۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۶۷۴۵۳۶

تولد یک انقلاب

تولد یک انقلاب
انتشارات شهید کاظمی کتاب «تولد یک انقلاب»، نوشته بهزاد دانشگر نویسنده کتاب ادواردو را به مناسبت چهل و دومین فجر انقلاب اسلامی راهی کتاب‌فروشی‌ها کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، مؤسسه انتشارات شهید کاظمی کتاب «تولد یک انقلاب»، نوشته بهزاد دانشگر نویسنده کتاب ادواردو را به مناسبت چهل و دومین فجر انقلاب اسلامی راهی کتاب‌فروشی‌ها کرده است.

نویسنده کوشیده تا در این کتاب، با انتخاب فرم روایی جدید، رویدادها و افراد مؤثر در شکل‌گیری انقلاب اسلامی را به‌گونه‌ای کاملاً مستند و البته جذاب بیان کند. آنچه بیش از همه این کتاب را از کتب مربوط به انقلاب مجزا می‌کند شیوه خلاقانه در روایت آن است؛ شیوه‌ای که انتظار می‌رود ارتباط خوبی با خواننده برقرار کند و در ضمن اطلاعات مناسبی را درباره چگونگی انقلاب، در اختیار او قرار دهد. از این رو سعی می‌کنیم با بررسی این کتاب، دری به سوی روایت‌های جذاب، کارآمد و خلاقانه، از تاریخ انقلاب بگشاییم چیزی که نیاز دهه چهارم انقلاب اسلامی است.

ساختار کتاب

ساختار روایی کتاب تشکیل شده از قطعاتی، از کتاب‌های تاریخ شفاهی، کتاب‌های خاطرات، بیانیه‌ها، اعلامیه‌ها و کتب تاریخی که بدون تغییر، در کنار هم قرار گرفته‌اند. نویسنده سعی کرده از این مستندات تاریخی یک روایت واحد بسازد؛ که شرح دهنده روند شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران، وقایع و انسان‌های مؤثر در آن باشد.

ویژگی اثر

در این کتاب شما یک مستند جذاب از وقایع دوران انقلاب را با زبانی ساده و روایی می‌خوانید. چیزی که این کتاب را از کتاب‌های هم ردیف خودش متمایز کرده است، خلاقیتی است که روایتان وجود آرد. شیوه‌ای که می‌توانند ارتباط خوب و مؤثری با خواننده برقرار کند و در کنار آن اطلاعات مفیدی درباره بخشی از تاریخ معاصر ایران بدهد.

این کتاب اولین تلاش‌ها در راه تهیه هندبوک انقلاب اسلامی است که خواننده پس از مطالعه آن، هم با چگونگی شکل‌گیری اتفاقات و حوادث آشنا می‌شود و هم به نقش گروه‌های درگیر در انقلاب و بخصوص نقش امام (ره) پی می‌برد و هم باانگیزه‌ها و ریشه‌های درونی و معنوی انقلاب آشنا می‌شود و تمام این‌ها در روایتی شبه داستانی و پر تعلیق و ضرباهنگ بیان می‌شود که برای خواننده کسالت‌آور نیست و همین ویژگی‌ها تولد یک انقلاب را از دیگر آثار پیرامون انقلاب متمایز می‌کند.

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به تاریخ معاصر ایران را به خواندن کتاب شیرین تولد یک انقلاب دعوت می‌کنیم.

برشی از کتاب

در صفحه 175 کتاب و با عنوان سپهبد پژمان نوشته شده فاجعه 17شهریور را مورد بازنویسی قرار می دهد و چنین می خوانیم:

ولی هیچ کس به سپهبد مقدم نگفت که ساعت ۱۲ شب در تمام کشور احدی به رادیو گوش نمی‌کند. به خصوص بامداد روز ۱۷ شهریور که یک گردان لشکر گارد به میدان ژاله اعزام شد. مردم قبلاً در میدان ژاله تجمع کرده بودند و همگی از اعلام حکومت نظامی بی‌اطلاع و ناگزیر با سربازان مقابله کردند و متفرق نشدند که تیراندازی مأمورین آن فاجعه که به جمعه سیاه معروف شد، به وقوع پیوست. در صورتی که اگر لااقل ۴۸ ساعت به مردم فرصت داده می‌شد و مقررات دقیق فرمانداری نظامی را به اطلاعشان رسانده بودند، قطعاً تجمع میدان ژاله نه فقط برقرار نمی‌شد که اگر هم مردم قصد تجمع داشتند، فرماندار نظامی از این عمل جلوگیری می‌کرد. به هر تقدیر پس از خاتمه عملیات میدان ژاله حدود ۲۰۰ نفر کشته شده بودند که اگر هم این رقم درست باشد، تکان دهنده است. نیروهای نظامی در شهرهای بزرگ دیگر هم که حکومت نظامی اعلام شده بود، در برابر مخالفان شدت عمل به خرج دادند. تظاهرات مخالفان در هم شکسته شد و عده زیادی بازداشت شدند و با این خشونت و شدت عمل اولیه فعالیت‌های مخالفان فروکش کرد. پس از این مدت کوتاه و تصمیم عجولانه یک گردان از تیپ یک پیاده لشگر گارد با اخذ دستور از سرلشکر «پرویز امین افشار» و دریافت اعلامیه‌های فرمانداری نظامی به سمت میدان ژاله که مردم قبلاً در آنجا اجتماع کرده بودند، حرکت و حدود ساعت ۷ صبح در محل مأموریت خود مستقر یا با بلندگوهای دستی برقراری فرمانداری نظامی را اعلام می‌کنند.

مؤسسه انتشارات شهید کاظمی کتاب «داستان انقلاب»، نوشته محمد ستاری وفایی را به مناسبت چهل و دومین فجر انقلاب اسلامی را در 486 صفحه با شمارگان 1000 نسخه به قیمت 40000 تومان روانه بازار نشر کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه این کتاب از طریق سایت nashreshahidkazemi.ir و یا ارسال نام کتاب به سامانه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ اقدام یا به آدرس قم، خیابان معلم، مجتمع ناشران، طبقه اول، فروشگاه 131 مراجعه و یا با شماره تلفن: 37840844-025 تماس حاصل کنند./826/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۹
یکی از مشکلات امروز کشور ما سوءمدیریت است بی‌تدبیری در امور اقتصادی کشور است که باید از بین برود.
0
0