۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۶۷۴۶۰۹

رونمایی از کتاب رابطه علم و دین از منظر چهار حکیم مسلمان معاصر

رونمایی از کتاب رابطه علم و دین از منظر چهار حکیم مسلمان معاصر
آئین رونمایی از کتاب رابطه علم و دین از منظر چهار حکیم مسلمان معاصر پنج شنبه بصورت مجازی و با سخنرانی دکتر مهدی گلشنی و آیت الله غلامرضا فیاضی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، آئین رونمایی از کتاب رابطه علم و دین از منظر چهار حکیم مسلمان معاصر پنج شنبه بصورت مجازی و با سخنرانی دکتر مهدی گلشنی و آیت الله غلامرضا فیاضی برگزار شد.

در ابتدای این برنامه محمدباقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی با گزارش از برگزاری ویژه برنامه های بزرگداشت آیت الله علامه مصباح یزدی که از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی خاطرنشان کرد: مجمع حکمت اسلامی از ۱۱ لغایت ۲۳ بهمن در قم، تهران، اصفهان، مشهد و شیراز مراسم هایی برای بزرگ داشت این علم و فرهیخته حوزوی برگزار کرد.

وی در ادامه گفت: مراسم رونمایی از کتاب رابطه علم و دین از منظر چهار حکیم مسلمان معاصر در واقع آخرین برنامه بزرگداشت این عالم بوده که در آستانه اربعین ارتحال ایشان برگزار می شود.

آیت الله غلامرضا فیاضی رئیس هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی در این مراسم طی سخنانی گفت: از عنایت ویژه آقای دکتر گلشنی به مجمع عالی حکمت اسلامی در آماده سازی کتاب، تشکر دارم و تقاضا دارم فعالیت های بیشتری در گروه های مجمع، درباره بحث رابطه علم و دین انجام شود.

آقای دکتر مهدی گلشنی در آئین رونمایی کتاب رابطه علم و دین از منظر چهار حکیم مسلمان معاصر با اشاره به پیشینه شکل گیری اندیشه جمع آوری آراء و اندیشه متفکران اسلامی در خصوص رابطه علم و دین، اظهار داشت: ما در این کتاب در خصوص علم و دین و رابطه آنها با یکدیگر از محضر چهار استاد و حکیم بزرگوار، حضرت آیت لله علامه جوادی آملی، حضرت آیت الله علامه حسن زاده، حضرت آیت الله علامه سبحانی و حضرت آیت الله علامه مصباح یزدی(ره)، 8 سؤال مطرح کردیم که پاسخ این بزرگواران در قالب یک جلد آماده و امروز رونمایی می شود.

وی در ادامه گفت: پاسخ های حضرت آیت الله علامه مصباح یزدی چند وقت قبل از ارتحال ایشان دریافت و تلاشی صورت گرفت تا کتاب در ایام اربعین آن عالم فرزانه منتشر شود.

دکتر گلشنی اظهار داشت: از آیت الله فیاضی و هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی، بویژه حجت الاسلام و المسلمین استاد پارسانیا که زمینه آماده سازی و چاپ این اثر را فراهم کردند، تشکر دارم و همچنین از مجموعه دست اندرکاران اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی که در فرصتی کوتاه این اثر را چاپ و به جامعه علمی عرضه نمودند./826/

ارسال نظرات