جا ضربه خواهیم خورد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بزرگترین دشمن محرومان و مستضعفان جهان آمریکا است و به همین جهت امام خمینی آمریکا را شیطان بزرگ توصیف کرد، بنابر فرموده امام خمینی آمریکا اصلی‌ترین دشمن انقلاب اسلامی و اسلام و مسلمانان است.

حجت الاسلام تقوی، انقلاب اسلامی را رخدادی عظیم در جهان توصیف کرد و افزود: در چنین روزی در 42 سال پیش یک زلزله و واقعه بزرگ و مهم در جهان رخ داد که پدیده‌ای شگفت انگیز عصر ما بود و انقلاب اسلامی نام گرفت، این انقلاب با تمام انقلاب های تاریخ تفاوت‌های فراوانی دارد.

وی با تأکید بر ضرورت بررسی ابعاد گسترده انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دهه فجر و این ایام بهترین فرصت برای بررسی و مرور تاریخ انقلاب اسلامی و تبیین ابعاد آن برای نسل جوان است، چرا که جوانان در زمان انقلاب نبودند و سختی‌ها و دشواری‌های آن زمان را ندیده‌اند و لازم است پیرامون مبانی انقلاب اسلامی و چگونگی به پیروزی رسیدن آن آگاه باشند.

رییس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دشواری‌های مبارزه با رژیم طاغوت، تصریح کرد: مشقت‌های بسیاری را انقلابیون برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی تحمل کردند، زندان‌ها، تبعید‌ها و شکنجه‌ها و تحمل شرایط بسیار دشوار در زیر دست شکنجه‌گران و طاغوتیان در سیاه چاله‌ها و شهادت بسیاری در این مسیر بود که انقلاب اسلامی را به ثمر رساند.

وی به هدایت و رهبری الهی امام خمینی در انقلاب اسلامی و نقش ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:در انقلاب اسلامی امت و امام در کنار یکدیگر قرار گرفتند و مردم پشت سر امام حرکت کردند، مردم هرگز حاضر به ترک صحنه نبودند و حتی زمانی که خیابانها بسته می‌شد مردم بر پشت بام خانه‌ها رفته و بانگ الله اکبر سر میدادند و پشت بام خانه‌ها را تبدیل به میدان مبارزه کرده بودند، در همین روزها و شبها یک فصل مهم از تاریخ انقلاب اسلامی رقم خورده است.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه ملت ما هرگز دست از انقلاب اسلامی و حمایت از انقلاب برنخواهند داشت، اظهار کرد: علیرغم شیوع ویروس کرونا و مقدور نبودن راهپیمایی مانند سالهای گذشته مردم با حضور پرشور خود در راهپیمایی 22 بهمن با خودروها، نشان دادند این مشکلات نمی تواند مانع حضور مردم در عرصه‌های مختلف و دفاع آنها از انقلاب اسلامی بشود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به شکست داعش توسط سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، خاطرنشان گرد: شهید سلیمانی طرحی آمریکایی صهیونیستی برای شکل گرفتن یک اسرائیل دیگر در منطقه را با نابودی داعش از بین برد و توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد، دشمن خیال نکند با شهادت سردار سلیمانی روحیه انقلابی مردم ایران از بین خواهد رفت، بلکه ملت ما ملت مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان و شهادت در راه خدا هستند و این موضوع را به خوبی در هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند.

وی با اشاره به تحریم‌های گسترده دشن برای فلج کردن کشور، عنوان کرد: اگر دشمن تحریم‌های فلج کننده وضع می‌کند ملت ما با تکیه بر توان خود و استفاده از ظرفیت‌های کشور این تحریم‌ها را خنثی می‌کند، اگر هم تهاجمی علیه کشور شکل بگیرد ملت ایران و جوانان غیور ایران با مشت محکم در دهان دشمن خواهند کوبید و شهید خواهند داد اما اجازه نمی‌دهند دشمن به خاک کشور دست پیدا کند و بر ما مسلط شود./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات